Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche má další absurdní rekord, nejdelší drift s elektromobilem

Ondřej Mára Ondřej Mára 24. 11. 2020 • 11:03
43
16
Zobrazit náhledy (43)
Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan

Po vytvoření rekordu pro nejrychlejší čtyřdveřový sportovní elektromobil na Nürburgringu si Porsche Taycan vyhlédlo další dosud neprobádanou disciplínu: nejdelší drift s bateriovým elektromobilem.

Rekord pro nejdelší drift s běžným automobilem si celkem bezpečně hlídá automobilka BMW, která se začátkem roku 2018 pochlubila jízdou bokem trvající neuvěřitelných 8 hodin. Sériové BMW M5 přitom urazilo 374 kilometrů, což se neobešlo bez divokého doplňování paliva za jízdy od druhého driftujícího BMW. Jenže nebuďme zpátečníky.

Podle výhledů většiny světových automobilek se blíží doba elektrická, což si žádá i stanovování nových rekordů s čistě elektrickými automobily. Včetně rekordu pro nejdelší driftování, který si nově připsal tovární jezdec Porsche Dennis Retera za volantem Porsche Taycan s pohonem zadních kol.

video

Pokus se uskutečnil na Porsche Experience Center v Hockenheimringu, kde Retera kroužil na vodou skrápěném asfaltovém kruhu o délce 200 metrů. Za dohledu zástupce vyslaného Guinnessovou knihou rekordů pak Retera zvládl za 55 minut celkem 210 koleček, což znamenalo vzdálenost 42 kilometrů a 171 metrů.

Jezdec po úspěšném stanovení rekordu prozradil, že driftovat téměř hodinu v kuse bylo celkem namáhavé. Celou situaci totiž komplikoval fakt, že vůz neměl na mokrém asfaltu stejný grip. Řidič tak musel neustále provádět drobné korekce, aby vůz udržel v jízdě dveřmi napřed. Přitom ale musel dbát i na hospodárnost jízdy, jak prozradil ve videu.

Uvést totiž elektromobil s pohonem zadních kol a vypnutou stabilizací do smyku nebyl žádný problém – stačilo pouze stočit kola a prudce přidat. Retera se však snažil o maximální efektivitu během jízdy (zřejmě s ohledem na baterky), takže smyk sice začal důraznější akcelerací, potom už ale vůz kontrolovat především korekcemi na volantu a velmi jemným šlapáním na plynový pedál.

Vraťme se ale k samotnému rekordu, který je oficiálně zapsán do Guinnessovy knihy rekordů. Aby to však bylo možné, musel být vůz zkontrolován před jízdou i po jízdě. Během jízdy ho navíc kromě zástupkyně knihy rekordů sledovala i dvojnásobná šampionka ženské evropské série Drift Formula. V autě bylo navíc umístěno několik senzorů, jejichž data se pak analyzovala.

Související články

Témata
25. 11. 2020 07:39
a priste
na zamrzlym rybniku
24. 11. 2020 21:51
Proč se na tomto webu...
....stále častěji objevují zcela absurdní a nepodstané zprávy? :-O :-( :-( :-( :no:
24. 11. 2020 18:32
Re: Pry absurdni
Výhoda spalováku? 8 hodin se nedá driftovat ani se spalovákem. Jen bych podotkl, že to BMW při tom 8hodinovém rekordu tankovali 5krát.

https://images.hgmsites.net/hug/2018-bmw-m5-refueling-during-longest-continuous-vehicle-drift-attempt_100638888_h.jpg
Avatar - Roman Horký
24. 11. 2020 15:18
Re: Zajímalo by mě,
Dlouhodobě léto, zima, silnice, dálnice komplet za 4,9. V létě o litr míň a v zimě zase víc.
24. 11. 2020 14:24
Re: Pry absurdni
Tohle je ale tvuj rozpor.
Ne muj. :-)

Jak jsem psal, beru EV jako normalni auto.

Se svym benzinovym autem se obycejne taky snazim jezdit co nejusporneji.
Ale zaroven mam rad auta i zabavu s nimi.
Ja v tom zadny problem nevidim.
A dokonce s Teslou Performance nebo Taycanem to vubec zadny problem neni...
A ano driftovani urcite neni eko, stejne jako existujou vic eko auta nez Taycan.
Doporucuju shlednout tohle video, pak to treba trochu pochopis:
https://insideevs.com/…-buys-new-tesla/
James May knows electric cars will save personal mobility for everyone. Even for the ones that despise it. :yes: ;-)

PS Ta garaz odpovida temer presne moji dream (by :-) ) garazi.

PPS Chapu rozpor konzervativniho petrolheada. EV nevrci, nemusis radit ani slapat na spojku. A petrolhead si pak pripada menecenny. Mysli si, ze vetsina jeho dovednosti prijde vnivec. :-)
Ale tak uz to v zivote chodi. Je potreba se prizpusobit.
Pokrok nezastavis.
Kdyz Tesla nezkrachovala, tak uz ne. :D
A Taycanu fandim, je videt o kolik je lepsi nez Panamera. :yes:

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku