Přehled cen nových aut na českém trhu: Malá kombi, MPV a crossovery (červen 2009)
Základnímu zadání vyhovují auta už od 250 tisíc Kč – taková je nejnižší ceníková cena Škody Fabie Combi a Renault Clio Grandtour. Nejlevnějším MPV je Opel Meriva s cenami od 269.900,- Kč, pokud ale chceme zůstat pod hranicí 300 tisíc nabízí se nám ještě několik dalších modelů – Hyundai Matrix, Peugeot 207 SW, Renault Modus, těsně tento limit splňuje také základní provedení Citroënu C3 Picasso, Kia Soul a Škoda Roomster.
Není ale problém za takto velké auto utratit ani více než 400 tisíc korun. Máme nyní na mysli trendy malá-velká auta jako Honda Jazz, nejvyšší provedení Kia Soul (právě tuto verzi je možné po vzhledové stránce individualizovat), Mercedes-Benz třídy A nebo Toyotu Urban Cruiser.
Přehled tedy tvoří různorodá skupina aut. Přesto, bez ohledu na cenu a image, nabízí ten samý princip – při malém půdorysu s délkou většinou do čtyř metrů nabízí více vnitřního prostoru než klasické malé hatchbacky.
Citroën |
Citroën C3 Picasso je nejnovější přírůstek podsegmentu malých MPV. Na českém trhu se prodává od dubna, v nabídce jsou dva benzinové motory 1,4 VTi (70 kW) a 1,6 VTi (88 kW) a turbodiesel 1,6 HDi o výkonu 66 kW. 80kilowattová verze vznětového agregátu v nabídce pro ČR chybí.
Základní výbava X v ceníku figuruje jen se slabším zážehovým motorem. Za cenu těsně pod hranicí 300 tisíc Kč nabízí dva airbagy, palubní počítač, centrální zamykání s dálkovým ovladačem, elektrické stahování předních oken, elektricky nastavitelná zpětná zrcátka, výškové a podélné nastavení volantu a posuvná zadní sedadla. Ocelová kola obouvají pneumatiky o rozměru 195/60 R15.
Výbavu X lze dále rozšířit o rádio s CD/MP3 přehrávačem a konektorem aux-in (+ 12.000,- Kč), manuální klimatizaci (+ 30.000,- Kč) a paket Bezpečnost (+ 20.000,- Kč), který obsahuje boční a hlavové airbagy, upozornění na nezapnuté bezpečností pásy a tempomat s omezovačem rychlosti.
Provedení SX je dostupné se všemi třemi motory určenými pro český trh. Obsahuje všechny prvky výbavy X, paket Bezpečnost, autorádio, klimatizaci a 16palcová ocelová kola s pneumatikami 195/55. Příplatek za tuto výbavu navíc je 40 tisíc Kč.
V rámci probíhající akce Citroënovné dostanete hotovostní slevu dalších 30.000,-Kč na všechny zvýhodněné ceny, pokud prodáte dealerovi váš 6 a více let starý automobil protiúčtem.
Citroën C3 Picasso - ceny na českém trhu (červen 2009) | |||
Motor | 1,4 VTi | 1,6 VTi | 1,6 HDi |
Převodovka | 5M | 5M | 5M |
Zdvihový objem [cm3] | 1397 | 1598 | 1560 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Nejvyšší výkon [kW při ot./min] | 70/6000 | 88/6000 | 66/4000 |
Nejvyšší toč. moment [Nm při ot./min] | 135/4000 | 160/4250 | 215/1750 |
Max. rychlost [km/h] | 178 | 188 | 173 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 12,2 | 10,9 | 13,4 |
Průměrná spotřeba [l/100km] | 6,8 | 6,9 | 4,8 |
Cena X [Kč] | 299.900,- | - | - |
Cena SX [Kč] | 339.900,- | 379.900,- | 409.900,- |
Další příplatková výbava má především podobu balíčků jednotlivých prvků, které nelze objednávat zvlášť. Paket Automatická klimatizace (+ 15.000,- Kč) obsahuje automatickou klimatizaci, dešťový a světelný senzor a kožený volant. Stejné položky získají ti, kdo si objednají navigaci MyWay se 7palcovým displejem – k té je za 41 tisíc Kč paket Automatická klimatizace zdarma.
Paket City (+ 18.000,- Kč) zahrnuje zadní parkovací senzory, elektrické stahování zadních oken a elektricky sklopná a vyhřívaná zpětná zrcátka. V paketu Světlo (+ 30.000,- Kč) je zase obsažena panoramatická střecha, zatmavená boční skla a ESP+ASR (to lze objednat i samostatně za 15 tisíc Kč). Paket Cestování (+ 6.000,- Kč) se skládá z rozšířených možností odkládacích prostorů, dále je možné si připlatit za střešní ližiny (+ 4.000,- Kč) a 16palcová litá kola (+ 16.000,- Kč).
Honda |
Honda od loňského představení malého Jazzu, který balancuje na hranici mezi klasickým hatchbackem a MPV, provedla úpravy ceníku: základní výbava S z nabídky zmizela a aktuální ceny jsou o 20 až 24 tisíc Kč vyšší, než byly zaváděcí ceny. Nejlevnější Jazz 1,2 Trend tak stojí nemalých 379.000,- Kč, Honda za to ovšem nabízí tradičně vysokou úroveň výbavy.
Už v základu tak nalezneme stabilizační systém, kotoučové brzdy i na zadních kolech, šest airbagů a aktivní opěrky hlavy. Z funkční výbavy nechybí klimatizace, palubní počítač, rádio s podporou MP3, vyhřívaná zpětná zrcátka, centrální zamykání s dálkovým ovladačem, elektrické stahování předních oken, elektrické nastavení zpětných zrcátek, dělená zadní sedadla a výškově nastavitelný volant a sedadlo řidiče.
Verze Comfort za 20 tisíc Kč navíc znamená automaticky silnější motor 1,4 i-VTEC, automatickou klimatizaci, elektricky sklopná zpětná zrcátka s integrovanými směrovkami a ovládání rádia na volantu. Výbava Comfort také umožňuje pořídit šestistupňovou automatizovanou převodovku.
Honda Jazz - ceny na českém trhu (červen 2009) | |||
Motor | 1.2 i-VTEC | 1.4 i-VTEC | 1.4 i-VTEC i-Shift |
Zdvihový obj. [cm3] | 1198 | 1339 | 1339 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Převodovka | 5M | 5M | 6MA |
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] | 66/6000 | 73/6000 | 73/6000 |
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] | 114/4900 | 127/4800 | 127/4800 |
Max. rychlost [km/h] | 177 | 182 | 180 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 12,6 | 11,4 | 13,6 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 5,3 | 5,4 | 5,3 |
Cena Trend [Kč] | 379.000,- | - | - |
Cena Comfort [Kč] | - | 399.000,- | 435.000,- |
Cena Sport [Kč] | - | 435.000,- | - |
Cena Exclusive [Kč] | - | 479.000,- | - |
Sport přidává přední mlhovky, zatmavená zadní boční skla, 16palcová litá kola a sportovní nárazníky. Exclusiv má dále navíc tempomat, panoramatickou střechu, elektrické stahování zadních oken, dešťový senzor, kůží potažený volant a konektor USB a Aux-In pro připojení externího přehrávače k rádiu. Zákazníci ale musí oželet sportovní nárazníky a zatmavená boční skla.
Jak je u Hondy zvykem, metalický lak je u všech verzí zahrnut v ceně.
Hyundai |
Hyundai Matrix je stálicí mezi malými MPV. Původní verze se svérázným designem od Pininfariny se na trh dostala už v roce 2001, loňský radikální facelift – v pořadí už druhý – aktualizoval vzhled tohoto modelu, aby designově zapadal mezi novější Hyundaie. Vyšší věk Matrixu s sebou nese samozřejmě nevýhody, například v podobě minimální bezpečnostní výbavy, na druhou stranu znamená nízkou pořizovací cenu 279.900,- Kč za benzinovou verzi a tím i dobrý poměr výbava-cena.
Jediné nabízené provedení (s možností volby mezi benzinovou 1,6 16V a 1,5 CRDi, příplatek za turbodiesel je 30 tisíc Kč) má ABS, dva airbagy, posilovač řízení, rádio s CD/MP3 přehrávačem, dělená a posuvná zadní sedadla, manuální klimatizaci, centrální zamykání, elektrické stahování předních i zadních oken, elektrické ovládání a vyhřívání zpětných zrcátek, posilovač řízení a výškově nastavitelný volant.
Hyundai Matrix - ceny na českém trhu (červen 2009) | ||
Motor | 1,6 16V DOHC | 1,5 CRDi |
Převodovka | 5M | 5M |
Zdvihový objem [cm3] | 1599 | 1493 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 |
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] | 76/5800 | 81/4000 |
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] | 141/4500 | 235/1900-2750 |
Max. rychlost [km/h] | 170 | 170 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 12,7 | 14,3 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 7,3 | 5,2 |
Cena [Kč] | 279.900,- | 309.900,- |
Kia |
Kia Soul má první cenu těsně pod třísettisícovou hranicí a za to nabízí kromě image stylového auta bohatou bezpečnostní výbavu. Všechny Souly jsou standardně dodávány s velkorysou bezpečnostní výbavou, čítající čelní, boční a hlavové airbagy, aktivní hlavové opěrky na předních sedadlech, protiprokluzový a stabilizační systém, kotoučové brzdy na všech kolech nebo brzdový asistent. Komfortním standardem je elektrické ovládání předních i zadních oken, centrální zamykání, rádio s CD a MP3 přehrávačem USB portem a vstupem pro externí přehrávač.
Druhá výbava Active přidává k výše uvedené ceně 40 tisíc Kč, ovšem výměnou za to dostanete v ceně 339.980,-Kč klimatizaci, tónovaná skla, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a několik dalších drobností v interiéru. Od výbavy Active je možno pro turbodiesel objednávat místo ručně řazené převodovky automatickou. Výbava Comfort staví na stupni Active. Je o 30 tisíc dražší a výrobce přidává navíc sklopný klíč s dálkovým ovládáním centrálního zamykání, ovládání rádia na volantu, elektrické ovládání vnějších zpětných zrcátek, kliky dveří v barvě karoserie nebo čelní sklo s tmavým pruhem proti oslnění.
Výbava Comfort Plus přidává přední mlhové světlomety, podélné střešní ližiny, kola z lehkých slitin s pneumatikami 205/55 R16 (standardní rozměr pneu v nižších výbavách je 195/60 R15), vyhřívaná přední sedadla, kapsy na opěradlech předních sedadel, kůží potažený věnec volantu a hlavici řadicí páky, schránku pod podlahou zavazadlového prostoru, elektrickou zásuvku v zavazadelníku nebo vyhřívaná vnější zpětná zrcátka.
Kia Soul - ceny na českém trhu (červen 2009) | |||
Motor | 1,6 CVVT | 1,6 CRDi | 1,6 CRDi |
Převodovka | 5M | 5M | 4A |
Zdvihový objem [cm3] | 1591 | 1582 | 1582 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] | 91/6300 | 94/4000 | 94/4000 |
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] | 156/4200 | 260/1900-2750 | 260/1900-2750 |
Max. rychlost [km/h] | 177 | 182 | 176 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 11,0 | 11,3 | 11,9 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 6,5 | 5,2 | 5,9 |
Cena Base [Kč] | 299.980,- | 339.980,- | - |
Cena Active [Kč] | 339.980,- | 379.980,- | 419.980,- |
Cena Comfort [Kč] | 369.980,- | 409.980,- | 449.980,- |
Cena Comfort Plus [Kč] | 399.980,- | 439.980,- | 479.980,- |
Cena Exclusive [Kč] | 449.980,- | 489.980,- | 529.980,- |
Zvláštní postavení má vrcholný stupeň výbavy Exclusive, která je výkladní skříní designérů Kia Motors. Interiér Soulu Exclusive je možno bez dalšího příplatku navolit v červeném provedení Street Demon nebo krémovém Retro Chic. Standardem je subwoofer s centrálním reproduktorem a reproduktory s možností barevné odezvy na aktuálně hranou hudbu. Zrcátka jsou navíc elektricky sklopitelná, to vnitřní je elektrochromatické a zobrazuje obraz parkovací kamery. Koncová světla jsou sestaveny ze světelných diod, střední část nárazníku je lesklá, boční okna naopak zatmavená, standardem vrcholné výbavy jsou také 18palcová kola z lehkých slitin s pneumatikami 225/45 R18.
Lancia |
Lancia Musa nepatří k mainstreamu, po ukončení prodeje Fiatu Idea v ČR ale tento model hájí barvy italského koncernu mezi malými MPV. Základem je provedení Argento se dvěma airbagy, rádiem s CD přehrávačem, klimatizací, elektrickým stahováním předních oken, centrálním zamykáním a dálkovým ovladačem, výškově nastavitelným sedadlem řidiče a posuvnou zadní lavicí.
Verze Oro tvoří střed nabídky. Za příplatek 30 tisíc Kč má navíc elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, 15palcová kola, okenní airbagy, kůží potažený volant a hlavici řadicí páky a tři opěrky hlavy v zadní řadě sedadel. Cena těchto položek při dovybavení Argento je překvapivě jen 27.500,- Kč, Oro je ale možné objednat se všemi pěti motory a navíc nabízí širší možnosti nadstandardní výbavy.
Lancia Musa - nové ceny na českém trhu (červen 2009) | |||||
Motor | 1,4 8V | 1,4 16V | 1,3 JTD | 1,3 JTD | 1,6 JTD |
Převodovka | 5M | 6M (5MA) | 5M (5MA) | 5M (5MA) | 5M |
Zdvihový objem [cm3] | 1368 | 1368 | 1248 | 1248 | 1598 |
Válce/ventily | 4/2 | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] | 56/6000 | 70/5800 | 51/4000 | 66/4000 | 88/3500 |
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] | 115/3000 | 128/4500 | 180/1750 | 200/1750 | 300/1500 |
Max. rychlost [km/h] | 163 | 175 | 159 | 173 | 190 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 13,5 | 11,5 | 15,4 | 12,5 | 9,9 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 6,2 | 6,6 (6,4) | 4,9 (4,8) | 4,7 (4,6) | 4,9 |
Cena Argento [Kč] | 339.000,- | - | 379.000,- | - | - |
Cena Oro [Kč] | 369.000,- | 399.000,- | 409.000,- | 439.000,- | 489.000,- |
Cena Platino [Kč] | - | 434.000,- | - | 474.000,- | 524.000,- |
Nejvyšší stupeň výbavy Platino přidává k Oro prosklenou střechu, čalounění v kombinaci kůže/alcantara, 15palcová litá kola, elektrické ovládání zadních oken, loketní opěrku v zadní řadě sedadel a zatmavená zadní skla. Výbava Platino je o 35 tisíc Kč dražší než Oro, cena těchto položek při dovybavení je 72.400,- Kč.
Robotizovaná převodovka DFN je za příplatek 30 tisíc Kč.
U Lancie je tradičně bohatý výběr nadstandardní výbavy. Ceník obsahuje prvky jako automatickou dvouzónovou klimatizaci (+ 20 tisíc Kč), boční airbagy (+ 10 tisíc Kč), přední mlhovky (+ 5 tisíc Kč), podpora MP3 (+ 9 tisíc Kč) nebo ovládání rádia na volantu (+ 4.500,- Kč). Nutno ovšem dodat, že tyto položky bývají u jiných značek často součástí vyšších stupňů výbavy.
Lancia ale dále nabízí například Bluetooth, USB port a hlasové ovládání (+ 12 tisíc Kč), dvoubarevný lak (+ 25 tisíc Kč) nebo dvoubarevná 16palcová kola (+ 30 tisíc Kč). Prosklená střecha pro Oro je za příplatek 25 tisíc Kč, čalounění kůže/alcantara za 20 tisíc Kč. Připlatit si dále lze mimo jiné za stabilizační systém VDC (+ 20 tisíc Kč), střešní ližiny (+ 5 tisíc Kč), měnič CD (+ 10 tisíc Kč) nebo tempomat (+ 7.500,- Kč).
Mercedes-Benz |
Mercedes třídy A určitě není autem pro většinového zákazníka. Základní cena 488 tisíc Kč za třídveřovou verzi s benzinovou patnáctistovkou je na pohled vysoká, zákazníků, kteří se cení relativně bohaté výbavy, neobvyklé sendvičové konstrukce a v neposlední řadě i značky, je ale zhruba stejně jako u dalších malých MPV – za prvních 5 měsíců je v ČR prodalo 109 Áček.
Základní výbava obsahuje aktivní opěrky hlavy, čtyři airbagy (boční pokrývají i oblast hlavy), klimatizaci, elektrické stahování předních oken, autorádio, palubní počítač, ESP, brzdový asistent, parametrické řízení a dělená a vyjímatelná zadní sedadla. Po vzhledové stránce malému Mercedesu nechybí lakované kryty zpětných zrcátek s integrovanými směrovkami, lakované dveřní kliky a 15palcová litá kola. Modely A 150 a A 170 s manuální převodovkou mají navíc balíček BlueEfficiency s funkcí ECO start-stop.
Mercedes-Benz třída A - ceny benzinových motorů na českém trhu (červen 2009) | ||||
Model | A 150 | A 170 | A 200 | A 200 Turbo |
Převodovka | 5M (CVT) | 5M (CVT) | 5M (CVT) | 5M (CVT) |
Zdvihový objem [cm3] | 1498 | 1699 | 2034 | 2034 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] | 70/5200 | 85/5500 | 100/5500 | 142/5000 |
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] | 140/3500-4000 | 155/3500-4000 | 185/3500-4000 | 208/1800-4850 |
Max. rychlost [km/h] | 175 (170) | 188 (183) | 200 (195) | 228 (220) |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 12,6 (13,5) | 10,9 (11,5) | 9,8 (9,9) | 7,5 (7,3) |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 6,0 (6,6) | 6,3 (6,6) | 6,7 (7,2) | 7,5 (7,9) |
Cena 3dv. [Kč] | 488.000,- | 546.000,- | 656.000,- | 709.000,- |
Cena 5dv. [Kč] | 504.000,- | 561.000,- | 688.000,- | 741.000,- |
Verze Elegance za příplatek 47 tisíc Kč přidává kůží potažený volant a hlavici řadicí páky, čalounění v kombinaci umělá kůže/látka, středovou loketní opěrku vpředu, 16palcová kola, sadu chromovaných doplňků exteriéru a další vzhledová vylepšení. Prakticky shodný obsah (ovšem odlišný vzhled) má paket Avantgarde nabízený za stejný příplatek. Pro modely A 200, A 200 CDI a A 200 Turbo je jeden z těchto dvou balíčků v ceně vozu.
Alternativou je aktuální akční model eXcite za příplatek 70 tisíc Kč k základní ceně nabízí metalický lak, volant a řadicí páku potaženou kůží, rádio s měničem na 6 CD, bi-xenonové světlomety, vyhřívání předních sedadel, 17palcová kola a přední mlhovky.
Mercedes-Benz třída A - ceny dieselových motorů na českém trhu (červen 2009) | |||
Model | A 160 CDI | A 180 CDI | A 200 CDI |
Převodovka | 5M (CVT) | 6M (CVT) | 6M (CVT) |
Zdvihový objem [cm3] | 1991 | 1991 | 1991 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] | 60/4200 | 80/4200 | 103/4200 |
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] | 180/1400-2600 | 250/1600-2600 | 300/1600-3000 |
Max. rychlost [km/h] | 170 (165) | 186 (181) | 201 (196) |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 15,0 (15,3) | 10,8 (11,1) | 9,5 (9,6) |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 4,9 (5,4) | 5,2 (5,4) | 5,4 (5,7) |
Cena 3dv. [Kč] | 557.000,- | 599.000,- | 705.000,- |
Cena 5dv. [Kč] | 572.000,- | 614.000,- | 715.000,- |
Paket Sport (+ 43 tisíc Kč nebo + 23 tisíc Kč k Avantgarde/Elegance) obsahuje sportovní sedadla, sportovní kůží potažený volant, ocelové pedály, hliníkový dekor interiéru, sportovní podvozek a 17palcová kola. Ze zvýhodněných balíčků je dále možné zvolit sadu Komfort – kožené čalounění, vyhřívání předních sedadel, automatická klimatizace a elektrické nastavení předních sedadel dohromady za 60 tisíc Kč.
Opel |
Opel Meriva patří k dlouhodobě nejprodávanějším malým MPV na českém trhu. Přestože je už očekávána nová generace, ta současná je u nás letos po Škodě Roomster nejprodávanějším autem ve svém podsegmentu. První cena je v současnosti 269.900,- Kč (1,4 16V) a díky slevám na všechna nabízená provedení lze i motor 1,6 16V lze pořídit pod 300 tisíc Kč.
Základní výbava Essentia obsahuje dva airbagy, posilovač řízení, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, centrální zamykání s dálkovým ovladačem a přípravu pro rádio. Akční verze Family k tomu přidává za příplatek 20 tisíc Kč klimatizaci a elektricky ovládaná přední okna.
Enjoy obsahuje Essentia a balíček Family, navíc má kliky v barvě karoserie, rádio s CD přehrávačem a informační displej. Z této verze vychází akce Family Plus – ta má dále přední mlhovky, vyhřívaná přední zrcátka, volant potažený kůží a rádio podporuje MP3. K tomu Opel nabízí finanční zvýhodnění – Family Plus je o 18 tisíc levnější než cena stejného motoru ve standardní verzi Enjoy.
Vrcholem je provedení Cosmo. Poněkud neobvykle má až tato verze výškově nastavitelný volant (jinak za příplatek 1.000,- Kč), kryty zpětných zrcátek v barvě karoserie a palubní počítač. Dále má Cosmo tempomat a strukturované ocelové ráfky. Díky různým slevám na jednotlivé stupně výbavy je Cosmo jen o tisíc korun dražší než Enjoy.
Opel Meriva - akční ceny na českém trhu (červen 2009) | |||||
Motor | 1,4 16V | 1,6 16V | 1,3 DTJ | 1,7 DTH | 1,7 DTR |
Převodovka | 5M | 5M (5MA) | 5M | 5M | 6M |
Zdvihový objem [cm3] | 1364 | 1598 | 1248 | 1686 | 1686 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] | 66/5600 | 77/6000 | 55/4000 | 74/4400 | 92/4400 |
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] | 125/4000 | 150/3900 | 170/1750 | 240/2300 | 280/2300 |
Max. rychlost [km/h] | 168 | 181 (181) | 157 | 178 | 195 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 14,4 | 13,3 (14,3) | 17,8 | 13,4 | 10,9 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 6,2 | 6,7 (6,7) | 5,0 | 5,2 | 5,4 |
Cena Essentia [Kč] | 269.900,- | 296.900,- | 332.900,- | - | - |
Cena Essentia Family [Kč] | 289.900,- | 316.900,- | 354.900,- | - | - |
Cena Enjoy [Kč] | 317.900,- | 344.900,- | 380.900,- | 400.900,- | 450.900,- |
Cena Enjoy Family [Kč] | 299.900,- | 326.900,- | 362.900,- | 382.900,- | 432.900,- |
Cena Cosmo [Kč] | 318.900,- | 345.900,- | 381.900,- | 401.900,- | 451.900,- |
Za litá kola je potřeba vždy připlatit, stejně jako za boční a hlavové airbagy (+ 13.800,- Kč společně s aktivními opěrkami hlavy), automatickou klimatizaci (+ 15.000,- Kč) a ovládání rádia na volantu (+ 1.000,- Kč). Příplatek za automatizovanou převodovku Easytronic pro motor 1,6 16V je přijatelných 25 tisíc Kč.
Peugeot |
Peugeot momentálně nabízí své nejmenší kombi 207 SW, stejně jako hatchback 207, jen v limitovaných edicích Street a StreetPro. Ceník standardní řady pro nový modelový rok bude zveřejněn v červenci. Příplatek za praktičtější kombi je 20 tisíc Kč.
Modely Street vycházejí z úrovně výbavy Urban, která je doplněna o klimatizaci a rádio s MP3. Do výbavy patří také centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektrické ovládání předních oken, palubní počítač, ale pouze 2 čelní airbagy. Atraktivitu vozu zvyšuje specifické červeno-černé provedení interiéru.
Řada StreetPro vznikla obohacením úrovně výbavy Trendy o sportovní přední masku s černou mřížkou vzduchu a se zakomponovanými mlhovkami v chromovaných pouzdrech a o prosklenou střechu Cielo. Tento model má již na přístrojové desce použity měkčené plasty a interiér je rovněž ve specifickém červeno-černém provedení. Výbava obsahuje mimo jiné i klimatizaci, boční airbagy nebo elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka.
Peugeot 207 SW Street + 207 SW StreetPro | |||
Motor | 1,4 | 1.4 16V VTi | 1.6 HDi |
Zdvihový objem [cm3] | 1360 | 1397 | 1560 |
Válce/ventily | 4/2 | 4/4 | 4/4 |
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] | 54/5400 | 70/6000 | 66/4000 |
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] | 118/3300 | 136/4000 | 215/1750 |
Max. rychlost [km/h] | 170 | 185 | 182 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 13,9 | 11,5 | 11,8 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 6,3 | 5,9 | 4,5 |
Cena Street [Kč] | 289.900,- | - | 357.900,- |
Cena StreetPro [Kč] | - | 333.900,- | 378.900,- |
Renault |
Francouzský Renault může nabídnout v segmentu malých aut hned dva modely, které spadají do našeho přehledu. Jedním z trojice malých kombi na českém trhu je Clio Grandtour, proti malým MPV zase Renault staví Modus, jednoho z průkopníků tohoto podsegmentu.
Clio Grandtour stojí o 15 tisíc Kč více než pětidveřový hatchback, první cena je 249.900,- Kč. Základní výbava Authentique obsahuje čtyři airbagy, ABS s brzdovým asistentem, centrální zamykání s dálkovým ovladačem, palubní počítač, elektrické stahování předních oken, výškově nastavitelný volant, elektrický posilovač řízení a 15palcová ocelová kola. Za příplatek je stabilizační systém (+ 8.000,- Kč) a přední mlhovky (+ 4.000,- Kč).
Výbava ICE k tomu za 20 tisíc Kč přidává manuální klimatizaci, všechny ostatní položky výbavy jsou shodné s Authentique. Seznam příplatkové výbavy je pro ICE rozšířený o autorádio s CD/MP3 přehrávačem (+ 8.000,- Kč) a navigační systém Carminat TomTom (+ 13.700,- Kč).
Provedení Expression je o 15 tisíc Kč dražší než ICE. Zvenku se odlišuje kryty zpětných zrcátek v barvě karoserie, matně chromovými dveřními klikami a jiným designem krytů ocelových kol. Výbava navíc obsahuje tempomat s omezovačem rychlosti, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka a autorádio s CD a MP3 přehrávačem. Připlatit si je možné za automatickou klimatizaci (+ 10.000,- Kč).
Dynamique má litá 15palcová kola (16palcová za příplatek 4.000,- Kč), okenní airbagy, dešťový a světelný senzor, přední mlhovky, kůží potažený volant a hlavici řadicí páky, ochranné boční lišty a automatickou klimatizaci. K Dynamique je možné přiobjednat zadní parkovací senzory (+ 9.000,- Kč), zatmavená zadní boční skla (+ 2.500,- Kč), autorádio s USB, 3,5mm konektorem a Bluetooth (+ 7.500,- Kč) a panoramatickou střechu (+ 26.000,- Kč).
Renault Clio Grandtour 2009 - ceny na českém trhu (červen 2009) | ||||||
Motor | 1,2 16V 75 | 1,2 16V 80 | 1,2 TCe 100 | 1,5 dCi 70 | 1,5 dCi 85 | 1,5 dCi 105 |
Převodovka | 5M | 5MA | 5M | 5M | 5M | 6M |
Zdvihový objem [cm3] | 1149 | 1149 | 1149 | 1461 | 1461 | 1461 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/2 | 4/4 | 4/4 |
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] | 55/5500 | 58/5500 | 74/5500 | 50/4000 | 63/3750 | 78/4000 |
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] | 105/4250 | 108/4250 | 145/3000 | 160/1700 | 200/1900 | 240/2000 |
Max. rychlost [km/h] | 167 | 171 | 184 | 162 | 174 | 190 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 13,6 | 14,9 | 11,2 | 15,5 | 13,0 | 11,4 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 5,9 | 5,6 | 5,8 | 4,5 | 4,4 | 4,6 |
Cena Autentique [Kč] | 249.900,- | - | - | 295.900,- | - | - |
Cena ICE [Kč] | 269.900,- | - | 289.900,- | 315.900,- | - | - |
Cena Expression [Kč] | 284.900,- | 309.900,- | 304.900,- | 330.900,- | 350.900,- | - |
Cena Dynamique [Kč] | 309.900,- | - | 329.900,- | - | 375.900,- | 395.900,- |
Modus se na českém trhu nabízí jen v prodloužené verzi s přívlastkem Grand. Jeho délka je těsně nad čtyřmi metry (4034 mm), i přes shodný rozvor s Cliem Grandtour je ale o 20 cm kratší než klasické malé kombi. Základní provedení Authentique má ABS, čtyři airbagy, výškově nastavitelný volant a sedadlo řidiče, centrální zamykání s dálkovým ovladačem, elektrické stahování předních oken a palubní počítač.
Expression přidává klimatizaci, tempomat, rádio s CD přehrávačem a elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka. Příplatek za tyto položky je 25 tisíc Kč. Za dalších 15 tisíc navíc je provedení LS Cinetic s automatickou klimatizací, 15palcovými litými koly, předními mlhovkami, kůží potaženým volantem a světelným a dešťovým senzorem.
Renault Modus - ceny na českém trhu (červen 2009) | ||||
Motor | 1,2 16V 75 | 1,2 TCe 100 | 1,5 dCi 65 | 1,5 dCi 85 |
Převodovka | 5M | 5M | 5M | 5M |
Zdvihový objem [cm3] | 1149 | 1149 | 1461 | 1461 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/2 | 4/4 |
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] | 55/5500 | 74/5500 | 50/4000 | 63/3750 |
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] | 105/4250 | 145/3000 | 160/1700 | 200/1900 |
Max. rychlost [km/h] | 163 | 182 | 155 | 171 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 13,7 | 11,4 | 16,4 | 13,4 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 5,9 | 5,9 | 4,6 | 4,5 |
Cena Autentique [Kč] | 284.900,- | - | 330.900,- | - |
Cena Expression [Kč] | 309.900,- | 329.900,- | 355.900,- | - |
Cena LS Cinetic [Kč] | 324.900,- | 344.900,- | 370.900,- | 390.900,- |
Škoda |
Škoda Fabia Combi stojí od 249.900,- Kč, první cena je tak shodná s největším konkurentem – Renault Clio Grandtour (ten má ovšem výkonnější základní motor). Příplatek za karoserii kombi je u Škody 20 tisíc Kč. Šestiventilové HTP je na rozdíl od hatchbacku v případě Fabie Combi vyhrazeno jen pro nejlevnější verzi.
Základem je provedení Classic, které obsahuje ABS, MSR, čtyři airbagy, posilovač řízení, přípravu na autorádio a dělená zadní sedadla. Druhá výbava Ambiente přidává centrální zamykání s dálkovým ovladačem, elektrické stahování předních oken, elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, přední mlhovky, ochranné dveřní lišty, multifunkční displej a výškově nastavitelné sedadlo řidiče. Příplatek proti verzi Classic činí 15 tisíc Kč.
Pro motor 1,4 TDI o výkonu 59 kW je v nabídce i úspornější provedení Greenline, které je odvozeno právě od výbavy Ambiente. Výbava je prakticky shodná, Greenline má ale 14palcová kola s pneumatikami s nižším valivým odporem, prodloužené převody, vylepšenou aerodynamiku a snížený podvozek. Příplatek za výslednou úsporu paliva je 12 tisíc Kč.
Škoda Fabia Combi - ceny benzinových motorizací (červen 2009) | |||||
Zážehové motory | 1,2 HTP | 1,2 12V HTP | 1,4 16V | 1,6 16V | 1,6 16V |
Převodovka | 5M | 5M | 5M | 5M | 6A |
Zdvihový objem [cm3] | 1198 | 1198 | 1390 | 1598 | 1598 |
Válce/ventily | 3/2 | 3/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] | 44/5200 | 51/5400 | 63/5000 | 77/5600 | 77/5600 |
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] | 108/3000 | 112/3000 | 132/3800 | 153/3800 | 153/3800 |
Max. rychlost [km/h] | 155 | 163 | 174 | 190 | 185 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 16,5 | 14,9 | 12,3 | 10,1 | 11,5 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 5,9 | 5,9 | 6,5 | 6,9 | 7,6 |
Cena Classic [Kč] | 249.900,- | 264.900,- | 294.900,- | 319.900,- | 364.900,- |
Cena Ambiente [Kč] | - | 279.900,- | 319.900,- | 334.900,- | 379.900,- |
Cena Sport [Kč] | - | 314.900,- | 344.900,- | 369.900,- | 414.900,- |
Cena Scout [Kč] | - | - | 350.900,- | 375.900,- | 420.900,- |
Cena Elegance [Kč] | - | 329.900,- | 359.900,- | 384.900,- | 429.900,- |
Výbava Sport rozšiřuje Ambiente o 15palcová litá kola, přední sportovní sedadla, tříramenný volant potažený kůží (stejně jako hlavice řadicí páky a madlo ruční brzdy), projektorové halogenové světlomety, automatickou klimatizaci Climatic, 2dinové autorádio s CD a MP3 a Maxi DOT. Příplatek za tuto výbavu je vcelku příznivých 35 tisíc Kč.
Provedení Scout má za příplatek 41.000,-Kč proti Ambiente navíc, vedle odlišného vzhledu exteriéru vozu, také kola z lehké slitiny Arktos 6,5J x 16" s pneumatikami 205/45 R16, elektrické ovládání oken vpředu a vzadu, loketní opěru vpředu, Sunset, tempomat, vkládané tkané koberce s nápisem Scout nebo výškově nastavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce.
Stejně jako Sport a Scout, i Elegance vychází z Ambiente. Na rozdíl od Sport má například tempomat, elektrické stahování zadních oken, vyhřívaná přední sedadla, zadní parkovací senzory nebo ASR. Chybí naopak sportovní sedadla a sportovní tříramenný volant. Elegance je proti verzi Sport dražší o dalších 15 tisíc Kč.
Škoda Fabia Combi - ceny dieselových motorizací (červen 2009) | ||||||
Vznětové motory | 1,4 TDI | 1,4 TDI | 1,4 TDI DPF | 1,4 TDI GL | 1,9 TDI | 1,9 TDI DPF |
Převodovka | 5M | 5M | 5M | 5M | 5M | 5M |
Zdvihový objem [cm3] | 1422 | 1422 | 1422 | 1422 | 1896 | 1896 |
Válce/ventily | 3/2 | 3/2 | 3/2 | 3/2 | 4/2 | 4/2 |
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] | 51/4000 | 59/4000 | 59/4000 | 59/4000 | 77/4000 | 77/4000 |
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] | 155/1600 | 195/2200 | 195/2200 | 195/2200 | 240/1800 | 240/1800 |
Max. rychlost [km/h] | 163 | 172 | 172 | 172 | 190 | 190 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 14,8 | 13,2 | 13,2 | 13,7 | 10,8 | 10,8 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 4,8 | 4,6 | 4,8 | 4,1 | 4,9 | 5,1 |
Cena Classic [Kč] | 344.900,- | 359.900,- | 375.900,- | - | 379.900,- | 395.900,- |
Cena Ambiente [Kč] | 359.900,- | 374.900,- | 390.900,- | - | 394.900,- | 410.900,- |
Cena Greenline [Kč] | - | - | - | 402.900,- | - | - |
Cena Sport [Kč] | 394.900,- | 409.900,- | 425.900,- | - | 429.900,- | 445.900,- |
Cena Scout [Kč] | - | 415.900,- | 431.900,- | - | 435.900,- | 451.900,- |
Cena Elegance [Kč] | 409.900,- | 424.900,- | 440.900,- | - | 444.900- | 460.900 |
Nejprodávanějším malým MPV a vůbec nejprodávanějším velkoprostorovým autem na českém trhu je Škoda Roomster. Základní verze Roomster s první cenou 299.900,- Kč je vybavena ABS, MSR, čtyřmi airbagy, posilovačem řízení, úchyty dětských sedaček Isofix na zadních sedadlech, sklápění zadních sedadel VarioFlex a přípravu na autorádio. S motorem 1,2 HTP se cena této verze dostává těsně pod třísettisícovou hranici, oproti akci Edition 08 je o 20 tisíc Kč levnější, vyšší stupně výbavy zlevnily o 30 tisíc Kč.
V pořadí druhá výbava Style přidává přední mlhovky, projektorové halogenové světlomety, multifunkční displej, centrální zamykání s dálkovým ovladačem, elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, elektrické stahování předních oken a automatickou klimatizaci Climatic. Style je o 15 tisíc Kč dražší než základní Roomster. Příplatek za terénní vzhled Roomesteru Scout je dalších 25 tisíc Kč.
Rozumnou volbou pro zájemce o malé škodovky jsou Pakety Ambiente Plus (Climatic+SunSet+šedý pruh na čelním skle) u Fabie a Paket Style Plus (Rádio Dance (2 DIN) s CD, MP3 a audiozdířka, kola z lehké slitiny Line 6J×15", SunSet, signalizace vzdálenosti při parkování vzadu) u Roomsteru. Každý za 10.000,-Kč.
Škoda Roomster - ceny benzinových motorizací (červen 2009) | ||||
Zážehové motory | 1,2 12V HTP | 1,4 16V | 1,6 16V | 1,6 16V (A) |
Zdvihový objem [cm3] | 1198 | 1390 | 1598 | 1598 |
Válce/ventily | 3/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] | 51/5400 | 63/5000 | 77/5600 | 77/5600 |
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] | 112/3000 | 132/3800 | 153/3800 | 153/3800 |
Max. rychlost [km/h] | 158 | 171 | 184 | 190 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 15,9 | 13,0 | 10,9 | 12,5 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 6,7 | 6,8 | 7,0 | 7,7 |
Cena Roomster [Kč] | 299.900,- | 329.900,- | 354.900,- | 399.900,- |
Cena Style [Kč] | 314.900,- | 344.900,- | 369.900,- | 414.900,- |
Cena Scout [Kč] | - | 369.900,- | 394.900,- | 439.900,- |
Cena Sport [Kč] | 359.900,- | 389.900,- | 414.900,- | 459.900,- |
Cena Comfort [Kč] | 354.900,- | 384.900,- | 409.900,- | 454.900,- |
Výbava Sport přidává 16palcová litá kola, sportovní sedadla, dále tříramenný volant, madlo ruční brzdy a hlavici řadicí páky potažené kůží, 2dinové autorádio s CD a MP3, Maxi DOT a systém ASR. Příplatek proti Style je 45 tisíc Kč.
Provedení Comfort také vychází z verze Style. I zde je součástí výbavy 2dinové rádio, malý kožený paket (avšak se čtyřramenným volantem) a ASR. Dále nechybí tempomat, 15palcová litá kola, zadní parkovací senzory, loketní opěrka vzadu a stolek v zadní středové opěře. Zájemci o verzi Comfort si k Style připlatí 40 tisíc Kč.
Škoda Roomster - ceny dieselových motorizací (červen 2009) | |||||
Vznětové motory | 1,4 TDI | 1,4 TDI | 1,4 TDI DPF | 1,9 TDI | 1,9 TDI DPF |
Zdvihový objem [cm3] | 1422 | 1422 | 1422 | 1896 | 1896 |
Válce/ventily | 3/2 | 3/2 | 3/2 | 4/2 | 4/2 |
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] | 51/4000 | 59/4000 | 59/4000 | 77/4000 | 77/4000 |
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] | 155/1600 | 195/2200 | 195/2200 | 240/1800 | 240/1800 |
Max. rychlost [km/h] | 158 | 165 | 165 | 182 | 182 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 16,5 | 14,7 | 14,7 | 11,5 | 11,5 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 5,3 | 5,1 | 5,2 | 5,4 | 5,5 |
Cena Roomster [Kč] | 379.900,- | 394.900,- | 410.900,- | 419.900,- | 435.900,- |
Cena Style [Kč] | 394.900,- | 409.900,- | 425.900,- | 434.900,- | 450.900,- |
Cena Scout [Kč] | - | 434.900,- | 450.900,- | 459.900,- | 475.900,- |
Cena Sport [Kč] | 439.900,- | 454.900,- | 470.900,- | 479.900,- | 495.900,- |
Cena Comfort [Kč] | 434.900,- | 449.900,- | 465.900,- | 474.900,- | 490.900 |
Toyota |
Kompaktní crossover Toyota Urban Cruiser se nabízí s benzinovým motorem 1,3 Dual VVT-i s pohonem předních kol a turbodieselem 1,4 D-4D jak s přední poháněnou nápravou, tak s pohonem 4x4.
V nabídce jsou dva stupně výbavy. Terra obsahuje manuální klimatizaci, elektrické stahování předních oken, palubní počítač, elektricky nastavitelná zpětná zrcátka, centrální zamykání s dálkovým ovladačem, podélně a výškově nastavitelný volant, autorádio s CD/MP3 a šesti reproduktory, vyhřívání předních sedadel, sedm airbagů, aktivní opěrky hlavy a stabilizační systém VSC. Standardem jsou lakované nárazníky, kryty zpětných zrcátek v barvě karoserie, černé dveřní kliky a ocelová kola s pneumatikami 195/60 R16.
Provedení Sol je dražší o 50 tisíc Kč. přidává automatickou klimatizaci, elektrické stahování zadních oken, kůží potažený volant a hlavici řadicí páky, ovládání autorádia na volantu, Bluetooth hands-free, konektor pro připojení externího přehrávače Aux-In a bezklíčkový vstup a startování. Disky kol jsou vyrobeny z lehké slitiny a obouvají stejný rozměr pneumatik. Zvenčí se výbava Sol dále liší předními mlhovkami, dveřními klikami v barvě karoserie a zatmavenými zadními skly.
Toyota Urban Cruiser - ceny na českém trhu (červen 2009) | |||
Motor | 1,33 Dual VVT-i 2WD | 1.4 D-4D 2WD | 1.4 D-4D AWD |
Převodovka | 6M | 6M | 6M |
Zdvihový objem [cm3] | 1329 | 1364 | 1364 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/2 | 4/2 |
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] | 74/6000 | 66/3800 | 66/3800 |
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] | 132/3800 | 205/1800-2800 | 205/1800-2800 |
Max. rychlost [km/h] | 175 | 175 | 175 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 12,5 | 11,7 | 12,5 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 5,5 | 4,5 | 4,9 |
Cena Terra [Kč] | 399.900,- | 479.900,- | 519.900,- |
Cena Sol [Kč] | 449.900,- | 529.900,- | 569.900,- |