Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Poslední vyrobený Lotus Elise si převzala Elisa Artioli, po níž je model pojmenován

Filip Melich
Diskuze (0)

Lotus Elise byl pojmenován po Elise Artioli, která se účastnila i odhalení vozu v roce 1995. Nyní, kdy výroba modelové řady Elise skončila, je jedině správné, že poslední exemplář zamířil právě k ní.

Frankfurt, 12. září 1995. Plachta je stržena ze zbrusu nového Lotusu Elise. Za jeho volantem sedí dvouapůlleté dítě. Tím dítětem byla Elisa Artioli, vnučka tehdejšího šéfa automobilky Lotus. Roman Artioli se totiž nový model značky rozhodl pojmenovat právě po ní. Přesuňme se do roku 2022, o téměř 27 let později, a Elisa si v Hethelu přebírá úplně poslední zákaznický Elise.

Pro Elisu Artioli to není první Elise, tím je stříbrný Series 1 z roku 1997, který dostala ve svých čtyřech letech. Vlastní ho dodnes a není to žádná garážová princezna. Elisa odhaduje, že s ním najezdí zhruba 10.000 kilometrů ročně. Bydlí v italských Alpách, kde se její Elise cítí jako doma, byť na jízdy po městě používá Vespu. „Ve městě vlastně auto nepotřebuji, ale miluji řízení. Miluji řízení v horských průsmycích, ne v centru města. V tom provozu není zábava, ale jen deset minut za městem jsou skvělé silnice. Žiju v místě, pro které je tohle auto perfektní.“

Už před lety se Elisa zařekla, že jakmile si to bude moci dovolit, pořídí si nový Elise. A když Lotus v roce 2019 oznámil, že ukončí výrobu modelových řad Elise, Exige a Evora, nastal nejvyšší čas. Kontaktovala britskou automobilku a požádala o poslední vyrobený zákaznický Elise. O totéž auto ale měla ze sběratelských důvodů zájem řada dalších, velmi movitých zákazníků. Budiž Lotusu k dobru, že dal přednost právě Elise.

Poslední zákaznický Lotus Elise byl vyroben v provedení Sport 240 Final Edition a Elisa si pro něj zvolila zlatý lak karoserie Championship Gold. Doplněn je balíčkem černých detailů exteriéru, antracitovými koly a červenými brzdovými třmeny. V interiéru jsou sedačky potažené Alcantarou, detaily provedené ve zlaté barvě a jen část z příplatkových koberců. „Nechtěla jsem, aby bylo zakryté celé šasi, mám ráda tenhle puristický vzhled.“ Nechybí ani klimatizace – to prý aby si Elisa mohla auto více užít i v horkém italském létě. Výrobce samotný si pak ponechá úplně poslední vyrobený Elise – také Sport 240, byť ve žluté barvě.

Elisa si samozřejmě nechá i své původní auto, které zbožňuje. Říká o něm, že jí změnilo život. Elisa je totiž nadšenou řidičkou a její společnost Delightful Driving pořádá automobilové výlety po Evropě. Její nový Elise tak bude žít životem, pro který byl stvořen – místo toho, aby stál zavřený v garáži bohatého sběratele.

Filip Melich
Diskuze (0)

Doporučujeme