Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Posádka Czechs4Monte vyrazila na Rallye Monte Carlo Historique!

Jan Mička
Diskuze (1)
Posádka ve složení Ivan Pistulka – František Vahala vystartuje do Rallye Monte Carlo Historique z německého Bad Homburgu. Jejich Škoda 110 L Rallye se soutěže zúčastní již potřetí.

Své největší sny by si měl člověk plnit, o tom žádná. Pro někoho je to exotická dovolená, pro jiného dům na pláži, my se ale dneska budeme bavit o závodění. Možná jste již v nedávné době zaregistrovali, že se redakce Auto.cz stala hlavním mediálním partnerem týmu Czechs4Monte, který se letos zúčastní slavné Rallye Monte Carlo historických vozidel. Už vstupní podmínka přitom nebyla jednoduchá – závodit totiž mohou pouze vozidla, která se už soutěže zúčastnila. A protože je tým ryze český, nešlo jinak než sáhnout po automobilu domácí výroby.

Video se připravuje ...

Tým Czechs4Monte pojede se Škodou 110 L Rallye, která se Rallye Monte Carlo zúčastnila v letech 1971 a 1972. Cíl soutěže ale zelený sedan nikdy neviděl, což chce nová posádka změnit. „Nenastupujeme do soutěže s ambicemi na vítězství. Budeme rádi, když dojedeme v první třístovce, nejdůležitější je ale dostat naší Škodovku až k cílové rampě,“ řekl pro Auto.cz pilot Ivan Pistulka v den slavnostního odjezdu z pražských Dejvic.

Celý jedenáctičlenný tým se nyní přesouvá do německého Bad Homburgu, odkud vyrazí na více než 1000 kilometrů dlouhou cestu do Monaka. Už během ní však budou organizátoři měřit rychlostní průměr, závod tedy začne dříve, než se všechny posádky sjedou na jedno místo. „Velké obavy mám z ledu na silnici, protože trasy etap vedou i skalními průsmyky s hlubokými srázy. Naše Škodovka je však díky koncepci pohonu snadno ovladatelná, připraveni jsme tedy výborně.“ Navigátor a motoristický novinář František Vahala specifikoval obavu z ledu z trochu jiného pohledu: „Během rychlostních zkoušek musíme dodržovat přesně stanovené rychlostní průměry, což už je kolikrát samo o sobě dost obtížné. Když pak v jedné sérii zatáček ztratíte tempo kvůli nepřilnavému povrchu, musíte všechno složitě dohánět“.

Stavba závodní Škody 110L Rallye byla během na dlouhou trať. „Holé auto jsem koupil někdy před lety a velmi záhy poté se mi začaly v práci hromadit krabičky s jednotlivými díly. Později se mechanik Honza Hnátko nabídnul, že auto vyvaří, a když se tak stalo, přidali se i Roman Blažek s Rendou Černým a společně na autě pracovali asi dva roky. Naplno, po práci a o víkendech. Nikdy jsem kolem sebe neměl tak dobrý a obětavý tým,“ zhodnotil fázi příprav Ivan Pistulka.

Během fáze testování najel mechanik Jan Hnátko asi 3000 kilometrů, původně nový a syrový motor o objemu 1100 kubických centimetrů je tedy řádně zajetý a zbytek vozu je po technické stránce dokonale v pořádku. Prioritou nicméně nebylo šroubovat výkon nahoru, ale to, aby vůz celou soutěž vydržel. „Během rallye ujedeme zhruba 3000 kilometrů a protože jsme si dali za cíl projet cílovou rampou, zaměřili jsme se hlavně na spolehlivost. Počet náhradních dílů, které s sebou můžeme na etapy vozit, není omezen, opravy na trati jsou ale obtížné už kvůli tomu, že kolem vás neustále někdo jezdí. Jakákoliv řidičská nebo navigátorská chyba, která by zhatila naše plány, by nicméně zamrzela nejen nás jako posádku, ale i zbytek týmu. Především kluky, kteří auto stavěli,“ doplnil navigátor František Vahala.

Česká posádka týmu Czechs4Monte odstartuje do soutěže v pátek 29. ledna, přičemž každý den po skončení etapy přinese vám, čtenářům Auto.cz, bezprostřední reportáže o dění na trati. Prozatím si alespoň připomeňme video, ve kterém Ivan Pistulka hovoří o soutěži i samotné závodní Škodovce.

Jan Mička
Diskuze (1)

Doporučujeme

Avatar - chetoos
5. 2. 2016 11:25
Zážitek
Musí to být obrovský zážitek absolvovat tento závod. Navíc s tak dobrým a hezkým autem jako Škoda 100/110. Přeji celé posádce hodně úspěchů a hlavně zážitků.