Porsche má další absurdní rekord, nejdelší drift s elektromobilem
Po vytvoření rekordu pro nejrychlejší čtyřdveřový sportovní elektromobil na Nürburgringu si Porsche Taycan vyhlédlo další dosud neprobádanou disciplínu: nejdelší drift s bateriovým elektromobilem.
Rekord pro nejdelší drift s běžným automobilem si celkem bezpečně hlídá automobilka BMW, která se začátkem roku 2018 pochlubila jízdou bokem trvající neuvěřitelných 8 hodin. Sériové BMW M5 přitom urazilo 374 kilometrů, což se neobešlo bez divokého doplňování paliva za jízdy od druhého driftujícího BMW. Jenže nebuďme zpátečníky.
Podle výhledů většiny světových automobilek se blíží doba elektrická, což si žádá i stanovování nových rekordů s čistě elektrickými automobily. Včetně rekordu pro nejdelší driftování, který si nově připsal tovární jezdec Porsche Dennis Retera za volantem Porsche Taycan s pohonem zadních kol.
Pokus se uskutečnil na Porsche Experience Center v Hockenheimringu, kde Retera kroužil na vodou skrápěném asfaltovém kruhu o délce 200 metrů. Za dohledu zástupce vyslaného Guinnessovou knihou rekordů pak Retera zvládl za 55 minut celkem 210 koleček, což znamenalo vzdálenost 42 kilometrů a 171 metrů.
Jezdec po úspěšném stanovení rekordu prozradil, že driftovat téměř hodinu v kuse bylo celkem namáhavé. Celou situaci totiž komplikoval fakt, že vůz neměl na mokrém asfaltu stejný grip. Řidič tak musel neustále provádět drobné korekce, aby vůz udržel v jízdě dveřmi napřed. Přitom ale musel dbát i na hospodárnost jízdy, jak prozradil ve videu.
Uvést totiž elektromobil s pohonem zadních kol a vypnutou stabilizací do smyku nebyl žádný problém – stačilo pouze stočit kola a prudce přidat. Retera se však snažil o maximální efektivitu během jízdy (zřejmě s ohledem na baterky), takže smyk sice začal důraznější akcelerací, potom už ale vůz kontrolovat především korekcemi na volantu a velmi jemným šlapáním na plynový pedál.
Vraťme se ale k samotnému rekordu, který je oficiálně zapsán do Guinnessovy knihy rekordů. Aby to však bylo možné, musel být vůz zkontrolován před jízdou i po jízdě. Během jízdy ho navíc kromě zástupkyně knihy rekordů sledovala i dvojnásobná šampionka ženské evropské série Drift Formula. V autě bylo navíc umístěno několik senzorů, jejichž data se pak analyzovala.