Porsche myslí i na své klasiky
Klasickým vozům je často potřeba věnovat zvláštní pozornost. Majitelé při jejich údržbě používají nejraději jen ty nejkvalitnější dostupné komponenty a přípravky. Nemusí se jednat pouze o náhradní díly nebo kosmetiku pro zkrášlení karoserie i interiéru, ale také o provozní tekutiny.
Právě proto Porsche Classic představuje nové oleje pro vzduchem chlazené motory, které pocházejí přímo z vývojového a výzkumného centra automobilky ve Weissachu a byly testovány nejen v laboratorních podmínkách, ale také v provozu na silnicích.
Tepelné zatížení olejů používaných ve vzduchem chlazených motorech je výrazně vyšší než u kapalinou chlazených pohonných jednotek. Ploché motory značky Porsche pak mají také vyšší kompresní poměry.
Porsche Classic k novým olejům uvádí, že jsou kompatibilní se slitinami a těsnícími materiály použitými u starších vzduchem chlazených motorů Porsche a mají i velkou teplotní odolnost. Navíc jsou optimalizovány pro ochranu motoru proti korozi a opotřebení za využití zinku a fosforu.
Ve srovnání s některými moderními ekvivalenty mají nové oleje vyšší viskozitu, které je vhodnější pro starší motory, protože u nich snižuje riziko nesprávného mazání a úniků případnými mikroskopickými netěsnostmi.
Nové motorové oleje Porsche Classic pro vzduchem chlazené motory se představují ve dvou provedeních. Prvním je 20W-50, který je vhodný všechny verze modelů 356, 912, 914 a 911 až do objemu 2,7 litru. Druhý uvedený olej 10W-60 je určen především pro ploché šestiválce modelu 911 o objemu 3,0 litru a vyšším. Tento olej lze používat i u posledních vzduchem chlazeným motorů řady 993.