Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche Panamera Turbo 2011: Rekuperace a nové pneumatiky ušetří 0,9 l/100 km

Diskuze (0)
Porsche Panamera se bude od srpna vyrábět v provedení modelového roku 2011. Největší změny jsou u vrcholné verze Panamera Turbo, u které se chystá znatelné snížení kombinované spotřeby.

U 500koňového Porsche Panamera Turbo modelového roku 2011 konstruktéři několika zásahy sníží spotřebu v kombinovaném cyklu o 0,9 litru. Konkrétně klesne z 12,2 na 11,3 l/100 km. Hlavním zdrojem úspor je rekuperace energie pomocí inteligentního alternátoru. Ten dobíjí baterii při brzdění a naopak při akceleraci se jeho činnost sníží. Klesá tak zatížení motoru a s ním související ztráty výkonu. U tak silného auta, jakým je Panamera Turbo, znamená efektivnější činnost alternátoru úsporu v kombinovaném cyklu 0,7 l/100 km.

O dalších 0,2 l/100 km se sníží kombinovaná spotřeba u všech osmiválcových Panamera (tzn. i Panamera S a Panamera 4S) při instalaci nových volitelných 19palcových kol s celoročními pneumatikami. Speciálně vyvinuté obutí má upravený vzorek i složení směsi. Díky tomu je nižší valivý odpor kol, což se projevuje na úspornějším provozu a delší životnosti pneumatik. Po jejich instalaci se spotřeba Panamery S sníží na 10,3 l/100 km a Panamery 4S na 10,6 l/100 km.

V oblasti ekonomiky jízdy se další vylepšení týká systému Auto Start Stop. Tentokrát nejde o snížení spotřeby, ale o zvýšení uživatelského komfortu. Opětovné nastartování motoru před rozjezdem bude u Panamery 2011 totiž rychlejší než dosud.

V nabídce se také objeví systém Porsche Torque Vectoring Plus, který bude možné objednat společně s adaptivními tlumiči PDCC. Toto zařízení vylepšuje ovladatelnost v zatáčkách a trakci na výjezdu. Na rozdíl od aktivního diferenciálu například od Audi nebo Jaguaru se ale v případě Porsche jedná jen o přibrzďování vnitřního kola v zatáčce.

Další novinky ve výbavě představují nové barvy karoserie, nové druhy koženého čalounění, přídavné topení a novou grafiku navigačního systému. Podle dosavadních ohlasů bude velmi vítanou změnou nový tříramenný volant k dvouspojkové převodovce PDK, na kterém se provádí manuální volba převodů pomocí pádel, nikoliv dosud používaných kolébkových přepínačů.

Diskuze (0)