Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Porsche 911 Turbo Prototype
Porsche 911 Turbo Prototype
Porsche 911 Turbo Prototype
Porsche 911 Turbo Prototype
32 Fotogalerie

Porsche chce udržet starší modely na silnicích pomocí syntetického benzínu

Porsche nezapomíná ani na majitele starších klasických kousků, jejichž provoz by mohl být do budoucna komplikovanější.

V nepříliš vzdálené budoucnosti, kdy budou nové spalovací motory na černé listině a silnice budou patřit elektromobilům na vodík či baterky, bude provoz veteránů a klasických sportovních automobilů podstatně náročnější už jen z toho prostého důvodu, že by se z benzínu mohlo stát sprosté slovo a nedostatkové zboží.

Pro lidi, kteří nebudou chtít vyměnit charakterní, ale poněkud neekologický, letitý spalovací motor za bezduchý elektromotor by však i v budoucnosti mělo existovat alternativní řešení - synteticky vyvíjená ekologická bio-paliva, na jejichž vývoji pracuje i automobilka Porsche.

Věříme, že syntetická paliva ze stoprocentně obnovitelných zdrojů mají potenciál stát se do budoucna důležitými,“ uvedl v rozhovoru pro Hagerty Oliver Blume, šéf automobilka Porsche. Za velkým důrazem na zachování výroby klasických paliv, byť podstatně ekologičtějších, přitom stojí velice jednoduchý fakt.

Až 70 % námi vyrobených automobilů je stále na silnicích a ještě mnoho let budeme vyrábět auta se spalovacími motory,“ uvedl v rozhovoru Blume. Za připomenutí přitom stojí jeho nedávné vyjádření, podle něhož bude Porsche 911 ještě mnoho let osazováno klasickými spalovacími motory, byť s hybridní asistencí.

Pokud si teď kladete otázku, proč se bio-paliva neprodukují ve větším množství již nyní, máme celkem jednoduchou odpověď - vysoká cena. V současnosti totiž litr synteticky vyrobeného benzínu přijde na více než 10 dolarů, což je přes 224 Kč. Blume ovšem v rozhovoru prozradil, že cílem Porsche je stlačit cenu na asi 2 dolary za litr (zhruba 45 Kč).

Velkou výhodou synteticky vyráběného paliva je přitom skutečnost, že k jeho přepravě a distribuci nepotřebujete novou infrastrukturu. Pokud by tedy všechno šlo jak má, mohlo by se nové syntetické bio-palivo objevovat na veřejných čerpacích stanicích již během deseti let.

Blume navíc v rozhovoru prozradil, že již v současnosti probíhající testy ukazují, že nové bio-palivo nevadí ani starším modelům. „V současnosti máme testovací program provozu modelu 911 série 993, s velmi dobrými výsledky.“ Porsche ovšem i nadále pracuje na vývoji a hledá nové partnery, aby mohlo zaručit, že nové bio-palivo bude bez problému fungovat s jejich spalovacími motory.

Bez ohledu na současnou masivní elektrifikaci Porsche je tak fajn vidět, že vedení značky myslí i na majitele starších kousků a zapálené nadšence, kteří nedají dopustit na klasické spalovací motory.