Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche Cayenne facelift poprvé oficiálně (foto a info)

Libor Zezulka Libor Zezulka 4. 12. 2006 • 23:47
9
166
Zobrazit náhledy (9)
Porsche Cayenne Porsche Cayenne Porsche Cayenne Porsche Cayenne
Vůz, který pomohl automobilce Porsche na nohy, vstupuje do druhé poloviny svého života s novou tváří a silnějšími motory avšak s nižší spotřebou.

Porsche Cayenne se zapíše do historie automobilky Porsche zlatým písmem. Auto, jehož smysl zpočátku nikdo nechápal, pomohlo výrobci sužovanému poklesem zájmu o tradiční sportovní modely na nohy a začít opět snít svůj sen o nesmrtelné značce, která bude součástí tohoto světa na věky věků.

Porsche Cayenne vtrhlo na trh dech vyrážejícím způsobem a rozmetalo každého, kdo se mu postavil do cesty. V posledních měsících ovšem začal zájem o luxusní SUV klesat, a to především na klíčovém americkém trhu. Propad prodejů na trhu v USA způsobený podle analytiků zejména vysokými cenami benzínu Porsche velmi bolel.

Stále častěji se proto hovořilo o faceliftu (jen na auto.cz jsme přinesli celou sérii článků s špionážními fotografiemi faceliftovaného modelu). Dnes Porsche faceliftovaný model oficiálně představilo. Nazývá jej sice tradičně novou generací, ale změn není tolik, aby si takové označení zasloužil. Jde o tradiční omlazovací kúru.

Nová identita, nové motory

Přední část designéři ozvláštnili novými světlomety. Ve srovnání se svítilnami předchozí verze jsou užší, širší a jakoby lehce přimhouřené, takže působí sportovnějším dojmem. Dynamika srší rovněž z přepracovaného předního nárazníku a masivní mřížky chladiče se dvěma žebry a nosičem značky.

Plastika zadní části zahrnuje nárazník a světlomety. To nejzásadnější se ovšem odehrávalo pod kapotou. Motory modelů Cayenne, Cayenne S a Cayenne Turbo dávají nyní větší výkon, ale přitom spotřebují až o 15 procent méně paliva. Základní verzi Cayennu nyní pohání šestiválec s objemem zvětšeným na 3.6 litru a o 29 kW vyšším výkonem.

Točivý moment základní jednotky vzrostl z 310 na 385 Nm, zrychlení z 0 na 100 km/h tedy trvá místo 9,1 sekund o 8,1 sekund, maximální rychlost činí v tomto případě 227 km/h. Také Cayenne S dostal větší a silnější motor. Odpovědný osmiválec má nyní objem 4,8 litru (místo původních 4,5 litru), maximální výkon 283 kW a točivý moment 500 Nm.

Zrychlení z 0 na 100 je otázkou 6,6 sekund, maximální rychlost dosahuje 252 km/h. Dvojité přeplňování osmiválce s vyšším objemem zajistilo lepší parametry i modelu Cayenne Turbo. Maximální výkon se vyšplhal na 368 kW a točivý moment rovných 700 Nm. Sprint na z nuly na stovku trvá pouze 5,1 sekund, maximální rychlost činí 275 km/h.

Ceny od 43 300 Euro

O rozdělování kroutícího momentu optimálně mezi přední a zadní nápravu se stará Porsche Traction Management (PTM), automobilka slibuje vylepšené řízení a větší jízdní komfort a Porsche Stability Management (PSM) jako součástí standardní výbavy všech modelů. Ceny začínají na 43 300 Euro, Cayenne Turbo stojí 108 617 Euro včetně 19procentní daně, uvádí Porsche.

Související články

Témata
6. 12. 2006 12:03
Re: Cayenne
Já se nechystám kupovat automobilku. >:D Ale konkrétní model auta. Jabka, hrušky, jabka, hrušky.
6. 12. 2006 09:26
Re: Cayenne
Je to pravda.
6. 12. 2006 09:23
Re: ADLATUS GTI
Nie vždy. Ako skoro každý výrobca, aj Porsche má za sebou totálne prepadáky, ktoré výrobca definoval ako Porsche, ale zákazníci nie...
5. 12. 2006 17:59
Re: ADLATUS GTI
Koukám, že co se týče humoru, jsi poměrně nenáročný :-O >:D
Avatar - VDC
5. 12. 2006 16:57
Re: Nenávist k designu? Láska k brutální síle.
Veliky individualismus??? Tohle Cayenne nenabizi ani omylem... zkus se projit po Praze a pocitej, kolik uvidis cayennu, v kolika z nich pojede blba bloncka... a pak kolik potkas M5tek... TO je individualismus. Znacka Porsche je individualistictejsi nez BMW, o tom zadna, ale KONKRETNI model, tj. Cayenne, je na muj vkus az prilis velka masovka. Coz byl asi zajem Porsche, ale.... ;-\

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku