Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche Cayenne GTS na českém trhu za 2,1 milionu korun

Miro Mihalik
Diskuze (7)
Proč snižovat podvozek SUV a hnát jeho výkon ještě výš, když jde o vůz, který by měl ze své podstaty zvládnout i jízdu v lehčím terénu? Protože jde o Porsche. Přesněji o Cayenne GTS.

Porsche má ve zvyku zaplňovat nejmenší mezery ve svém výrobním programu. Stačí se kupříkladu podívat, kolik výkonových verzí se ukrývá pod jediným jménem 911. Stejnou politiku zřejmě naordinuje i svému zástupci v segmentu SUV. Cayenne GTS zapadá do mezery mezi Cayenne S a Cayenne Turbo. Novinku má v ceníku už i český dovozce.

Cayenne GTS má pod kapotou osmiválec o objemu 4,8 l, vybavený přímým vstřikováním paliva DFI (direct gasoline fuel injection), který dokáže vyprodukovat výkon 298 kW (405 k) při 6500 ot./min., tedy o 15 kW (20 k) více než v modelu S. Maximální točivý moment zůstává stejný – 500 Nm při 3500 ot./min.

Porsche říká, že jde o jejich nejsportovnější model kategorie SUV, což bychom, vhledem k velikosti vozu a přeplňovaným modelům Cayenne, mohli s úsměvem ignorovat, jenže tovární tuning se opravdu snaží nejen o vyšší výkon, ale především o zlepšení jízdních vlastností. Šasi se přiblížilo k silnici o 24 mm a tenhle Cayenne má poprvé elektronicky kontrolované tlumiče PASM kombinované s ocelovými pružinami (vzduchové pérování je za příplatek). Kromě toho je vůz standardně vybavený 6stupňovou manuální (!) převodovkou se zkráceným převodem v rozvodovce (4,1:1 vs. 3,55:1). Porsche Cayenne GTS díky tomu dokáže zkrátit čas potřebný k akceleraci na 100 km/h o půl sekundy na celkových 6,1 s.

Model GTS rozeznáte nejen podle nového štítku na zádi: přední a zadní část je podobná verzi Turbo a díky zvětšeným podběhům se povedlo vytvořit dostatek prostoru na standardně montované 21palcové disky kol s extrémními pneumatikami 295/35 R21. Oddělení barev zároveň pro tento vůz namíchalo dva exkluzivní laky GTS Red a Nordic Gold Metallic. Uvnitř zdůrazňují sportovní charakter vozu nová anatomická sedadla čalouněná Alcantarou.

Cena se proti standardnímu osmiválci v Cayenne S zvýšila o 273 tisíc korun na celkových 2.112.000,- Kč. Na trhu je pochopitelně ještě silnější model Turbo. Ani ten kupodivu papírově nemá na mamutí atmosférický osmiválec AMG (6,2 l, 375 kW, 0-100 km/h za 5,0 s) v Mercedesu ML 63 AMG. Jeho cena je přitom nižší (2,96 milionu Kč). Jak dlouho si to nechá Porsche líbit?

Porsche Cayenne - přehled modelové řady na českém trhu
ModelCayenneCayenne SCayenne GTSCayenne Turbo
Motor3,6 l, atm4,8 l, atm.4,8 l, atm.4,8 l, přepl.
Hnací kolavšechnavšechnavšechnavšechna
Zdvihový objem [cm3]3598480648064806
Válce/ventily6/48/48/48/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]213/6200283/6200293/6500368/6000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]385/3000500/3500500/3500700/2250-4500
Max. rychlost [km/h]227 (227)252 (250)253 (251)(275)
Zrychlení 0-100 km/h [s]8,1 (8,5)6,6 (6,8)6,1 (6,5)(5,1)
Zrychlení 80-120 km/h na 5.r.s. [s]9,9 (10,2)8,6 (8,8)-(5,5)
Komb. spotřeba [l/100 km]12,9 (12,9)14,9 (13,7)15,1 (13,9)(14,9)
Pohotovostní hmotnost [kg]2160 (2170)2225 (2245)2225 (2245)(2355)
Cena [Kč]1.451.000,-1.839.000,-2.112.000,-3.049.000,-

Údaje pro automatickou převodovku jsou v závorkách.

Miro Mihalik
Diskuze (7)