Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Přehled cen nových aut na českém trhu: Malá kombi, MPV a crossovery (červen 2009)

Diskuze (4)
Nabídka malých kombi, MPV a crossoverů na českém trhu je bohatá. Kdo vybírá malé auto s velkým vnitřním prostorem má na výběr hned několik různých přístupů k řešení tohoto problému a také široké cenové spektrum.

Základnímu zadání vyhovují auta už od 250 tisíc Kč – taková je nejnižší ceníková cena Škody Fabie Combi a Renault Clio Grandtour. Nejlevnějším MPV je Opel Meriva s cenami od 269.900,- Kč, pokud ale chceme zůstat pod hranicí 300 tisíc nabízí se nám ještě několik dalších modelů – Hyundai Matrix, Peugeot 207 SW, Renault Modus, těsně tento limit splňuje také základní provedení Citroënu C3 Picasso, Kia Soul a Škoda Roomster.

Není ale problém za takto velké auto utratit ani více než 400 tisíc korun. Máme nyní na mysli trendy malá-velká auta jako Honda Jazz, nejvyšší provedení Kia Soul (právě tuto verzi je možné po vzhledové stránce individualizovat), Mercedes-Benz třídy A nebo Toyotu Urban Cruiser.

Přehled tedy tvoří různorodá skupina aut. Přesto, bez ohledu na cenu a image, nabízí ten samý princip – při malém půdorysu s délkou většinou do čtyř metrů nabízí více vnitřního prostoru než klasické malé hatchbacky.

Citroën

Citroën C3 Picasso je nejnovější přírůstek podsegmentu malých MPV. Na českém trhu se prodává od dubna, v nabídce jsou dva benzinové motory 1,4 VTi (70 kW) a 1,6 VTi (88 kW) a turbodiesel 1,6 HDi o výkonu 66 kW. 80kilowattová verze vznětového agregátu v nabídce pro ČR chybí.

Základní výbava X v ceníku figuruje jen se slabším zážehovým motorem. Za cenu těsně pod hranicí 300 tisíc Kč nabízí dva airbagy, palubní počítač, centrální zamykání s dálkovým ovladačem, elektrické stahování předních oken, elektricky nastavitelná zpětná zrcátka, výškové a podélné nastavení volantu a posuvná zadní sedadla. Ocelová kola obouvají pneumatiky o rozměru 195/60 R15.

Výbavu X lze dále rozšířit o rádio s CD/MP3 přehrávačem a konektorem aux-in (+ 12.000,- Kč), manuální klimatizaci (+ 30.000,- Kč) a paket Bezpečnost (+ 20.000,- Kč), který obsahuje boční a hlavové airbagy, upozornění na nezapnuté bezpečností pásy a tempomat s omezovačem rychlosti.

Provedení SX je dostupné se všemi třemi motory určenými pro český trh. Obsahuje všechny prvky výbavy X, paket Bezpečnost, autorádio, klimatizaci a 16palcová ocelová kola s pneumatikami 195/55. Příplatek za tuto výbavu navíc je 40 tisíc Kč.

V rámci probíhající akce Citroënovné dostanete hotovostní slevu dalších 30.000,-Kč na všechny zvýhodněné ceny, pokud prodáte dealerovi váš 6 a více let starý automobil protiúčtem.

Citroën C3 Picasso - ceny na českém trhu (červen 2009)
Motor 1,4 VTi 1,6 VTi 1,6 HDi
Převodovka 5M 5M 5M
Zdvihový objem [cm3] 1397 1598 1560
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4
Nejvyšší výkon [kW při ot./min] 70/6000 88/6000 66/4000
Nejvyšší toč. moment [Nm při ot./min] 135/4000 160/4250 215/1750
Max. rychlost [km/h] 178 188 173
Zrychlení 0-100 km/h [s] 12,2 10,9 13,4
Průměrná spotřeba [l/100km] 6,8 6,9 4,8
Cena X [Kč] 299.900,- - -
Cena SX [Kč] 339.900,- 379.900,- 409.900,-

Další příplatková výbava má především podobu balíčků jednotlivých prvků, které nelze objednávat zvlášť. Paket Automatická klimatizace (+ 15.000,- Kč) obsahuje automatickou klimatizaci, dešťový a světelný senzor a kožený volant. Stejné položky získají ti, kdo si objednají navigaci MyWay se 7palcovým displejem – k té je za 41 tisíc Kč paket Automatická klimatizace zdarma.

Paket City (+ 18.000,- Kč) zahrnuje zadní parkovací senzory, elektrické stahování zadních oken a elektricky sklopná a vyhřívaná zpětná zrcátka. V paketu Světlo (+ 30.000,- Kč) je zase obsažena panoramatická střecha, zatmavená boční skla a ESP+ASR (to lze objednat i samostatně za 15 tisíc Kč). Paket Cestování (+ 6.000,- Kč) se skládá z rozšířených možností odkládacích prostorů, dále je možné si připlatit za střešní ližiny (+ 4.000,- Kč) a 16palcová litá kola (+ 16.000,- Kč).

Honda

Honda od loňského představení malého Jazzu, který balancuje na hranici mezi klasickým hatchbackem a MPV, provedla úpravy ceníku: základní výbava S z nabídky zmizela a aktuální ceny jsou o 20 až 24 tisíc Kč vyšší, než byly zaváděcí ceny. Nejlevnější Jazz 1,2 Trend tak stojí nemalých 379.000,- Kč, Honda za to ovšem nabízí tradičně vysokou úroveň výbavy.

Už v základu tak nalezneme stabilizační systém, kotoučové brzdy i na zadních kolech, šest airbagů a aktivní opěrky hlavy. Z funkční výbavy nechybí klimatizace, palubní počítač, rádio s podporou MP3, vyhřívaná zpětná zrcátka, centrální zamykání s dálkovým ovladačem, elektrické stahování předních oken, elektrické nastavení zpětných zrcátek, dělená zadní sedadla a výškově nastavitelný volant a sedadlo řidiče.

Verze Comfort za 20 tisíc Kč navíc znamená automaticky silnější motor 1,4 i-VTEC, automatickou klimatizaci, elektricky sklopná zpětná zrcátka s integrovanými směrovkami a ovládání rádia na volantu. Výbava Comfort také umožňuje pořídit šestistupňovou automatizovanou převodovku.

Honda Jazz - ceny na českém trhu (červen 2009)
Motor 1.2 i-VTEC 1.4 i-VTEC 1.4 i-VTEC i-Shift
Zdvihový obj. [cm3] 1198 1339 1339
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4
Převodovka 5M 5M 6MA
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] 66/6000 73/6000 73/6000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] 114/4900 127/4800 127/4800
Max. rychlost [km/h] 177 182 180
Zrychlení 0-100 km/h [s] 12,6 11,4 13,6
Komb. spotřeba [l/100 km] 5,3 5,4 5,3
Cena Trend [Kč] 379.000,- - -
Cena Comfort [Kč] - 399.000,- 435.000,-
Cena Sport [Kč] - 435.000,- -
Cena Exclusive [Kč] - 479.000,- -

Sport přidává přední mlhovky, zatmavená zadní boční skla, 16palcová litá kola a sportovní nárazníky. Exclusiv má dále navíc tempomat, panoramatickou střechu, elektrické stahování zadních oken, dešťový senzor, kůží potažený volant a konektor USB a Aux-In pro připojení externího přehrávače k rádiu. Zákazníci ale musí oželet sportovní nárazníky a zatmavená boční skla.

Jak je u Hondy zvykem, metalický lak je u všech verzí zahrnut v ceně.

Hyundai

Hyundai Matrix je stálicí mezi malými MPV. Původní verze se svérázným designem od Pininfariny se na trh dostala už v roce 2001, loňský radikální facelift – v pořadí už druhý – aktualizoval vzhled tohoto modelu, aby designově zapadal mezi novější Hyundaie. Vyšší věk Matrixu s sebou nese samozřejmě nevýhody, například v podobě minimální bezpečnostní výbavy, na druhou stranu znamená nízkou pořizovací cenu 279.900,- Kč za benzinovou verzi a tím i dobrý poměr výbava-cena.

Jediné nabízené provedení (s možností volby mezi benzinovou 1,6 16V a 1,5 CRDi, příplatek za turbodiesel je 30 tisíc Kč) má ABS, dva airbagy, posilovač řízení, rádio s CD/MP3 přehrávačem, dělená a posuvná zadní sedadla, manuální klimatizaci, centrální zamykání, elektrické stahování předních i zadních oken, elektrické ovládání a vyhřívání zpětných zrcátek, posilovač řízení a výškově nastavitelný volant.

Hyundai Matrix - ceny na českém trhu (červen 2009)
Motor 1,6 16V DOHC 1,5 CRDi
Převodovka 5M 5M
Zdvihový objem [cm3] 1599 1493
Válce/ventily 4/4 4/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] 76/5800 81/4000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] 141/4500 235/1900-2750
Max. rychlost [km/h] 170 170
Zrychlení 0-100 km/h [s] 12,7 14,3
Komb. spotřeba [l/100 km] 7,3 5,2
Cena [Kč] 279.900,- 309.900,-
Kia

Kia Soul má první cenu těsně pod třísettisícovou hranicí a za to nabízí kromě image stylového auta bohatou bezpečnostní výbavu. Všechny Souly jsou standardně dodávány s velkorysou bezpečnostní výbavou, čítající čelní, boční a hlavové airbagy, aktivní hlavové opěrky na předních sedadlech, protiprokluzový a stabilizační systém, kotoučové brzdy na všech kolech nebo brzdový asistent. Komfortním standardem je elektrické ovládání předních i zadních oken, centrální zamykání, rádio s CD a MP3 přehrávačem USB portem a vstupem pro externí přehrávač.

Druhá výbava Active přidává k výše uvedené ceně 40 tisíc Kč, ovšem výměnou za to dostanete v ceně 339.980,-Kč klimatizaci, tónovaná skla, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a několik dalších drobností v interiéru. Od výbavy Active je možno pro turbodiesel objednávat místo ručně řazené převodovky automatickou. Výbava Comfort staví na stupni Active. Je o 30 tisíc dražší a výrobce přidává navíc sklopný klíč s dálkovým ovládáním centrálního zamykání, ovládání rádia na volantu, elektrické ovládání vnějších zpětných zrcátek, kliky dveří v barvě karoserie nebo čelní sklo s tmavým pruhem proti oslnění.

Výbava Comfort Plus přidává přední mlhové světlomety, podélné střešní ližiny, kola z lehkých slitin s pneumatikami 205/55 R16 (standardní rozměr pneu v nižších výbavách je 195/60 R15), vyhřívaná přední sedadla, kapsy na opěradlech předních sedadel, kůží potažený věnec volantu a hlavici řadicí páky, schránku pod podlahou zavazadlového prostoru, elektrickou zásuvku v zavazadelníku nebo vyhřívaná vnější zpětná zrcátka.

Kia Soul - ceny na českém trhu (červen 2009)
Motor 1,6 CVVT 1,6 CRDi 1,6 CRDi
Převodovka 5M 5M 4A
Zdvihový objem [cm3] 1591 1582 1582
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] 91/6300 94/4000 94/4000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] 156/4200 260/1900-2750 260/1900-2750
Max. rychlost [km/h] 177 182 176
Zrychlení 0-100 km/h [s] 11,0 11,3 11,9
Komb. spotřeba [l/100 km] 6,5 5,2 5,9
Cena Base [Kč] 299.980,- 339.980,- -
Cena Active [Kč] 339.980,- 379.980,- 419.980,-
Cena Comfort [Kč] 369.980,- 409.980,- 449.980,-
Cena Comfort Plus [Kč] 399.980,- 439.980,- 479.980,-
Cena Exclusive [Kč] 449.980,- 489.980,- 529.980,-

Zvláštní postavení má vrcholný stupeň výbavy Exclusive, která je výkladní skříní designérů Kia Motors. Interiér Soulu Exclusive je možno bez dalšího příplatku navolit v červeném provedení Street Demon nebo krémovém Retro Chic. Standardem je subwoofer s centrálním reproduktorem a reproduktory s možností barevné odezvy na aktuálně hranou hudbu. Zrcátka jsou navíc elektricky sklopitelná, to vnitřní je elektrochromatické a zobrazuje obraz parkovací kamery. Koncová světla jsou sestaveny ze světelných diod, střední část nárazníku je lesklá, boční okna naopak zatmavená, standardem vrcholné výbavy jsou také 18palcová kola z lehkých slitin s pneumatikami 225/45 R18.

Lancia

Lancia Musa nepatří k mainstreamu, po ukončení prodeje Fiatu Idea v ČR ale tento model hájí barvy italského koncernu mezi malými MPV. Základem je provedení Argento se dvěma airbagy, rádiem s CD přehrávačem, klimatizací, elektrickým stahováním předních oken, centrálním zamykáním a dálkovým ovladačem, výškově nastavitelným sedadlem řidiče a posuvnou zadní lavicí.

Verze Oro tvoří střed nabídky. Za příplatek 30 tisíc Kč má navíc elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, 15palcová kola, okenní airbagy, kůží potažený volant a hlavici řadicí páky a tři opěrky hlavy v zadní řadě sedadel. Cena těchto položek při dovybavení Argento je překvapivě jen 27.500,- Kč, Oro je ale možné objednat se všemi pěti motory a navíc nabízí širší možnosti nadstandardní výbavy.

Lancia Musa - nové ceny na českém trhu (červen 2009)
Motor 1,4 8V 1,4 16V 1,3 JTD 1,3 JTD 1,6 JTD
Převodovka 5M 6M (5MA) 5M (5MA) 5M (5MA) 5M
Zdvihový objem [cm3] 1368 1368 1248 1248 1598
Válce/ventily 4/2 4/4 4/4 4/4 4/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] 56/6000 70/5800 51/4000 66/4000 88/3500
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] 115/3000 128/4500 180/1750 200/1750 300/1500
Max. rychlost [km/h] 163 175 159 173 190
Zrychlení 0-100 km/h [s] 13,5 11,5 15,4 12,5 9,9
Komb. spotřeba [l/100 km] 6,2 6,6 (6,4) 4,9 (4,8) 4,7 (4,6) 4,9
Cena Argento [Kč] 339.000,- - 379.000,- - -
Cena Oro [Kč] 369.000,- 399.000,- 409.000,- 439.000,- 489.000,-
Cena Platino [Kč] - 434.000,- - 474.000,- 524.000,-

Nejvyšší stupeň výbavy Platino přidává k Oro prosklenou střechu, čalounění v kombinaci kůže/alcantara, 15palcová litá kola, elektrické ovládání zadních oken, loketní opěrku v zadní řadě sedadel a zatmavená zadní skla. Výbava Platino je o 35 tisíc Kč dražší než Oro, cena těchto položek při dovybavení je 72.400,- Kč.

Robotizovaná převodovka DFN je za příplatek 30 tisíc Kč.

U Lancie je tradičně bohatý výběr nadstandardní výbavy. Ceník obsahuje prvky jako automatickou dvouzónovou klimatizaci (+ 20 tisíc Kč), boční airbagy (+ 10 tisíc Kč), přední mlhovky (+ 5 tisíc Kč), podpora MP3 (+ 9 tisíc Kč) nebo ovládání rádia na volantu (+ 4.500,- Kč). Nutno ovšem dodat, že tyto položky bývají u jiných značek často součástí vyšších stupňů výbavy.

Lancia ale dále nabízí například Bluetooth, USB port a hlasové ovládání (+ 12 tisíc Kč), dvoubarevný lak (+ 25 tisíc Kč) nebo dvoubarevná 16palcová kola (+ 30 tisíc Kč). Prosklená střecha pro Oro je za příplatek 25 tisíc Kč, čalounění kůže/alcantara za 20 tisíc Kč. Připlatit si dále lze mimo jiné za stabilizační systém VDC (+ 20 tisíc Kč), střešní ližiny (+ 5 tisíc Kč), měnič CD (+ 10 tisíc Kč) nebo tempomat (+ 7.500,- Kč).

Mercedes-Benz

Mercedes třídy A určitě není autem pro většinového zákazníka. Základní cena 488 tisíc Kč za třídveřovou verzi s benzinovou patnáctistovkou je na pohled vysoká, zákazníků, kteří se cení relativně bohaté výbavy, neobvyklé sendvičové konstrukce a v neposlední řadě i značky, je ale zhruba stejně jako u dalších malých MPV – za prvních 5 měsíců je v ČR prodalo 109 Áček.

Základní výbava obsahuje aktivní opěrky hlavy, čtyři airbagy (boční pokrývají i oblast hlavy), klimatizaci, elektrické stahování předních oken, autorádio, palubní počítač, ESP, brzdový asistent, parametrické řízení a dělená a vyjímatelná zadní sedadla. Po vzhledové stránce malému Mercedesu nechybí lakované kryty zpětných zrcátek s integrovanými směrovkami, lakované dveřní kliky a 15palcová litá kola. Modely A 150 a A 170 s manuální převodovkou mají navíc balíček BlueEfficiency s funkcí ECO start-stop.

Mercedes-Benz třída A - ceny benzinových motorů na českém trhu (červen 2009)
Model A 150 A 170 A 200 A 200 Turbo
Převodovka 5M (CVT) 5M (CVT) 5M (CVT) 5M (CVT)
Zdvihový objem [cm3] 1498 1699 2034 2034
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4 4/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] 70/5200 85/5500 100/5500 142/5000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] 140/3500-4000 155/3500-4000 185/3500-4000 208/1800-4850
Max. rychlost [km/h] 175 (170) 188 (183) 200 (195) 228 (220)
Zrychlení 0-100 km/h [s] 12,6 (13,5) 10,9 (11,5) 9,8 (9,9) 7,5 (7,3)
Komb. spotřeba [l/100 km] 6,0 (6,6) 6,3 (6,6) 6,7 (7,2) 7,5 (7,9)
Cena 3dv. [Kč] 488.000,- 546.000,- 656.000,- 709.000,-
Cena 5dv. [Kč] 504.000,- 561.000,- 688.000,- 741.000,-

Verze Elegance za příplatek 47 tisíc Kč přidává kůží potažený volant a hlavici řadicí páky, čalounění v kombinaci umělá kůže/látka, středovou loketní opěrku vpředu, 16palcová kola, sadu chromovaných doplňků exteriéru a další vzhledová vylepšení. Prakticky shodný obsah (ovšem odlišný vzhled) má paket Avantgarde nabízený za stejný příplatek. Pro modely A 200, A 200 CDI a A 200 Turbo je jeden z těchto dvou balíčků v ceně vozu.

Alternativou je aktuální akční model eXcite za příplatek 70 tisíc Kč k základní ceně nabízí metalický lak, volant a řadicí páku potaženou kůží, rádio s měničem na 6 CD, bi-xenonové světlomety, vyhřívání předních sedadel, 17palcová kola a přední mlhovky.

Mercedes-Benz třída A - ceny dieselových motorů na českém trhu (červen 2009)
Model A 160 CDI A 180 CDI A 200 CDI
Převodovka 5M (CVT) 6M (CVT) 6M (CVT)
Zdvihový objem [cm3] 1991 1991 1991
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] 60/4200 80/4200 103/4200
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] 180/1400-2600 250/1600-2600 300/1600-3000
Max. rychlost [km/h] 170 (165) 186 (181) 201 (196)
Zrychlení 0-100 km/h [s] 15,0 (15,3) 10,8 (11,1) 9,5 (9,6)
Komb. spotřeba [l/100 km] 4,9 (5,4) 5,2 (5,4) 5,4 (5,7)
Cena 3dv. [Kč] 557.000,- 599.000,- 705.000,-
Cena 5dv. [Kč] 572.000,- 614.000,- 715.000,-

Paket Sport (+ 43 tisíc Kč nebo + 23 tisíc Kč k Avantgarde/Elegance) obsahuje sportovní sedadla, sportovní kůží potažený volant, ocelové pedály, hliníkový dekor interiéru, sportovní podvozek a 17palcová kola. Ze zvýhodněných balíčků je dále možné zvolit sadu Komfort – kožené čalounění, vyhřívání předních sedadel, automatická klimatizace a elektrické nastavení předních sedadel dohromady za 60 tisíc Kč.

Opel

Opel Meriva patří k dlouhodobě nejprodávanějším malým MPV na českém trhu. Přestože je už očekávána nová generace, ta současná je u nás letos po Škodě Roomster nejprodávanějším autem ve svém podsegmentu. První cena je v současnosti 269.900,- Kč (1,4 16V) a díky slevám na všechna nabízená provedení lze i motor 1,6 16V lze pořídit pod 300 tisíc Kč.

Základní výbava Essentia obsahuje dva airbagy, posilovač řízení, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, centrální zamykání s dálkovým ovladačem a přípravu pro rádio. Akční verze Family k tomu přidává za příplatek 20 tisíc Kč klimatizaci a elektricky ovládaná přední okna.

Enjoy obsahuje Essentia a balíček Family, navíc má kliky v barvě karoserie, rádio s CD přehrávačem a informační displej. Z této verze vychází akce Family Plus – ta má dále přední mlhovky, vyhřívaná přední zrcátka, volant potažený kůží a rádio podporuje MP3. K tomu Opel nabízí finanční zvýhodnění – Family Plus je o 18 tisíc levnější než cena stejného motoru ve standardní verzi Enjoy.

Vrcholem je provedení Cosmo. Poněkud neobvykle má až tato verze výškově nastavitelný volant (jinak za příplatek 1.000,- Kč), kryty zpětných zrcátek v barvě karoserie a palubní počítač. Dále má Cosmo tempomat a strukturované ocelové ráfky. Díky různým slevám na jednotlivé stupně výbavy je Cosmo jen o tisíc korun dražší než Enjoy.

Opel Meriva - akční ceny na českém trhu (červen 2009)
Motor 1,4 16V 1,6 16V 1,3 DTJ 1,7 DTH 1,7 DTR
Převodovka 5M 5M (5MA) 5M 5M 6M
Zdvihový objem [cm3] 1364 1598 1248 1686 1686
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4 4/4 4/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] 66/5600 77/6000 55/4000 74/4400 92/4400
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] 125/4000 150/3900 170/1750 240/2300 280/2300
Max. rychlost [km/h] 168 181 (181) 157 178 195
Zrychlení 0-100 km/h [s] 14,4 13,3 (14,3) 17,8 13,4 10,9
Komb. spotřeba [l/100 km] 6,2 6,7 (6,7) 5,0 5,2 5,4
Cena Essentia [Kč] 269.900,- 296.900,- 332.900,- - -
Cena Essentia Family [Kč] 289.900,- 316.900,- 354.900,- - -
Cena Enjoy [Kč] 317.900,- 344.900,- 380.900,- 400.900,- 450.900,-
Cena Enjoy Family [Kč] 299.900,- 326.900,- 362.900,- 382.900,- 432.900,-
Cena Cosmo [Kč] 318.900,- 345.900,- 381.900,- 401.900,- 451.900,-

Za litá kola je potřeba vždy připlatit, stejně jako za boční a hlavové airbagy (+ 13.800,- Kč společně s aktivními opěrkami hlavy), automatickou klimatizaci (+ 15.000,- Kč) a ovládání rádia na volantu (+ 1.000,- Kč). Příplatek za automatizovanou převodovku Easytronic pro motor 1,6 16V je přijatelných 25 tisíc Kč.

Peugeot

Peugeot momentálně nabízí své nejmenší kombi 207 SW, stejně jako hatchback 207, jen v limitovaných edicích Street a StreetPro. Ceník standardní řady pro nový modelový rok bude zveřejněn v červenci. Příplatek za praktičtější kombi je 20 tisíc Kč.

Modely Street vycházejí z úrovně výbavy Urban, která je doplněna o klimatizaci a rádio s MP3. Do výbavy patří také centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektrické ovládání předních oken, palubní počítač, ale pouze 2 čelní airbagy. Atraktivitu vozu zvyšuje specifické červeno-černé provedení interiéru.

Řada StreetPro vznikla obohacením úrovně výbavy Trendy o sportovní přední masku s černou mřížkou vzduchu a se zakomponovanými mlhovkami v chromovaných pouzdrech a o prosklenou střechu Cielo. Tento model má již na přístrojové desce použity měkčené plasty a interiér je rovněž ve specifickém červeno-černém provedení. Výbava obsahuje mimo jiné i klimatizaci, boční airbagy nebo elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka.

Peugeot 207 SW Street + 207 SW StreetPro
Motor 1,4 1.4 16V VTi 1.6 HDi
Zdvihový objem [cm3] 1360 1397 1560
Válce/ventily 4/2 4/4 4/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] 54/5400 70/6000 66/4000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] 118/3300 136/4000 215/1750
Max. rychlost [km/h] 170 185 182
Zrychlení 0-100 km/h [s] 13,9 11,5 11,8
Komb. spotřeba [l/100 km] 6,3 5,9 4,5
Cena Street [Kč] 289.900,- - 357.900,-
Cena StreetPro [Kč] - 333.900,- 378.900,-
Renault

Francouzský Renault může nabídnout v segmentu malých aut hned dva modely, které spadají do našeho přehledu. Jedním z trojice malých kombi na českém trhu je Clio Grandtour, proti malým MPV zase Renault staví Modus, jednoho z průkopníků tohoto podsegmentu.

Clio Grandtour stojí o 15 tisíc Kč více než pětidveřový hatchback, první cena je 249.900,- Kč. Základní výbava Authentique obsahuje čtyři airbagy, ABS s brzdovým asistentem, centrální zamykání s dálkovým ovladačem, palubní počítač, elektrické stahování předních oken, výškově nastavitelný volant, elektrický posilovač řízení a 15palcová ocelová kola. Za příplatek je stabilizační systém (+ 8.000,- Kč) a přední mlhovky (+ 4.000,- Kč).

Výbava ICE k tomu za 20 tisíc Kč přidává manuální klimatizaci, všechny ostatní položky výbavy jsou shodné s Authentique. Seznam příplatkové výbavy je pro ICE rozšířený o autorádio s CD/MP3 přehrávačem (+ 8.000,- Kč) a navigační systém Carminat TomTom (+ 13.700,- Kč).

Provedení Expression je o 15 tisíc Kč dražší než ICE. Zvenku se odlišuje kryty zpětných zrcátek v barvě karoserie, matně chromovými dveřními klikami a jiným designem krytů ocelových kol. Výbava navíc obsahuje tempomat s omezovačem rychlosti, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka a autorádio s CD a MP3 přehrávačem. Připlatit si je možné za automatickou klimatizaci (+ 10.000,- Kč).

Dynamique má litá 15palcová kola (16palcová za příplatek 4.000,- Kč), okenní airbagy, dešťový a světelný senzor, přední mlhovky, kůží potažený volant a hlavici řadicí páky, ochranné boční lišty a automatickou klimatizaci. K Dynamique je možné přiobjednat zadní parkovací senzory (+ 9.000,- Kč), zatmavená zadní boční skla (+ 2.500,- Kč), autorádio s USB, 3,5mm konektorem a Bluetooth (+ 7.500,- Kč) a panoramatickou střechu (+ 26.000,- Kč).

Renault Clio Grandtour 2009 - ceny na českém trhu (červen 2009)
Motor 1,2 16V 75 1,2 16V 80 1,2 TCe 100 1,5 dCi 70 1,5 dCi 85 1,5 dCi 105
Převodovka 5M 5MA 5M 5M 5M 6M
Zdvihový objem [cm3] 1149 1149 1149 1461 1461 1461
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4 4/2 4/4 4/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] 55/5500 58/5500 74/5500 50/4000 63/3750 78/4000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] 105/4250 108/4250 145/3000 160/1700 200/1900 240/2000
Max. rychlost [km/h] 167 171 184 162 174 190
Zrychlení 0-100 km/h [s] 13,6 14,9 11,2 15,5 13,0 11,4
Komb. spotřeba [l/100 km] 5,9 5,6 5,8 4,5 4,4 4,6
Cena Autentique [Kč] 249.900,- - - 295.900,- - -
Cena ICE [Kč] 269.900,- - 289.900,- 315.900,- - -
Cena Expression [Kč] 284.900,- 309.900,- 304.900,- 330.900,- 350.900,- -
Cena Dynamique [Kč] 309.900,- - 329.900,- - 375.900,- 395.900,-

Modus se na českém trhu nabízí jen v prodloužené verzi s přívlastkem Grand. Jeho délka je těsně nad čtyřmi metry (4034 mm), i přes shodný rozvor s Cliem Grandtour je ale o 20 cm kratší než klasické malé kombi. Základní provedení Authentique má ABS, čtyři airbagy, výškově nastavitelný volant a sedadlo řidiče, centrální zamykání s dálkovým ovladačem, elektrické stahování předních oken a palubní počítač.

Expression přidává klimatizaci, tempomat, rádio s CD přehrávačem a elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka. Příplatek za tyto položky je 25 tisíc Kč. Za dalších 15 tisíc navíc je provedení LS Cinetic s automatickou klimatizací, 15palcovými litými koly, předními mlhovkami, kůží potaženým volantem a světelným a dešťovým senzorem.

Renault Modus - ceny na českém trhu (červen 2009)
Motor 1,2 16V 75 1,2 TCe 100 1,5 dCi 65 1,5 dCi 85
Převodovka 5M 5M 5M 5M
Zdvihový objem [cm3] 1149 1149 1461 1461
Válce/ventily 4/4 4/4 4/2 4/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] 55/5500 74/5500 50/4000 63/3750
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] 105/4250 145/3000 160/1700 200/1900
Max. rychlost [km/h] 163 182 155 171
Zrychlení 0-100 km/h [s] 13,7 11,4 16,4 13,4
Komb. spotřeba [l/100 km] 5,9 5,9 4,6 4,5
Cena Autentique [Kč] 284.900,- - 330.900,- -
Cena Expression [Kč] 309.900,- 329.900,- 355.900,- -
Cena LS Cinetic [Kč] 324.900,- 344.900,- 370.900,- 390.900,-
Škoda

Škoda Fabia Combi stojí od 249.900,- Kč, první cena je tak shodná s největším konkurentem – Renault Clio Grandtour (ten má ovšem výkonnější základní motor). Příplatek za karoserii kombi je u Škody 20 tisíc Kč. Šestiventilové HTP je na rozdíl od hatchbacku v případě Fabie Combi vyhrazeno jen pro nejlevnější verzi.

Základem je provedení Classic, které obsahuje ABS, MSR, čtyři airbagy, posilovač řízení, přípravu na autorádio a dělená zadní sedadla. Druhá výbava Ambiente přidává centrální zamykání s dálkovým ovladačem, elektrické stahování předních oken, elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, přední mlhovky, ochranné dveřní lišty, multifunkční displej a výškově nastavitelné sedadlo řidiče. Příplatek proti verzi Classic činí 15 tisíc Kč.

Pro motor 1,4 TDI o výkonu 59 kW je v nabídce i úspornější provedení Greenline, které je odvozeno právě od výbavy Ambiente. Výbava je prakticky shodná, Greenline má ale 14palcová kola s pneumatikami s nižším valivým odporem, prodloužené převody, vylepšenou aerodynamiku a snížený podvozek. Příplatek za výslednou úsporu paliva je 12 tisíc Kč.

Škoda Fabia Combi - ceny benzinových motorizací (červen 2009)
Zážehové motory 1,2 HTP 1,2 12V HTP 1,4 16V 1,6 16V 1,6 16V
Převodovka 5M 5M 5M 5M 6A
Zdvihový objem [cm3] 1198 1198 1390 1598 1598
Válce/ventily 3/2 3/4 4/4 4/4 4/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] 44/5200 51/5400 63/5000 77/5600 77/5600
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] 108/3000 112/3000 132/3800 153/3800 153/3800
Max. rychlost [km/h] 155 163 174 190 185
Zrychlení 0-100 km/h [s] 16,5 14,9 12,3 10,1 11,5
Komb. spotřeba [l/100 km] 5,9 5,9 6,5 6,9 7,6
Cena Classic [Kč] 249.900,- 264.900,- 294.900,- 319.900,- 364.900,-
Cena Ambiente [Kč] - 279.900,- 319.900,- 334.900,- 379.900,-
Cena Sport [Kč] - 314.900,- 344.900,- 369.900,- 414.900,-
Cena Scout [Kč] - - 350.900,- 375.900,- 420.900,-
Cena Elegance [Kč] - 329.900,- 359.900,- 384.900,- 429.900,-

Výbava Sport rozšiřuje Ambiente o 15palcová litá kola, přední sportovní sedadla, tříramenný volant potažený kůží (stejně jako hlavice řadicí páky a madlo ruční brzdy), projektorové halogenové světlomety, automatickou klimatizaci Climatic, 2dinové autorádio s CD a MP3 a Maxi DOT. Příplatek za tuto výbavu je vcelku příznivých 35 tisíc Kč.

Provedení Scout má za příplatek 41.000,-Kč proti Ambiente navíc, vedle odlišného vzhledu exteriéru vozu, také kola z lehké slitiny Arktos 6,5J x 16" s pneumatikami 205/45 R16, elektrické ovládání oken vpředu a vzadu, loketní opěru vpředu, Sunset, tempomat, vkládané tkané koberce s nápisem Scout nebo výškově nastavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce.

Stejně jako Sport a Scout, i Elegance vychází z Ambiente. Na rozdíl od Sport má například tempomat, elektrické stahování zadních oken, vyhřívaná přední sedadla, zadní parkovací senzory nebo ASR. Chybí naopak sportovní sedadla a sportovní tříramenný volant. Elegance je proti verzi Sport dražší o dalších 15 tisíc Kč.

Škoda Fabia Combi - ceny dieselových motorizací (červen 2009)
Vznětové motory 1,4 TDI 1,4 TDI 1,4 TDI DPF 1,4 TDI GL 1,9 TDI 1,9 TDI DPF
Převodovka 5M 5M 5M 5M 5M 5M
Zdvihový objem [cm3] 1422 1422 1422 1422 1896 1896
Válce/ventily 3/2 3/2 3/2 3/2 4/2 4/2
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] 51/4000 59/4000 59/4000 59/4000 77/4000 77/4000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] 155/1600 195/2200 195/2200 195/2200 240/1800 240/1800
Max. rychlost [km/h] 163 172 172 172 190 190
Zrychlení 0-100 km/h [s] 14,8 13,2 13,2 13,7 10,8 10,8
Komb. spotřeba [l/100 km] 4,8 4,6 4,8 4,1 4,9 5,1
Cena Classic [Kč] 344.900,- 359.900,- 375.900,- - 379.900,- 395.900,-
Cena Ambiente [Kč] 359.900,- 374.900,- 390.900,- - 394.900,- 410.900,-
Cena Greenline [Kč] - - - 402.900,- - -
Cena Sport [Kč] 394.900,- 409.900,- 425.900,- - 429.900,- 445.900,-
Cena Scout [Kč] - 415.900,- 431.900,- - 435.900,- 451.900,-
Cena Elegance [Kč] 409.900,- 424.900,- 440.900,- - 444.900- 460.900

Nejprodávanějším malým MPV a vůbec nejprodávanějším velkoprostorovým autem na českém trhu je Škoda Roomster. Základní verze Roomster s první cenou 299.900,- Kč je vybavena ABS, MSR, čtyřmi airbagy, posilovačem řízení, úchyty dětských sedaček Isofix na zadních sedadlech, sklápění zadních sedadel VarioFlex a přípravu na autorádio. S motorem 1,2 HTP se cena této verze dostává těsně pod třísettisícovou hranici, oproti akci Edition 08 je o 20 tisíc Kč levnější, vyšší stupně výbavy zlevnily o 30 tisíc Kč.

V pořadí druhá výbava Style přidává přední mlhovky, projektorové halogenové světlomety, multifunkční displej, centrální zamykání s dálkovým ovladačem, elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, elektrické stahování předních oken a automatickou klimatizaci Climatic. Style je o 15 tisíc Kč dražší než základní Roomster. Příplatek za terénní vzhled Roomesteru Scout je dalších 25 tisíc Kč.

Rozumnou volbou pro zájemce o malé škodovky jsou Pakety Ambiente Plus (Climatic+SunSet+šedý pruh na čelním skle) u Fabie a Paket Style Plus (Rádio Dance (2 DIN) s CD, MP3 a audiozdířka, kola z lehké slitiny Line 6J×15", SunSet, signalizace vzdálenosti při parkování vzadu) u Roomsteru. Každý za 10.000,-Kč.

Škoda Roomster - ceny benzinových motorizací (červen 2009)
Zážehové motory 1,2 12V HTP 1,4 16V 1,6 16V 1,6 16V (A)
Zdvihový objem [cm3] 1198 1390 1598 1598
Válce/ventily 3/4 4/4 4/4 4/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] 51/5400 63/5000 77/5600 77/5600
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] 112/3000 132/3800 153/3800 153/3800
Max. rychlost [km/h] 158 171 184 190
Zrychlení 0-100 km/h [s] 15,9 13,0 10,9 12,5
Komb. spotřeba [l/100 km] 6,7 6,8 7,0 7,7
Cena Roomster [Kč] 299.900,- 329.900,- 354.900,- 399.900,-
Cena Style [Kč] 314.900,- 344.900,- 369.900,- 414.900,-
Cena Scout [Kč] - 369.900,- 394.900,- 439.900,-
Cena Sport [Kč] 359.900,- 389.900,- 414.900,- 459.900,-
Cena Comfort [Kč] 354.900,- 384.900,- 409.900,- 454.900,-

Výbava Sport přidává 16palcová litá kola, sportovní sedadla, dále tříramenný volant, madlo ruční brzdy a hlavici řadicí páky potažené kůží, 2dinové autorádio s CD a MP3, Maxi DOT a systém ASR. Příplatek proti Style je 45 tisíc Kč.

Provedení Comfort také vychází z verze Style. I zde je součástí výbavy 2dinové rádio, malý kožený paket (avšak se čtyřramenným volantem) a ASR. Dále nechybí tempomat, 15palcová litá kola, zadní parkovací senzory, loketní opěrka vzadu a stolek v zadní středové opěře. Zájemci o verzi Comfort si k Style připlatí 40 tisíc Kč.

Škoda Roomster - ceny dieselových motorizací (červen 2009)
Vznětové motory 1,4 TDI 1,4 TDI 1,4 TDI DPF 1,9 TDI 1,9 TDI DPF
Zdvihový objem [cm3] 1422 1422 1422 1896 1896
Válce/ventily 3/2 3/2 3/2 4/2 4/2
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] 51/4000 59/4000 59/4000 77/4000 77/4000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] 155/1600 195/2200 195/2200 240/1800 240/1800
Max. rychlost [km/h] 158 165 165 182 182
Zrychlení 0-100 km/h [s] 16,5 14,7 14,7 11,5 11,5
Komb. spotřeba [l/100 km] 5,3 5,1 5,2 5,4 5,5
Cena Roomster [Kč] 379.900,- 394.900,- 410.900,- 419.900,- 435.900,-
Cena Style [Kč] 394.900,- 409.900,- 425.900,- 434.900,- 450.900,-
Cena Scout [Kč] - 434.900,- 450.900,- 459.900,- 475.900,-
Cena Sport [Kč] 439.900,- 454.900,- 470.900,- 479.900,- 495.900,-
Cena Comfort [Kč] 434.900,- 449.900,- 465.900,- 474.900,- 490.900
Toyota

Kompaktní crossover Toyota Urban Cruiser se nabízí s benzinovým motorem 1,3 Dual VVT-i s pohonem předních kol a turbodieselem 1,4 D-4D jak s přední poháněnou nápravou, tak s pohonem 4x4.

V nabídce jsou dva stupně výbavy. Terra obsahuje manuální klimatizaci, elektrické stahování předních oken, palubní počítač, elektricky nastavitelná zpětná zrcátka, centrální zamykání s dálkovým ovladačem, podélně a výškově nastavitelný volant, autorádio s CD/MP3 a šesti reproduktory, vyhřívání předních sedadel, sedm airbagů, aktivní opěrky hlavy a stabilizační systém VSC. Standardem jsou lakované nárazníky, kryty zpětných zrcátek v barvě karoserie, černé dveřní kliky a ocelová kola s pneumatikami 195/60 R16.

Provedení Sol je dražší o 50 tisíc Kč. přidává automatickou klimatizaci, elektrické stahování zadních oken, kůží potažený volant a hlavici řadicí páky, ovládání autorádia na volantu, Bluetooth hands-free, konektor pro připojení externího přehrávače Aux-In a bezklíčkový vstup a startování. Disky kol jsou vyrobeny z lehké slitiny a obouvají stejný rozměr pneumatik. Zvenčí se výbava Sol dále liší předními mlhovkami, dveřními klikami v barvě karoserie a zatmavenými zadními skly.

Toyota Urban Cruiser - ceny na českém trhu (červen 2009)
Motor 1,33 Dual VVT-i 2WD 1.4 D-4D 2WD 1.4 D-4D AWD
Převodovka 6M 6M 6M
Zdvihový objem [cm3] 1329 1364 1364
Válce/ventily 4/4 4/2 4/2
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] 74/6000 66/3800 66/3800
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] 132/3800 205/1800-2800 205/1800-2800
Max. rychlost [km/h] 175 175 175
Zrychlení 0-100 km/h [s] 12,5 11,7 12,5
Komb. spotřeba [l/100 km] 5,5 4,5 4,9
Cena Terra [Kč] 399.900,- 479.900,- 519.900,-
Cena Sol [Kč] 449.900,- 529.900,- 569.900,-
Diskuze (4)
Avatar - pelikoš
1. 7. 2009 18:54
Re: nissan note
v malých má být nissan micra,ale nissan note je mini mpv..
30. 6. 2009 22:43
Re: nissan note
Je v tom bordel, Nissan ho snad řadí mezi malé vozy, takže je v tabulkách snad s Yarisem apod.. A potom tady vidím třeba urban Cruiser - dyť je to snad stejně velké jak ten Yaris... :no: :no:
Avatar - jenik1
30. 6. 2009 14:53
Fiat Sedici
Nezapomněli jste na Fiat Sedici?
Avatar - pelikoš
30. 6. 2009 10:48
nissan note
do této kategorie patří samozřejmě i nissan note,nevím proč ho sem redakce nezařadila ;-\