Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche Panamera: Slibované kombi a karmínové GTS očima grafiků

Jan Mička
Diskuze (3)
Druhá generace Porsche Panamera dostane verzi kombi a pochopitelně nebude chybět ani karmínové GTS. Takto si je představují nezávislí grafici.

Jsou tomu necelé dva týdny od představení druhé generace Porsche Panamera, na kterou nás automobilka ze Stuttgartu řádně připravovala už dlouho před tím. Krátká propagační videa napovídala, že o revoluci v designu karoserie nepůjde, což se nakonec potvrdilo. Komplexní proměnou prošla záď, která díky štíhlým svítilnám a zářivé lince táhnoucí se po celé šířce připomíná ikonický model 911, přičemž jeho odkaz do jisté míry najdeme i vpředu. Vůz je stále snadno rozpoznatelný, to největší překvapení ale teprve přijde.

Jak jsme v minulosti už několikrát uvedli, dočká se nová generace panamery také variantu kombi. Kdo by si dost dobře nedokázal představit, jak se dá z fastbacku něco podobného vytvořit, nechť zavzpomíná na koncept Sport Turismo z roku 2012. Nejde v podstatě o nic složitého – svalnaté zadní blatníky zůstávají, pouze se protáhne střecha, zkrátí zadní okno a víko zavazadelníku se bude dle všeho více zakusovat do nárazníku. Tolik teorie, které odpovídá také představa grafika s pseudonymem Theophilus Chin. Jde v podstatě o takový shooting brake ve stylu Mercedesu CLS.

V souvislosti s novou generací Porsche Panamera se hovoří také o variantě kupé, to je ale zatím hudba kdoví jak vzdálené budoucnosti. Nás spíše zajímá varianta GTS, která bývá napříč modely Porsche nejvyváženější. Kupříkladu taková 911 GTS, kterou jsme testovali loni – měla více síly, ale stále atmosférický motor, několik designových odlišností a stále šlo o auto pro každý den.

A zhruba taková by měla být i nová Panamera GTS. Jak by mohla vypadat, prezentuje grafik X-Tomi, přičemž základem jednoznačně musí být karmínový lak karoserie (verzím GTS je vlastní). Upravený přední nárazník vozu prospěl, stejně jako charakteristická litá kola. Technika by měla vycházet z verze 4S, která má pod kapotou šestiválec o objemu 2,9 litru a výkonu 324 kW (440 koní). Pokud bude značka postupovat stejně jako v případě minulé generace, dočkáme se posílení zhruba na 350 kW.

Jan Mička
Diskuze (3)
Avatar - AUDIRS6
10. 7. 2016 19:03
Re: Lepší
Ved to auto je uz hotove a jazdi len s minimalnou kamuflazou.
10. 7. 2016 16:19
Re: Lepší
Malůvek, bez šance na reálný život, snesou monitory stovky, tisíce, miliony.
Avatar - KANKUNEN
10. 7. 2016 13:55
Lepší
než základní model