Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche věří, že jejich syntetické palivo může být čisté jako elektrický pohon

Ondřej Mára Ondřej Mára 25. 2. 2021 • 01:25
58
45
Zobrazit náhledy (58)
Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche 997 Sport Classic (2009) Porsche 997 Sport Classic (2009) Porsche 997 Sport Classic (2009) Porsche 997 Sport Classic (2009) Porsche 997 Sport Classic (2009) Porsche 997 Sport Classic (2009) Porsche 997 Sport Classic (2009) Porsche 997 Sport Classic (2009) Porsche 997 Sport Classic (2009) Porsche 911 Le Mans Classic Clubsport Porsche 911 Le Mans Classic Clubsport Porsche 911 Le Mans Classic Clubsport Porsche 911 Le Mans Classic Clubsport Porsche 911 Le Mans Classic Clubsport Porsche 911 Le Mans Classic Clubsport Porsche Classic Porsche Classic Porsche Classic Porsche Classic Porsche Classic Porsche Classic Porsche Classic

Německý výrobce patří k nejhlasitějším propagátorům syntetických paliv. A evidentně se nebojí ani srovnání jejich čistoty s elektromobily

Představitelé automobilky Porsche nedávno prozradili, že se již v příštím roce chystají zahájit testování syntetického paliva, na jehož vývoji a výrobě dlouhodobě pracují. Nyní však zástupci automobilky také prozradili, že po stránce ekologičnosti snese jejich syntetické palivo srovnání i s elektromobily. Tedy přinejmenším prozatím.

Frank Walliser, viceprezident Porsche v oblasti motorsportu a GT modelů, totiž v rozhovoru pro Evo Magazine zmínil, že jejich syntetické palivo dokáže být při analýze z pohledu „Well to Wheels“ (od zdroje do nádrže) až překvapivě ekologické.

Emise jsou lepší než u v současnosti tankovaných paliv, s méně částicemi a nižším podílem NOx,“ uvedl Walliser. „Z perspektivy ‚Well to Wheel‘ – a při zvážení ‚Well to Wheel‘ dopadů všech vozidel – se dostáváme na stejnou úroveň CO2 jako při výrobě a provozu elektromobilů.

Do „Well to Wheel“ analýzy je totiž potřeba započítat emise vzniklé nejen při užívání paliva, ale také při jeho výrobě. V případě syntetického paliva navíc hraje roli, že automobily schopné jeho využívání již byly vyrobeny, zatímco při výrobě nových elektromobilů a jejich baterií stále vznikají další emise CO2.

Není přitom tajemstvím, že při výrobě elektromobilů nejsou emise zrovna nejmenší. Například automobilka Polestar měla během minulého roku zmínit, že po započtení emisí vznikajících při výrobě vozu a baterií se jejich elektromobily stávají zelenější než vozy se spalovacími motory až po nájezdu necelých 50.000 kilometrů.

Výrobci automobilů i elektromobilů se sice neustále snaží snižovat vznik CO2 během výroby, stále rostoucí poptávka po bateriích však může celou ekologičnost odsunout na druhou kolej. Už jen těžba vzácných kovů potřebných pro výrobu baterií totiž není nic extra ekologického, což platí zejména pro některé zapadlejší části světa, kde se nacházejí bohatá ložiska.

Porsche přitom již v minulosti uvedlo, že s jejich novým syntetickým palivem může bez problému fungovat až 70 procent vozů, které kdy automobilka vyrobila. Během procesu výroby syntetického paliva se navíc používá i uhlík zachycený ze vzduchu nebo energie získaná z větrných elektráren.

Související články

Témata
Avatar - speedfred
27. 2. 2021 18:33
Re: Nesmysl
Mne to je fuk, bo pod oknami mi nejazdia autá (jedine moje). :-[] :-[] :-[]
27. 2. 2021 17:05
Re: Celková účinnost
No s tim VW mas pravdu, je to pro EU mix, 119g E-Golf vs 140g TDI.
Pro nemecky mix podobny tomu nasemu uz ma E-Golf 142g. To je skutecne otresne cislo, ktere zpusobuje zrejme predevsim vyroba LG bateriovych clanku v Polsku?

Nevim, bohuzel pro id.3 uz jsem konkretni cislo nedohledal. Kazdopadne VW vyhrozuje, ze usetril oproti E-Golfu xy procent.
A ze nabizi cistou energii atd.
Pri zohedneni vsech techto aspektu je id.3 urcite uplne jinde. Bohuzel se tezko dohledava kde.
:-)

PS I podil uhelne energie bude v CR pomerne rychle klesat...
27. 2. 2021 13:20
Re: Celková účinnost
Cituji z tvého odkazu:

Carbon dioxide emissions lower in the e-vehicle
In summary, the current Golf TDI (Diesel) emits 140g CO2/km on average over its entire life cycle, while the e-Golf01 reaches 119g CO2/km.

Jenže oni to počítají z průměrné produkce CO2 při výrobě el. v EU, v ČR máme emise CO2 z výroby El. o více než 30% vyšší, takže to vyjde lépe pro TDI.

Ještě jednou pro pána v první řadě: v ČR vlastnictví elektromobilu neznamená žádnou významnou úsporu emisí CO2!

Tesla S je do našich podmínek čistá frajeřina, do města je to moc dlouhé a na dálky je dojezd o ničem. Ale když se ti líbí, nic proti.

Zajímá mně TX nebo možná TY jako mamataxi a jako 2. auto do rodiny, to jo.
27. 2. 2021 12:13
Re: Nesmysl
Ale ty sileny emise z pneumatik...
Vzdy kdyz projede EV zacnu se dusit.
Skoda ze nemam dieslovy auto, mohl bych jet za nim a ten vzduch vycistit.
:D :D :D
27. 2. 2021 09:12
Re: Fanatismus for ever
tak zase za půl roku pane inženýre...

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku