Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche na jednom prodaném autě vydělává 456.000 korun

David Bureš David Bureš 17. 3. 2014
10
Provozní zisk koncernu Volkswagen loni vzrostl o 1,5 procenta. Automobilka těžila hlavně ze zisků luxusních značek.

Výroba a prodej automobilů může být velice výhodný byznys. Skvělým příkladem je značka Porsche, která loni vykázala provozní zisk 2,579 miliardy eur. Na jedno auto vydělalo Porsche nejvíce z celého koncernu Volkswagen Group.

Průměrná marže na prodaném modelu Porsche loni činila výrazných 18 procent, o dvě procenta více než v roce 2012. Z ročenky VW Group vyplývá, že každý prodaný vůz značky Porsche loni koncernu vydělal asi 16.639 eur, což v přepočtu odpovídá 456.000 Kč.

Porsche nemá problém s odbytem svých aut, a tak si může dovolit vysokou mrži. Jeho zákazníci navíc nejsou tak citliví na cenu nového automobilu, díky čemuž může automobilka hledat jiné možnost, jak zákazníky nalákat, než je snížení ceny. Kvůli tomu obecně vydělávají více automobilky cílící na bohatou klientelu než mainstreamové značky.

V těsném závěsu za Porsche je v otázce marží Bentley, z ceny vozu této britské značky činí marže rovných 10 procent. Ještě v roce 2012 to bylo „jen“ 6,9 procenta. Na každém prodaném autě Bentley vydělává 15.903 eur, tedy zhruba 436.000 korun.

Výsledky Lamborghini jsou ovlivněny faktem, že jsou počítány ve společné provozní jednotce spolu s Audi. Marže na prodaném automobilu těchto dvou značek i tak činí slušných 10,1 procenta. Na každém prodaném voze tato dvojice vydělá 3.728 eur (asi 102.000 korun).

Finanční výsledky Bugatti v ročence VW Group samostatně uvedeny nejsou. V otázce marží je ale Bugatti mezi luxusními značkami výjimkou. I přes vysokou cenu Veyronu Grand Sport, pohybující se okolo 40 milionů korun, je tento vůz ztrátový, jeho vývoj byl totiž velice nákladný.

Mezi výdělečné značky patří také ty nabízející užitkové a nákladní vozy. Marže Scanie loni činila 9,4 procenta, na prodaném vozidle vydělala 12.175 eur (334.000 korun), tedy více než Audi/Lamborghini.

A jak si vedly mainstreamové značky? Nejvyšší marže měla loni Škoda (5,1 procenta), následuje Volkswagen (2,9 procenta). Seat byl loni v provozní ztrátě, z každého auta prodělal 2,2 procenta jeho ceny.

Marže jednotlivých značek koncernu VW Group v roce 2013
ZnačkaMarže [%]Zisk na prodaném autě [euro]
Audi/Lamborghini10,13.728
Bentley10,015.903
MAN2,02.279
Porsche18,016.639
Scania9,412.175
Seat-2,2-331
Škoda5,1726
Volkswagen2,9615
VW Užitkové vozy4,81.027

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Škoda
rapper
| 18. 3. 2014
Je jasný, proč bude VW posouvat Škodu do tzv. vyšších kruhů. :yes:
Avatar - dal
Zisk
dal
| 18. 3. 2014
Dá když budeš mít nulové náklady. :-)
VW len 3 % ?
samdoma
| 18. 3. 2014
Tak už vím proč jsou VW takové - jak bych to řek - při servisu se používá mnoho nových náhradních dílů, jo poruchové. >:-[]
Zisk
FauVee
| 18. 3. 2014
Nie som financny odbornik, ale velkostou marze sa neda merat zisk.
VW len 3 % ?
_MT_
| 17. 3. 2014
Je to čistě otázka metody výpočtu - tedy co to vlastně sleduješ. Obchodní marži má myslím přes 18 %.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku