Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Pracanti od Peugeotu a Opelu prošli omlazením, diesely ani benziny naštěstí nechybějí

Ondřej Šámal Marek Bednář
Diskuze (29)

Koncern Stellantis má ambice stát se světovou jedničkou v segmentu užitkových aut, kterému dnes kraluje americký Ford. Pomoci mu k tomu mají mimo jiné omlazené Peugeoty Partner, Expert a Boxer, včetně elektrických variant i dvojčat z Rüsselsheimu.

Užitkový segment je relativně nenápadný, o to však ziskovější. Na rozdíl od osobních aut zde generační výměny neprobíhají tak rychle, což ovšem neznamená, že se nemodernizuje. Příkladem budiž francouzský Peugeot, který spolu se sesterskými značkami představuje omlazené portfolio pracovních modelů.

Nejmenší Peugeot Partner v rámci osvěžení dostal novou masku chladiče, jiný přední nárazník a hlavní světlomety s charakteristickým světelným podpisem značky ve tvaru tří drápů. V kabině najdete novou přístrojovou desku, desetipalcový středový displej a multifunkční volant. Ve výbavě nechybějí obvyklé komfortní a bezpečnostní prvky, zajímavý je systém Dynamic Surround View s dvěma kamerami: jednou nad zadními dveřmi a druhou pod vnějším zpětným zrcátkem na straně spolujezdce. Díky tomu má řidič skvělý přehled o dění za autem a na straně spolujezdce.

Peugeot Partner opět nabídne dvě délky karoserie a hned tři typy pohonu. Zážehový tříválec 1.2 PureTech s 81 kilowatty doplňují dva čtyřválcové diesely 1.5 BlueHDi se 74 a 96 kW, přičemž silnější z dvojice naftových agregátů může být spojen s osmistupňovým automatem. Komu však spalovací verze nevoní, může sáhnout po čistě elektrickém e-partneru s výkonem až 100 kilowattů a akumulátorem s užitečnou kapacitou 50 kWh, s níž dodávka ujede až 330 kilometrů na jedno nabití. Dobíjecí výkon dosahuje 100 kW, palubní nabíječky mohou mít výkon 7,4, respektive 11 kilowattů.

Větší model Expert dostal prakticky totožná estetická a praktická vylepšení jako menší partner, proto se více podíváme na pohony. Ty standardní totiž na vybraných trzích doplní vodíkové provedení Hydrogen s dojezdem 400 kilometrů, jež vychází z řešení „mid-power plug-in hydrogen fuel cell electric“, které kombinuje výhody vodíku, bateriové technologie a elektrické trakce. V nabídce je samozřejmě také konvenční elektromobil se 100 kW, 260 N.m a dvěma velikostmi akumulátorů: 50 (až 224 km) a 75 kWh s dojezdem 350 kilometrů. Dobíjecí výkony jsou totožné jako u Peugeotu Partner. Vedle elektřiny jsou k dispozici také diesely 1.5 BlueHDi s 88 kW a 2.0 BlueHDi se 107 a 132 kilowatty.

Největší zástupce v podobě Peugeotu Boxer se může pochlubit elektrickou parkovací brzdou, digitálním přístrojovým štítem, zmíněným desetipalcovým středovým displejem, sledováním únavy řidiče, čtením dopravních značek, nouzovým brzděním s detekcí chodců a cyklistů, adaptivním tempomatem s funkcí Stop and Go a dalšími prvky.

Video se připravuje ...

Největší změny se ovšem dočkala elektrická verze, která místo dosavadního elektromotoru s 90 kW a 260 Nm dostala novou elektrickou jednotku s 200 kilowatty a 400 newtonmetry. Výhodou tohoto provedení je velký akumulátor se 110 kWh, s nímž e-boxer zvládne až 420 kilometrů na jeden zápřah. Doplnění energie navíc probíhá výkonem až 150 kW, z nuly na 80 procent kapacity baterie dostanete již za 55 minut. Z 11kW wallboxu se do plna dostanete za 11 hodin a 45 minut.

Samozřejmostí zůstává vznětový čtyřválec o objemu 2,2 litru s 88, 103 a 132 kilowatty s šestistupňovým manuálem, který u dvou výkonnějších variant můžete nahradit novým osmistupňovým automatem.

Užitkové vozy Opel Užitkové vozy Opel

Spolu s peugeoty prošly totožnou modernizací i dodávky značky Opel, tedy combo, vivaro a movano. Dva menší vozy dostaly novou přední masku „Vizor“ spolu s novou grafikou předních světlometů, drobnými úpravami prošla i příď největšího movana.

V interiéru přibyl nový infotainment s podporou bezdrátového zrcadlení smartphonu. Centrální displej může mít až 10" úhlopříčku. Technické detaily tisková zpráva Opelu nepřináší, ovšem jelikož jsou to s užitkovými peugeoty totožná auta, můžeme předpokládat, že se změny v nabídce Peugeotu promítnou i do nabídky Opelu.

Ondřej Šámal Marek Bednář
Diskuze (29)

Doporučujeme

Avatar - Barrichello
26. 10. 2023 10:46
Re: Re: Re: No, s jak je na tom Fiat?
Tak tak, co omezit výkon EV na 35 Kw ? To stačí ne :-)

Musíme zachránit planetu, i kdyby mělo přitom totálně vychcípat. Vzhůru zelení komunisti :-) :-) :-)
Avatar - Barrichello
26. 10. 2023 10:44
Re: No, s jak je na tom Fiat?
ne ty limity to nikdy splnit nemůže, prochází to díky podvodům......nebo to prošlo ještě s odřenýma ušima a 2 měsíce po stk to začlo hulit a bude to hulit zblých 22 do další stk/emise....

Diesel v dobrém stavu co nenajepůl mega nehulí....Hulí to lidem, co to špatně servisují a používaj na špatný účely (jízda po městě)
26. 10. 2023 09:01
Re: No, s jak je na tom Fiat?
S tím motorem to tak není. Motory 2.2 DW12RU (BlueHDI, objem 2179ccm) mají Citroen, Opel a Peugeot. Fiat má pořád svůj MultiJet, ale od r. 2021 se sníženým objemem z 2,3l (2287ccm) na 2,2l (2184ccm).
Avatar - speedfred
25. 10. 2023 13:14
Re: No, s jak je na tom Fiat?
Pretože Fiat/Iveco technika bola lepšia a odolnejšia.
25. 10. 2023 09:29
Re: No, s jak je na tom Fiat?
Otázka je, čo to prináša. Prečo bol motor 2,3 dôvodom na kúpu a menší už nie.