Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche v tichosti poodhaluje Mission E. Nahlédněte pod pokličku očekávaného elektromobilu

Stanislav Kolman
Diskuze (1)
Projekt Mission E se pozvolna blíží do finální podoby, vždyť na trh má dorazit již příští rok. Porsche nám jej nyní ukázalo na další várce fotografií.

Stuttgartská automobilka poodhalila chystaný elektrický vůz vskutku nenápadně, fotografie totiž jen tak přiložila k obsáhlé tiskové zprávě, takže je napoprvé šlo vcelku snadno přehlédnout.

Nejde o oficiální snímky celého vozu, zabrány jsou spíše detaily a práce inženýrů, kteří ladí poslední drobnosti. Kromě nezamaskované karoserie si můžeme všimnout kufru vpředu a vysoko se zvedajícího víka zavazadelníku. Další fotografie nám zase blíže ukazují zadní LED světlomety.

Zástupci automobilky se už dříve nechaly slyšet, že i přes elektrický pohon neztratí novinka nic z DNA značky Porsche. Má jít o exkluzivní sporťák, jenž do daného segmentu přinese zcela nové standardy. Ve Stuttgartu dokonce nešetří slovy jako technologicky nejvyspělejší vozidlo třídy. V otázce alternativních pohonů a elektromobility je prý Mission E „přesvědčivou odpovědí“.

Porsche elektromobil nabídne v několika výkonnostních provedeních, přičemž mají zůstat tradiční označení. Carrera poskytne výkon kolem 300 kW, Carrera S 400 kW a Turbo něco kolem 500 kilowatt. K dispozici bude i rychlé dobíjení, které naplní akumulátory na 80 % za pouhou čtvrthodinku. A dojezd na jedno nabití? I ten zní v podání Porsche sympaticky – 500 kilometrů. Třešničkou na dortu je pak dvoustupňová převodovka namísto jednostupňové, která se u elektromobilů používá běžně.

Auto přijede na trh v roce 2019, ale nejspíše až v samotném závěru. Nabídka jednotlivých výkonů, ale i karosářských variant se bude rozšiřovat postupně.

Generální ředitel Porsche Oliver Blume se kromě připravovaného elektromobilu vyjádřil i k očekávanému nástupci 911. Uvedl, že půjde o důkladnou evoluci, při které se obnoví vše, ale zároveň zůstane nenahraditelná identita modelu.

Blume neopomněl ani aktuálně vyhrocenou diskuzi kolem dieselových motorů. „Není důvod, abychom náhle ustoupili od naftových jednotek,“ uvádí s tím, že společnost nebude schopna vykompenzovat takový zásah benzinovými a hybridními pohony. V dieselech i nadále vidí příslib zajímavé varianty, která má automobilkám i zákazníkům nadále co nabídnout.

Stanislav Kolman
Diskuze (1)
24. 3. 2018 11:58
Rychlonabíjení za příplatek?
Děsí mě ta fotografie nabíjecího konektoru. Že snad u tak drahého a prémiového auta zvažují prodej bez rychlonabíjení a rychlý nabíjení bude za příplatek. To se zase lidí spálí, co jim to prodejce nevysvětlí, že to je absolutní nutnost...