Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche Cayenne S Transsyberia: off-road pro obtížnou soutěž

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (4)
Po loňské oficiální účasti v nelítostné soutěži z Moskvy do mongolského hlavního města Ulánbátaru, v níž Porsche Cayenne S Transsyberia obsadilo první tři místa, automobilka připravuje nové provedení úspěšného vozu pro rok 2008.

Automobilka Porsche chce své vozy do náročné soutěže vyslat i v letošním roce a připravila si pro model Cayenne S Transsyberia několik úprav. Základem je stále sériový model Cayenne S a pod kapotou je tedy zážehový atmosférický osmiválec do V o objemu 4,8 l. Tato pohonná jednotka disponuje výkonem 283 kW (385 k) při 6200 ot./min. a točivým momentem 500 Nm při 3500 ot./min. Síla motoru je přenášena na všechna čtyři kola prostřednictvím šestistupňové převodovky Tiptronic S z modelu Cayenne S, která je kombinována se zkráceným převodem v rozvodovce z modelu Cayenne GTS.

Porsche Cayenne S Transsyberia dosahuje maximální rychlosti 170 km/h, což je omezeno použitými off-road pneumatikami BF Goodrich o rozměrech 265/65 R18, které zvyšují světlou výšku vozu o 30 mm. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne 6,8 s a z 0 na 160 km/h akceleruje za 15,7 s. Průměrná spotřeba paliva se pohybuje okolo 13,7 litru na 100 km. Cayenne S Transsyberia splňuje emisní normu Euro 4 a jeho emise CO2 mají hodnotu 329 g/km.

Pro letošní rok je Cayenne S Transsyberia vybaven přepracovanými předními i zadními spodními panely pro zvětšení nájezdových úhlů. Na podvozku jsou použity speciální soutěžní tlumiče a systém Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC), který umožňuje maximální křížení náprav a optimalizuje trakci, je vybaven dvojicí aktivních zkrutných stabilizátorů. Samozřejmostí je stálý pohon všech čtyř kol Porsche Traction Management (PTM), který standardně posílá 62 % točivého momentu motoru k zadním kolům, zatímco k předním je dodáno 38 %. V případě potřeby může být přesunuto 100 % točivého momentu k předním nebo zadním kolům.

Stejně jako u loňského provedení je vůz vybaven přepracovaným výfukovým a sacím potrubím, umožňujícím brodění až do hloubky 78 cm. V interiéru je rám, který má ochránit posádku při převrácení vozu. Standardně je namontován navigační systém a Tripmastery, které obsluhuje spolujezdec. Součástí výbavy vozu je světelná rampa na střeše, dvě plnohodnotná náhradní kola, dva hasící přístroje, dva pytle písku, dvě bedny na nářadí a další vybavení potřebné pro překonání náročné trati soutěže.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (4)
Avatar - MajoThePuk
7. 4. 2008 12:44
Pneu
Mne je len "divne", ze obuvaju T/A pneu a nie M/S, ktore by sa podla mna viac hodili do rozbahnenej sibiri...ale oni najlepsie vedia co je vhodne. Inak teraz je z Cayenne v tejto podobe "skoro offroad"...velmi pekne porsche...dal by som sa ukecat na tu rally za jeho volantom >:-[]
7. 4. 2008 12:05
Re: Porsche ...
s týmto sa nedá nič iné len súhlasiť :yes: 959 bolo skutočne brutálne auto