Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche navýší výrobu elektromobilu Taycan. A to ho ještě ani nepředstavilo...

David Bureš David Bureš 4. 12. 2018
15
5
Zobrazit náhledy (15)
Porsche Mission E Porsche Mission E Porsche Mission E Porsche Mission E Porsche Mission E Porsche Mission E Porsche Mission E Porsche Mission E Porsche Mission E Porsche Mission E
Zájem o první sériový elektromobil z dílny Porsche je tak vysoký, že už automobilka upravuje výrobní plány.

Porsche v příštím roce začne vyrábět elektromobil Taycan, vycházející z konceptu Mission E, představeného v roce 2015. Automobil teprve čeká na kompletní odhalení, přesto už výrobce přijímá objednávky na tento vůz. A už jich je tolik, že Porsche upravuje výrobní plány.

Původně automobilka počítala s výrobou 20.000 kusů tohoto modelu ročně, což se ukázalo jako dost podhodnocené číslo – konkurenční Tesly Model S se jen na americkém trhu za rok prodá více. Proto výrobu navýší. Přiznal to šéf Porsche Oliver Blume bez bližších detailů, o kolik více kousků Taycanu hodlá automobilka vyrábět.

360p720p

Obří zájem o Taycan je třeba v Norsku, zemi zaslíbené elektromobilům. Podle Blumeho už bezmála 3.000 norských zákazníků složilo zálohu ve výši 2.500 eur (asi 64.000 korun) na tento vůz. V této severské zemi se přitom dosud ročně prodalo jen asi 600 aut značky Porsche.

Zákazníci se podle Blumeho hodně zajímají také o terénní variantu Cross Turismo, která byla do výroby schválena letos. Sériová varianta konceptu Mission E Cross Turismo prezentovaného letos přitom má dorazit až v roce 2021.

Porsche Taycan má být poháněno dvěma synchronními elektromotory s permanentním magnetem o výkonu přesahujícím hodnotu 400 kW, díky čemuž auto zrychlí z 0-100 km/h za méně než 3,5 sekundy. Maximální dojezd má přesáhnout 500 kilometrů.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Googlit
No tak nic
Googlit
| 5. 12. 2018
Tak to jsem čekal že se tady najde víc fandů chrochtajících pleček s kyselý smradem za výfukem.
Avatar - WinDiesel
Porsche
WinDiesel
| 4. 12. 2018
2/3 těch co to kupují už staří jsou. To že tím budou jezdit mladé pipiny na věci nic nemění.
Avatar - WinDiesel
Jsem rád
WinDiesel
| 4. 12. 2018
Máš to naopak, správný progresivista pokrokář zvolá: elektromobilitě zdar !!!!!
PS - zajímalo by mne jestli nablblíci v Norsku stále dotacemi podporují i značky jako je Porsche, a když vidím 3000 zájemců odpovídám si ano. Při ceně několik mega může dělat úspora řádově mega ….. a to se vyplatí, no nekup to !!!!! Mít ty prachy a být Norem, šel bych do toho taky.
Avatar - _Karel_
Porsche
_Karel_
| 4. 12. 2018
Interiér se mi moc nelíbí a řadička mi evokuje malinkatého šulínka na dvoumetrovém chlapisku. Nicméně auto zvenku je naprosto úchvatné, nevím, jestli jsem kdy viděl krásnější :yes: .
Zákazníci složivší zálohu mají alespoň reálnou šanci, že své auto dostanou dřív, než zestárnou.
Avatar - Bubáq
Jsem rád
Bubáq
| 4. 12. 2018
Vyšší počet prodaných elektrických Porsche nepochybně zlepší stav ovzduší v Evropských metropolích, a hlavně v dieselama zamořené Praze.
U Porsche Praha Smíchov a Porsche Praha tam na severu se už brzy netrhnou dveře a výrobci trakčních baterií se orosí, protože podcenili kapacity svých právě budovaných gigafabrik...
Všechny problémy s dodávkami budou ale vyřešeny přímo bleskově a dva roky po uvedení Taycanu na trh (také v ČR) se dočkají i ti, co pořád ještě váhají s odesláním závazné objednávky a zálohy na účet rakouského obchodního domu Piëchů.
Důležité ale je, že se KONEČNĚ hnuly ledy a civilizace míří ke šťastným zítřkům s větrnými elektrárnami a nabíječkami na každém parkovacím místě v obcích i u všech turistických atrakcí, hradů a zámků.
Zdar elektromobilitě!

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku