Poslední podnik Škoda Fabia esport trophy: Chcete závodit? Pořiďte si spolehlivý internet!
Na poslední podnik základní části – německou rallye, jsem měl natrénováno zatím asi nejvíc. A přišlo další zklamání.
Už jsem se naučil, že účast v esportových turnajích není dobré nechávat na poslední chvíli. To pak můžou u druhé strany třeba spadnout servery a vy se nepřihlásíte, i kdybyste měli sebelepší, seberychlejší internet.
A ten já bohužel nemám, holt bydlení v lese… takže jsem si na vlastní kůži vyzkoušel další nástrahu esportových turnajů. Pokud vám uprostřed soutěže vypadne Wi-Fi, máte problém. Možná zkušení borci zvládnout nějakou fintu s opětovným přihlášením, já ale po návratu do rozjeté soutěže dostal několikaminutovou penalizaci a jako bonus rozbité auto…
Ne že bych se těšil na boje o čelní příčky, v top dvacítku jsem však trošičku doufal. Zatím jsem nikdy tak netrénoval, nikdy se mi nepovedlo dostat se tak blízko k rekordním časům v jednotlivých zkouškách. Blízko je tedy relativní pojem, když na necelých šesti kilometrech dostanete osm sekund, pořád to není dvakrát ke chlubení. Doufal jsem, že ti nejlepší znají třeba nějakou zkratku nebo podobnou levou, ale ono houby. Na YouTube jsem se přesvědčil, že jedou jen strašně rychle a až absurdně přesně.
Asi je pravda, že v reálu by podobná extrémní jízda skončila hodně rychle v nějakém z hlubokých „cutů“, i brzdění do zatáček na první dobrou je spíš okruhová disciplína… ale ve virtuálním prostředí toto vše možné je a ti nejrychlejší zvládají nástrahy zkoušek na milimetry přesně. Netuším, kolik času bych musel za volantem simulátoru strávit, aby z těch osmi sekund byly třeba čtyři. A možná bych si musel už trošku pohrát s nastavením auta. Jak jsme se s Honzou Kopeckým přesvědčili, možnosti hry DIRT Rally 2.0 jsou překvapivě široké a reálu docela odpovídají.
Zpět k samotné německé soutěži. Bohužel, i kdybych měl nejrychlejší internet světa, v top dvacítku jsem doufal marně. Párkrát jsem svými časy do nejlepší dvacítky sice nakoukl, častěji jsem se však pohyboval kolem místa pětadvacátého. Znovu mě překvapilo, že ani už celkem intenzivní trénink mě nedokázal posunout výš.
Fakt to není úplná legrace. Jak už jsem si tady posteskl - myslet si, že se základy z Colina dvojky a znalostmi trošku rychlejšího řízení v reálu pak sednete za simulátor a budete za hvězdu, to je dost naivní představa. A Německo mě v tom jenom utvrdilo, internet neinternet. Asi bych už potřeboval nějakou radu od zkušenějšího a neporovnatelně rychlejšího simracera. Lukáši Matějo?
Třeba se mi poštěstí na živém finále Škoda Fabia esport trophy, které se mělo konat už teď v prosinci, ale z pochopitelných důvodů se odkládá (nový termín zatím neznáme). Docela se těším, proti loňsku jsem přece jenom trošku porychlil, tak se pokusím nasát další tipy a triky.
A zpravodajská povinnost – poslední podnik před live finále vyhrál opět David Dorňák, který tak jen navýšil náskok po pěti odjetých soutěžích, z nichž se skládala základní část turnaje. Největší favorit na první cenu Škody Fabia esport trophy (tříměsíční zápůjčka nové škodovky) je tak asi jasný…