Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche Macan dostane benzinový motor V6 biturbo

David Bureš
Diskuze (1)
Pod kapotou chystaného malého SUV od Porsche se ale objeví i čtyřválec.

Porsche začne během roku 2013 vyrábět ve své lipské továrně model Macan. Do premiéry tohoto SUV, menšího než současný Cayenne, ještě nějaký čas zbývá, už nyní však vyplouvají na povrch informace o motorech, které se objeví pod jeho kapotou.

Po vzoru ostatních modelů značky bude i Macan nabízen s několika agregáty.

Vrcholnou verzí bude Macan Turbo s novým benzinovým vidlicovým šestiválcem, přeplňovaným dvěma turbodmychadly. Třílitrový motor vyvíjí samo Porsche ve svém vývojovém středisku ve Weissachu. Úhel rozevření válců má být 90 stupňů, média předpokládají, že se jedná o upravený agregát 3,6 V6, známý z Cayennu či Panamery.

Díky dvěma turbodmychadlům Borg Warner má tato jednotka nabídnout až výkon 272 kW (370 k) a maximální točivý moment 542 Nm.

Pod Macanem Turbo bude stát verze Macan S. Ta má být poháněna atmosférickým benzinovým motorem 3,6 V6 o výkonu 217 kW. O něco silnější verzi této jednotky používá základní Cayenne.

Pod kapotou by se mohl objevit i čtyřválcový motor, a to benzinový 2,0 TFSI. V základní verzi Macanu by mohl být naladěn na 162 kW (220 k). S tímto agregátem by toto SUV mohlo zrychlit z 0-100 km/h za 7,5 s a jet až rychlostí 230 km/h.

Agregát 2,0 TFSI by ale nemusel být jediným čtyřválcem nabízeným proto toto Porsche. Plánováno je použití dvoulitrového turbodieselu o výkonu 140 kW.

V nabídce bude i Macan Diesel S používající třílitrový vidlicový šestiválec o výkonu 184 kW.

Na severoamerické zákazníky primárně zacílí Macan Hybrid, jehož technika se bude shodovat s Audi Q5 Hybrid. Hybridní Macan tak bude kombinovat benzinový dvoulitrový čtyřválec 2,0 TFSI (o výkonu zhruba 153 kW) a elektromotor o výkonu 40 kW.

Porsche dále jedná s Audi o tom, zda mu neposkytne ingolstadtský vznětový šestiválec s dvojitým přeplňováním 3,0 Bi-TDI. Ten by se pak mohl objevit v Macanu Diesel Turbo.

Převodovky budou v nabídce dvě, obě budou mít sedm stupňů. Základem bude manuál, za příplatek bude nabízena dvojspojková převodovka PDK.

Spotřebu paliva bude snižovat auto stop-start nebo rekuperace brzdné energie, u vyšších verzí by se mohla objevit i funkce tzv. plachtění, kdy je spalovací motor vypnut, pokud není nutná jeho činnost.

Základem vozu bude koncernová platforma MLB, motor bude uložen vpředu podélně. Část komponentů bude vůz sdílet s Audi Q5, Macan má ale být naladěn mnohem sportovněji. Šéf vývoje Wolfgang Hatz je dokonce přesvědčen, že Macan bude nejsportovnější model ve své třídě.

Automobil má mít podobný tvar karoserie jako Cayenne. Macan bude dlouhý asi 4,6 metru, široký 1,89 m a vysoký 1,65 m. Větší Cayenne na délku měří 4.846 mm.

Přestože se neočekává, že by stuttgartské SUV běžně jezdilo v terénu, Macan bude mít dostatečnou světlou výšku, aby zvládl jezdit i mimo silnici.

David Bureš
Diskuze (1)
17. 4. 2012 15:00
hmmm,
je to pekne, kdyz naslednici nositele totenkopfringu, takto pekne ucti slepeho esperantistu a skladatele vazne hudby...
p.s. jenom s tim "s" bych si dal pozor, aby neprisel supersport...!