Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche promluvilo o atmosférických motorech, co s nimi chystá?

Ondřej Mára
Diskuze (35)

Automobilka je prý velmi motivovaná zachovat atmosférické motory, bez elektrifikace to ale nejspíš nepůjde.

Značek nabízejících zajímavé modely s atmosférickými motory je dnes na trhu jako šafránu a pravděpodobně bude ještě hůř. Jednou z nich je i automobilka Porsche, která se však podle zákulisních informací kolegů z britského Autocaru svých atmosférických motorů rozhodně nechce vzdát.

V pravidelné rubrice „Autocar Confidential“ se totiž objevila informace, podle které je Porsche „velmi motivované“ udržet své atmosférické motory naživu. Pravděpodobně to však nebude možné bez elektrifikace, která by jim ale mohla do určité míry pomoci.

Točivý moment elektromotoru v nízkých otáčkách a vysokootáčkový atmosféricky plněný motor by spolu mohli fungovat perfektně,“ měl uvést Frank-Steffen Walliser, šéf divize sportovních automobilů Porsche. „Atmosférickým motorům by to mohlo pomoci přežít,“ dodal.

Andreas Preuninger, šéf divize Porsche GT, přitom zhruba v polovině minulého roku v rozhovoru pro australský web Which Car zmínil, že vozy Porsche s manuálními převodovkami a atmosférickými motory zůstanou na trhu přinejmenším ještě v průběhu příštího desetiletí. Jenže je možné, že koncem tohoto desetiletí se z nich začnou stávat hybridy.

Automobilka se totiž netají velkolepými plány na elektrifikaci svého portfolia, do které chce investovat částku okolo 10 miliard euro. Pokud ovšem všechno půjde podle propočtů Porsche, pak by čistě elektrické a plug-in hybridní modely mohly v roce 2025 tvořit až padesát procent prodejů značky. A navíc by mohly atmosférickým motorům umetat flotilovou emisní cestičku.

Konkrétní plány Porsche s atmosférickými, byť hybridními, motory v současnosti neznáme, plány s elektromobily jsou ovšem mnohem jasnější. Již letos bychom se totiž měli dočkat nového Porsche Taycan Cross Turismo, po jehož představení budeme čekat na premiéru čistě elektrického crossoveru Porsche Macan.

To bude postaveno na zcela nové platformě „Premium Electric Platform“, vyvíjené ve spolupráci s automobilkou Audi, která dost možná poslouží jako základ pro další koncernová SUV. Rozhodně se tedy máme na co těšit.

Ondřej Mára
Diskuze (35)

Doporučujeme

21. 8. 2020 22:28
Re: Takže
Jasne a Le Mans je drag-race. Uz v minulej diskusii si dokazal, ze tomu nerozumies. Hybrid s malou bateriou vie dat lepsi pomer vykon/vaha ako cisty spalovak. Ak chcu zakaznici viac vykonu a atmosferu, tak vo forme hybridu to dostanu.
21. 8. 2020 22:25
Re: Hybrid?
Vykon. Zakazmici chcu stale viac a Porsche uz naraza na limity atmosfer pokial nechcu pridat valce.
Avatar - Ham.
21. 8. 2020 09:40
Re: Hybrid?
......A pak jde pochopitelně o prodeje elektrických aut, kterými by Porsche vyvážilo odbyt vozů s konvenčními motory - Taycan nebude jediným modelem, který pomůže zejména 911, aby mohla zůstat „svá”. V jejím případě si kvůli hmotnosti nedovede představit ani hybridizaci.....
https://www.autoforum.cz/…technik-porsche/
20. 8. 2020 16:37
Re: Takže
těžko říct, co je větší zlo, jestli přeplňování, nebo kila navíc. žít se dá s obojím... asi:)
Avatar - Hammunasakra
20. 8. 2020 16:19
Re: Takže
Lidi co žvaní naprosté pitomosti? Lidi co nevyzkoušeli ani zdaleka tolik značek aut jako já = ale píšou ve stylu jako ty teď? Co třeba čučí na xy odkazů = a stejně to nepochopí = třeba že je nafta dotovaná? Plus svoje neznalosti doprovází množstvím urážek?

Nevím řekni

Co tu dělají když ani zkušenosti ani znalosti nemají = no viz těch 625 benzínových vs elektrických = všechno co napsal Arese = je

1. Jeho výmysl (a Vaculikovy pravidlo :-)

2. Jeho výmysl (a NULOVÁ zkušenost

A ty si zkus tech NIKDE NA PLANETĚ ne běžných ale striktně zakázaných 80-140km/h = s nějakým z mikesusových hybridů jedno jestli Camry 2,5 litr 160 kW nebo Corollu 2.0 135 kW. Ať sem nelezeš teoreticky i prakticky neznalej = a neobtěžuješ tady zkušenější a znalejší

Pak nebudeš psát o převodovce hybridních Porsche týhle kraviny = a nebudeš si myslet že Mikesus, já a šéf sportovní divize Porsche kecáme = zatimco Arese, a s naftou sou redakce Euro.cz a E15 atp. mimo a TY VYVOLENÝ s rohYpnolem a Jerry.Gunmanem jste ti nad vším a všemi

Prostě viz kompletní německý měření včetně okruhu = nevím proč furt všechno od změn klimatu po tohle popíráte
Viz já odkaz 14:10 a odkazy 12:07 = jen IDIOT co fakt nemá nárok sem chodit = by je nechtěl