Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche Cayenne Coupé GT je na cestě. Bude to stuttgartská odpověď na Lamborghini Urus

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 9. 5. 2019
27
1
Zobrazit náhledy (27)
Porsche Cayenne Coupé Porsche Cayenne Coupé Porsche Cayenne Coupé Porsche Cayenne Coupé Porsche Cayenne Coupé Porsche Cayenne Coupé Porsche Cayenne Coupé Porsche Cayenne Coupé Porsche Cayenne Coupé Porsche Cayenne Coupé Porsche Cayenne Coupé Porsche Cayenne Coupé Porsche Cayenne Coupé Porsche Cayenne Coupé Porsche Cayenne Coupé Porsche Cayenne Coupé Porsche Cayenne Coupé Porsche Cayenne Coupé Porsche Cayenne Coupé Porsche Cayenne Coupé Porsche Cayenne Coupé Porsche Cayenne Coupé

Cayenne Coupé se světu ukázal teprve nedávno, už teď ale kolují zvěsti o ostřejší verzi GT, která se neztratí ani na závodních okruzích.

Stuttgartská automobilka představila stylovější verzi svého největšího SUV před pár týdny. Zatím šlo o standardní a Turbo verze, nabídka poptávaného modelu se však co nevidět rozroste. A pokud se to povede, mohlo by jít o nejvýkonnější SUV vyráběné koncernem Volkswagen.

Jde zatím o nepotvrzené informace, Jonny Lieberman ze společnosti Motor Trend však na svém instagramovém účtu s odkazem na důvěryhodné zdroje prozradil několik zajímavostí. Porsche chystá sportovně-užitkový vůz ve verzi Turbo S E-Hybrid, jež dostane plug-in hybridní pohon a zastínit může i Lamborghini Urus, tedy pokud opravdu dostane výkon 500 kW (680 k), kterým disponuje Panamera. Jen připomeňme, že první SUV italské automobilky pohání čtyřlitrový vidlicový osmiválec s výkonem 484 kW.

Nyní ale k nové verzi Coupé GT, jež má dle Liebermana dorazit s motorem 4.0 V8, tedy stejným agregátem, který dostává do pohybu italský Urus. V hierarchii modelu tak půjde o stupeň mezi „obyčejnou“ verzí Turbo a nejvýkonnějším Turbo S E-Hybrid.

Odznáček GT připomíná ambice neztratit se ani na závodních okruzích. Možná vám to v kontextu s karosářskou verzí vozu nedává smysl, ale v dnešním světě už nejsou sportovní a supervýkonné verze SUV ničím neobvyklým. Porsche si navíc zakládá na vlastním DNA, které chce vtisknout všem modelům. A jak před časem ukázal náš test Cayennu, daří se to i v případě SUV.

Auto se zřejmě nebude jmenovat Cayenne Coupé GT, ale mohlo by dostat označení GT5. Připomeňme, že GT1, GT2 a GT3 jsou vyhrazeny pro 911, GT4 zase pro Cayman. Štítek GT5 má navíc Prosche zaregistrovaný už čtyři roky.

Kromě pohonné jednotky Urusu auto určitě shodí nějaká přebytečná kila a počítá se i se sportovnějším naladěním podvozku. Ve hře jsou také vylepšené brzdy a lehce poupravený vzhled s novými aerodynamickými prvky.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Martin911Turbo
Prvenství má konkurenční "italský" hřebec"
Martin911Turbo
| 9. 5. 2019
Prvenství má konkurenční "italský" hřebec" v kategorii nejvýkonnější SUV a tento týden dokonce ještě na ledě.

Urus je ale premiovější, to je bez debat, ale ten design je takový naroubovaný

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku