Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche Cayenne: Třetí generace se představila v továrním muzeu v Zuffenhausenu

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 30. 8. 2017
41
17
Zobrazit náhledy (41)
Porsche Cayenne Porsche Cayenne Porsche Cayenne Porsche Cayenne Porsche Cayenne Porsche Cayenne Porsche Cayenne Porsche Cayenne Porsche Cayenne Porsche Cayenne suv porsche novemodely Porsche Cayenne Porsche Cayenne Porsche Cayenne Porsche Cayenne Porsche Cayenne Porsche Cayenne Porsche Cayenne Porsche Cayenne Porsche Cayenne Porsche Cayenne Porsche Cayenne Porsche Cayenne Porsche Cayenne Porsche Cayenne Porsche Cayenne Porsche Cayenne Porsche Cayenne Porsche Cayenne Porsche Cayenne Porsche Cayenne Porsche Cayenne Porsche Cayenne Porsche Cayenne Porsche Cayenne Porsche Cayenne
Třetí Cayenne je oficiálně venku! Předpremiéru si odbylo přímo v Zuffenhausenu. Co přináší nového?

Cayenne s pořadovým číslem III sice vypadá na první pohled jako evoluce, ale nenechme se zmást, jde o kompletně nové auto. Designu velel Michael Mauer, o exteriér se postaral tým vedený Peterem Vargou, práce na interiéru měl na starosti Ivo van Hulten a jeho lidé. Sám Mauer jej označil jako elegantní a atletický, střecha se každopádně snížila. Jinak lze Cayenne poznat i nadále na první pohled.

Příď s trojicemi vodorovných lamel a většími vstupy vzduchu vypadá z celého auta nejdrsněji, jiná jsou veškerá LED světla včetně těch zadních úzkých a vzájemně propojených, která odkazují na Panameru Sport Turismo. Střešní spoiler na pátých dveřích vypadá velmi masivně. Rozvor zůstal prakticky stejný (vizte níže), nová generace je ale delší, měří 4928 mm.

Cayenne debutuje s přeplňovanými zážehovými šestiválci. Základní třílitr má 250 kW (340 k) a 450 N.m. Osmistupňový automat Tiptronic S přenáší točivý moment na všechna kola, z klidu na stovku sprintuje s balíčkem Sport Chrono během 5,9 s. Cayenne S pohání V6 2,9 l se dvěma turby, který nabídne 324 kW (440 k) a 550 N.m. Jede 265 km/h a oblíbenou akcelerační disciplínu zvládá těsně pod pět sekund.

360p

V příplatcích jsou brzdové kotouče z litiny potažené vrstvou karbidu wolframu. Tento povlak zvyšuje tření a zároveň snižuje opotřebení. Nesmějí chybět karbon-keramické jako top verze. Výrobce rovněž uvádí, že nová generace oproti předchůdci zhubla díky štědřejšímu využití hliníku na podvozku s rozvorem 2896 mm i všech karosářských panelech v průměru 65 kg, váží minimálně 1985 kg. Pořád je to kus auta, ale tady se počítá každé ušetřené kilo, třeba deset díky lithium-polymerové startovací baterii. Kola mají průměr od 19 do 21 palců, natáčet se mohou i ta zadní. Vzduchové odpružení dostalo tři komory, modelu S nechybějí ve standardu adaptivní tlumiče. Stabilizaci PDCC ovládá 48V elektrická soustava místo hydrauliky.

Zajímavý údaj představuje objem zavazadelníku: 770 l v základu. Na „palubě“ nechybí skrytá armáda moderních elektronických asistentů, které bdí nad bezpečností. Řidičovi může pomoci samočinné brzdění, adaptivní tempomat, udržování jízdy v pruhu, pomocník v kolonách, noční vidění, detekce chodců a cyklistů... Příplatkový InnoDrive je už prakticky poloautonomní. Vychytávka? Drahé ráfky si nezničíte o obrubník, pokud se k němu blížíte, volant se sám natočí opačným směrem...

360p

Kabina dostala tříramenný sportovní volant, tachometr před řidičem je stále tradiční analogový, dvojice kulatých sedmipalcových přístrojů ovšem digitální. Redesignem prošla středová konzola, infotainment má 12,3palcovou doytkovou obrazovku, nechybí čtyři USB zástrčky ani připojení na internet, tedy wifi hotspot včetně veškerých služeb. K mání jsou i špičková audia značek Bose a Burmester.

Nová generace se logicky poprvé ukáže na autosalonu ve Frankfurtu. Rozšíření palety o modely Turbo, GTS, diesely a plug-in hybridy bude jistě následovat. Německé ceny začínají na 74.828 eurech (1,95 milionu Kč). Specifikace S pak přijde na 91.964 eur (2,4 milionu korun).

Porsche prodalo od roku 2002 760 tisíc vozů modelové řady Cayenne, tedy obou předchozích generací, druhá to dotáhla na půlmilion. Je to úspěch. Ač se mnozí na zvýšené porsche se dvěma páry dveří a motory vpředu dívali před patnácti lety s nedůvěrou, pomohlo automobilce finančně jako dosud žádný jiný model.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Pekelná Micinka
Zase o neco libivejsi Cayenne
| 1. 9. 2017
Pozor, kolem 7., 8. generace by mohl být už zcela líbivý!
Avatar - Pekelná Micinka
Cayenne 3
| 1. 9. 2017
Zatím asi nejpovedenější generace, ale stále nejméně pohledné, velké prémiové SUV. Exteriér a hlavně čumák Porsche se prostě na velké SUV roubuje špatně. Macan je pěkný. U mě vede GL, které je možná o něco větší. Jinak je tu F-pace, Velar a XC90. Levante zabíjí ty zadní světla, podobný případ jako u Cayenne 2.
Avatar - lexi
První dojmy
| 30. 8. 2017
Raději bych počkal na osobní setkání.... před dvěma týdny jsem byl na premiéře Panamery sport turismo a na fotkách to vypadalo divné... ovšem real byl rozhodně zajímavější....
Je snad tento Cayenne málo fotogenický?
| 30. 8. 2017
Kde zustalo Levante ?
Avatar - KLAS
Je snad tento Cayenne málo fotogenický?
| 30. 8. 2017
No veď hovorím...

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku