Porsche Cayenne GTS na českém trhu za 2,1 milionu korun
Porsche má ve zvyku zaplňovat nejmenší mezery ve svém výrobním programu. Stačí se kupříkladu podívat, kolik výkonových verzí se ukrývá pod jediným jménem 911. Stejnou politiku zřejmě naordinuje i svému zástupci v segmentu SUV. Cayenne GTS zapadá do mezery mezi Cayenne S a Cayenne Turbo. Novinku má v ceníku už i český dovozce.
Cayenne GTS má pod kapotou osmiválec o objemu 4,8 l, vybavený přímým vstřikováním paliva DFI (direct gasoline fuel injection), který dokáže vyprodukovat výkon 298 kW (405 k) při 6500 ot./min., tedy o 15 kW (20 k) více než v modelu S. Maximální točivý moment zůstává stejný – 500 Nm při 3500 ot./min.
Porsche říká, že jde o jejich nejsportovnější model kategorie SUV, což bychom, vhledem k velikosti vozu a přeplňovaným modelům Cayenne, mohli s úsměvem ignorovat, jenže tovární tuning se opravdu snaží nejen o vyšší výkon, ale především o zlepšení jízdních vlastností. Šasi se přiblížilo k silnici o 24 mm a tenhle Cayenne má poprvé elektronicky kontrolované tlumiče PASM kombinované s ocelovými pružinami (vzduchové pérování je za příplatek). Kromě toho je vůz standardně vybavený 6stupňovou manuální (!) převodovkou se zkráceným převodem v rozvodovce (4,1:1 vs. 3,55:1). Porsche Cayenne GTS díky tomu dokáže zkrátit čas potřebný k akceleraci na 100 km/h o půl sekundy na celkových 6,1 s.
Model GTS rozeznáte nejen podle nového štítku na zádi: přední a zadní část je podobná verzi Turbo a díky zvětšeným podběhům se povedlo vytvořit dostatek prostoru na standardně montované 21palcové disky kol s extrémními pneumatikami 295/35 R21. Oddělení barev zároveň pro tento vůz namíchalo dva exkluzivní laky GTS Red a Nordic Gold Metallic. Uvnitř zdůrazňují sportovní charakter vozu nová anatomická sedadla čalouněná Alcantarou.
Cena se proti standardnímu osmiválci v Cayenne S zvýšila o 273 tisíc korun na celkových 2.112.000,- Kč. Na trhu je pochopitelně ještě silnější model Turbo. Ani ten kupodivu papírově nemá na mamutí atmosférický osmiválec AMG (6,2 l, 375 kW, 0-100 km/h za 5,0 s) v Mercedesu ML 63 AMG. Jeho cena je přitom nižší (2,96 milionu Kč). Jak dlouho si to nechá Porsche líbit?
Porsche Cayenne - přehled modelové řady na českém trhu | ||||
Model | Cayenne | Cayenne S | Cayenne GTS | Cayenne Turbo |
Motor | 3,6 l, atm | 4,8 l, atm. | 4,8 l, atm. | 4,8 l, přepl. |
Hnací kola | všechna | všechna | všechna | všechna |
Zdvihový objem [cm3] | 3598 | 4806 | 4806 | 4806 |
Válce/ventily | 6/4 | 8/4 | 8/4 | 8/4 |
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] | 213/6200 | 283/6200 | 293/6500 | 368/6000 |
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] | 385/3000 | 500/3500 | 500/3500 | 700/2250-4500 |
Max. rychlost [km/h] | 227 (227) | 252 (250) | 253 (251) | (275) |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 8,1 (8,5) | 6,6 (6,8) | 6,1 (6,5) | (5,1) |
Zrychlení 80-120 km/h na 5.r.s. [s] | 9,9 (10,2) | 8,6 (8,8) | - | (5,5) |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 12,9 (12,9) | 14,9 (13,7) | 15,1 (13,9) | (14,9) |
Pohotovostní hmotnost [kg] | 2160 (2170) | 2225 (2245) | 2225 (2245) | (2355) |
Cena [Kč] | 1.451.000,- | 1.839.000,- | 2.112.000,- | 3.049.000,- |
Údaje pro automatickou převodovku jsou v závorkách.