Porsche Cayenne facelift poprvé oficiálně (foto a info)
Porsche Cayenne se zapíše do historie automobilky Porsche zlatým písmem. Auto, jehož smysl zpočátku nikdo nechápal, pomohlo výrobci sužovanému poklesem zájmu o tradiční sportovní modely na nohy a začít opět snít svůj sen o nesmrtelné značce, která bude součástí tohoto světa na věky věků.
Porsche Cayenne vtrhlo na trh dech vyrážejícím způsobem a rozmetalo každého, kdo se mu postavil do cesty. V posledních měsících ovšem začal zájem o luxusní SUV klesat, a to především na klíčovém americkém trhu. Propad prodejů na trhu v USA způsobený podle analytiků zejména vysokými cenami benzínu Porsche velmi bolel.
Stále častěji se proto hovořilo o faceliftu (jen na auto.cz jsme přinesli celou sérii článků s špionážními fotografiemi faceliftovaného modelu). Dnes Porsche faceliftovaný model oficiálně představilo. Nazývá jej sice tradičně novou generací, ale změn není tolik, aby si takové označení zasloužil. Jde o tradiční omlazovací kúru.
Nová identita, nové motory
Přední část designéři ozvláštnili novými světlomety. Ve srovnání se svítilnami předchozí verze jsou užší, širší a jakoby lehce přimhouřené, takže působí sportovnějším dojmem. Dynamika srší rovněž z přepracovaného předního nárazníku a masivní mřížky chladiče se dvěma žebry a nosičem značky.
Plastika zadní části zahrnuje nárazník a světlomety. To nejzásadnější se ovšem odehrávalo pod kapotou. Motory modelů Cayenne, Cayenne S a Cayenne Turbo dávají nyní větší výkon, ale přitom spotřebují až o 15 procent méně paliva. Základní verzi Cayennu nyní pohání šestiválec s objemem zvětšeným na 3.6 litru a o 29 kW vyšším výkonem.
Točivý moment základní jednotky vzrostl z 310 na 385 Nm, zrychlení z 0 na 100 km/h tedy trvá místo 9,1 sekund o 8,1 sekund, maximální rychlost činí v tomto případě 227 km/h. Také Cayenne S dostal větší a silnější motor. Odpovědný osmiválec má nyní objem 4,8 litru (místo původních 4,5 litru), maximální výkon 283 kW a točivý moment 500 Nm.
Zrychlení z 0 na 100 je otázkou 6,6 sekund, maximální rychlost dosahuje 252 km/h. Dvojité přeplňování osmiválce s vyšším objemem zajistilo lepší parametry i modelu Cayenne Turbo. Maximální výkon se vyšplhal na 368 kW a točivý moment rovných 700 Nm. Sprint na z nuly na stovku trvá pouze 5,1 sekund, maximální rychlost činí 275 km/h.
Ceny od 43 300 Euro
O rozdělování kroutícího momentu optimálně mezi přední a zadní nápravu se stará Porsche Traction Management (PTM), automobilka slibuje vylepšené řízení a větší jízdní komfort a Porsche Stability Management (PSM) jako součástí standardní výbavy všech modelů. Ceny začínají na 43 300 Euro, Cayenne Turbo stojí 108 617 Euro včetně 19procentní daně, uvádí Porsche.