Alko kalkulačka Naplavka 2019
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Praha testuje nový hybridní autobus Solaris Urbino 12 Hybrid

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 24. 7. 2019
1

Dopravní podnik hl. m. Prahy získal do svého vozového parku dvanáctimetrový nízkopodlažní autobus Solaris Urbino 12 Hybrid, který zkouší ve skutečném linkovém provozu.

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) testuje v reálném provozu další hybridní autobus a to od pondělí 22. července letošního roku. Tentokrát se jedná Solaris Urbino 12 Hybrid, který využívá pohonný systém s ukládáním elektrické energie do kondenzátorů namísto obvykle používaných baterií. Společnost Solaris Czech spol. s r. o. tento autobus poskytla DPP k dvouměsíčnímu ověřovacímu provozu.

„V souladu s nedávno uzavřeným klimatickým závazkem hl. m. Prahy na snižování emisí pokračujeme v testování a přípravě projektů nízkoemisních a bezemisních autobusů, a to zejména s využitím elektrické trakce. Zavádění elektrobusů, bateriových trolejbusů, ale i dalších alternativních technologií je však poměrně časově náročné, a to hlavně s ohledem na nutnost budování nabíjecí či plnící infrastruktury a s tím související územní, stavební a majetkoprávní řízení,“ říká Jan Barchánek, vedoucí jednotky Provoz Autobusy DPP a doplňuje: „Po otestování a vyhodnocení různých verzí hybridních autobusů ve skutečném provozu v Praze budeme příští rok rozhodovat o jejich možném trvalém nasazení na linky DPP. “

Hybridní autobusy v testované konfiguraci sice stále částečně využívají naftový pohon, nemají však žádné limity denního dojezdu a nepotřebují nabíjecí infrastrukturu. Hybridní řešení pohonu významně snižuje spotřebu nafty i produkované emise a zároveň omezuje hlučnost vozidla. Hybridní autobusy tak mohou být logickým mezičlánkem mezi klasickými autobusy s naftovými motory a připravovanými projekty zcela bezemisních vozidel.

Autobus, který DPP testuje, využívá technologii takzvaného sériového hybridu. Vznětový motor pohání generátor, který zároveň slouží k jeho startování. Kola roztáčí elektromotor napájený právě z generátoru či z trakčních kondenzátorů umístěných na střeše. To znamená, že mezi vznětovým motorem a koly není žádná mechanická vazba. Kondenzátory se dobíjejí při brzdění vozidla nebo spalovacím motorem. Použití kondenzátorů k ukládání energie dovoluje výrobci deklarovat životnost celého hybridního hnacího řetězce na 12 let.

Solaris Urbino 12 Hybrid je dlouhý 12 metrů a má celkovou kapacitu 102 cestujících: 24 sedících a 78 stojících. Vznětovým motorem v tomto autobuse je Cummins ISB4.5E6C21H EURO VI c o objemu 4,5 l s nejvyšším výkonem 151 kW. Elektromotor zde disponuje nejvyšším výkonem 120 kW a krátkodobě až 170 kW.

Technické parametry, uspořádání interiéru i vnější barevné provedení vozidla, odpovídají požadavkům dopravního podniku v belgickém Bruselu, kde byl tento autobus nedávno úspěšně otestován v běžném provozu, obdobně jako v Praze letos na jaře zkoušený kloubový hybrid Volvo. DPP testovaný autobus značky Solaris nasazuje z garáže Hostivař na vybrané spoje zejména linek 133 (Florenc – Sídliště Malešice), 165 (Sídliště Zbraslav – Háje), 175 (Florenc – Háje), 207 (Staroměstská – Ohrada), 213 (Želivského – Nádraží Uhříněves). Jízdní řády pro jednotlivé dny zájemci naleznou na webových stránkách DPP na www.dpp.cz.

Zdroj: Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP)

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Polovicate reseni
| 24. 7. 2019
Varsava je dal. Nejen ze uz objednala.

Ale neobjednala zadny hybrid.

https://electrek.co/…-electric-buses/

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku