Porsche - Cayman S ve Frankfurtu 2005

Cayman S
Cayman S
Cayman S
Cayman S
15 Fotogalerie
Z představitelů automobilky Porsche vyzařoval optimismus. Luxusní SUV Cayenne pomohlo tradičnímu výrobci sportovních vozů z finanční krize, a tak může vesele připravovat nové modely.

Na stánek Porsche zavítal v rámci předvolební kampaně, jež v době konání autosalonu vrcholila, i německý kancléř Gerhard Schröder, aby zkontroloval plody fungujícího německého hospodářství. Německá média však nezapomněla ve svých komentářích připomenout, že momentálně nejúspěšnější produkt Porsche vzniká z větší části na Slovensku. Každopádně Porsche ve Frankfurtu s velkou slávou odhalilo malé kupé Cayman S.

Cayman S

Nové kupé postavené na bází modelu Boxster poháněné uprostřed uloženým šestiválcem s protilehlými písty o objemu 3,4 litru a výkonu 217 kW vyniká mrštností a obratností dokumentovanou zrychlením na 100 km/h za 5,4 s, na 160 km/h za 11,7 s a 200 km/h za 18,6 sekund a maximální rychlostní 275 km/h. Nový šestiválec s protilehlými písty je vybaven proměnným časováním a zdvihem sacích ventilů, díky čemuž disponuje točivým momentem 340 Nm mezi 4400 a 6000 ot./min.

Dosud byla technika VarioCam Plus vyhrazena prestižní řadě 911, nyní proniká i do lidovějších sfér. Přes obrovský potenciál zůstává jednotka poměrně skromná na přísun živin, v kombinovaném cyklu si vystačí s 10,6 litru benzínu (ve městě si sporťák řekne o 15,3 litrů a mimo město o 7,8 litrů). Převodovka převzatá z Boxsteru S má manuální řazení a šest převodových stupňů, Porsche rovněž nabídne pětistupňovou převodovku Tiptronic S ovládanou mj. tlačítky na volantu.

Karosérie menšího kupé přináší nově stylizovanou siluetu, která jen vzdáleně připomíná řadu 911. Rozvor boxsteru 2415 mm zůstal zachován a je tak delší než u devětsetjedenáctky (2350 mm), délkou 4341 mm však ikonu nepřekonal. Podvozek vyrobený ze slitin hliníku bude standardně vybaven stabilizačním systémem PSM (Porsche Stability Management), za příplatek bude dodáván aktivní podvozek Porsche Active Suspension Management (PASM).

Cayman S vážící 1340 kg krotí brzdy s dutými vrtanými kotouči o průměru 318 x 28 mm vpředu a 299 x 24 mm vzadu. Kola jsou 18palcová, s pneumatikami 235/40 R18 vpředu a 265/40 R 18 vzadu. Cayman ovšem nebude pouze silným, ale také praktickým kupé. Nabídne totiž hned dva zavazadlové prostory, jeden v přídi (150 l) a druhý v zádi (260 l) a k tomu několik odkládacích prostor v interiéru.

Cena Porsche Cayman bez daní činí 50 300 Euro, na německém trhu pak lze malé kupé pořídit za 58 529 Euro. Boxster stojí v Německu 43 068 Euro, Boxster S 51 304 Euro a nejlevnější kupé Porsche 911 přijde na 75 200 Euro.