Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Premiéra Pola WRC se v Monte Carlu vydařila, Prokop s Fiestou sedmý

Roman Beránek Roman Beránek 21. 1. 2013 • 21:58
30
Letošní sezona mistrovství světa v rallye odstartovala pouhých deset týdnů po poslední soutěži minulého ročníku. Na start se postavilo 13 vozů nejvyšší specifikace WRC.

Ze „staré dobré party“ let minulých zůstal už pouze jediný tým s přívlastkem tovární. Automobilka Ford se rozhodla pro letošek své aktivity ve WRC ukončit, stejně jako dříve Peugeot, Mitsubishi, Škoda, Subaru, Hyundai a další. Opačným směrem se však v roce 2013 vydává Volkswagen a s Citroenem hodlá svádět bitvy o nejvyšší příčky. Sekundovat jim bude Malcolm Wilson se svým M-Sportem, který si zachoval statut „továrního“ týmu i přesto, že už závodí za své.

Volkswagen vsadil při svém debutu na osvědčená jména jezdců z obou táborů svých protivníků. Od Citroenu přetáhl Sébastiena Ogiera a od Fordu Jari-Mattiho Latvalu. Prvně jmenovaný se zhostil svého úkolu na jedničku a se spolujezdcem Julienem Ingrassiou dovezli do cíle Polo R WRC při jeho prvním ostrém startu na stříbrné pozici. Své pověsti nezůstal nic dlužen ani Fin Latvala, který po chybě a havárii odstoupil z pátého místa hned v úvodní erzetě závěrečného dne. Jen chvilku poté, co se dostal před Citroen Mikky Hirvonena.

Od Fordu přešel k Volkswagenu i Jost Capito, který si jako ředitel týmu VW Motorsport první start v MS pochvaloval. „Druhé místo v první rallye s novým Polem R WRC je víc, než jsme doufali. Rallye Monte Carlo je nejsložitější soutěží v celém roce a náš tým zde prokázal, že je na mistrovství světa v rallye připraven. Vše probíhalo bez chyb, bez nejmenších problémů. Je třeba vyzdvihnout výkon Sébastiena Ogiera. Poprvé jel na Rallye Monte Carlo ve voze kategorie WRC. V žádné jiné rallye není vliv jezdce na výsledek tak velký jako tady. Proto až následující soutěže ukážou, jak na tom skutečně jsme.“

Velmi dobrého výsledku dosáhl v Monte Carlu i Martin Prokop s Fordem Fiesta WRC. I když byl na začátku posledního dne desátý, v cíli se radoval z bodového přídělu za sedmé místo. Ten také popsal, co se na trati dělo těsně před tím, než pořadatelé zrušili poslední dvě rychlostní zkoušky: „Bylo to neuvěřitelné, všichni jsme se vyplašeně šourali v husté sněhové břečce. Kdo zkusil pořádně závodit, neviděl cíl erzety. Já jsem se pokusil taky trochu sportovat, ale hned v první nebezpečné zatáčce jsem byl málem venku. Hned za dalším rohem stálo zmačkané auto Latvaly a po chvíli se na silnici začaly objevovat díly z Fordu Rusa Novikova, který ho táhnul dál i s uraženým kolem jako by si myslel, že ty závody nějak dojede. Bojoval s tím celkem dlouho, ale pak jsem ho také objel odstaveného. A za chvíli Hänninena. Odvrkal jsem si to prostě na dvojku a málem dostal křeč do nohy, jak jsem stále brzdil. Na další rychlostce to bylo o trochu lepší, jelo se v kolejích a byl i nějaký grip. Další Turini si již všichni hlídali, jen Ostberg tam něco provedl na zadním kole, ale dostal se do servisu,“ popisuje Prokop dění na trati.

Rallye Monte Carlo 2013 konečné výsledky:

1. Loeb S. - Elena D. Citroen DS3 WRC 5:18:57,2

2. Ogier S. - Ingrassia J. Volkswagen Polo R WRC +1:39,9

3. Sordo D. - Del Barrio C. Citroen DS3 WRC +3:49,0

4. Hirvonen M. - Lehtinen J. Citroen DS3 WRC +5:26,1

5. Bouffier B. - Panseri X. Citroen DS3 WRC +8:13,1

6. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta RS WRC +12:03,7

7. Prokop M. - Ernst M. Ford Fiesta RS WRC +23:27,3

8. Wiegand S. - Frank F. Škoda Fabia S2000 +29:34,5

9. Burri O.- Duval G. Peugeot 207 S2000 +35:38,4

10. Kosciuzsko M. - Szczepaniak M. Mini JC Work WRC +36:38,0

Související články

24. 1. 2013 00:41
Re: Sport
Promiň máš pocit že se automobilky vracejí????????? když v tomto roce pojedou jenom dva týmy????? pouze přibyl jeden a dva odešli
24. 1. 2013 00:36
Re: Reklama
:yes:
24. 1. 2013 00:36
Re: Neskutečná propaganda až je to nehorázné
Jsi vulgární ovce, už jsem Ti jednou napsal až najezdíš dopředu to co já odcouval, tak mě můžeš soudit, němečtí chudáci nic zatím nedokázali a nedokážou jsou to namyšlený chudáci jako Ty, IRC bylo to samé goliáš se jenom vytahoval na soukromé týmy, ubohé
22. 1. 2013 11:33
Re: Rally jen, když se zadaří Polu
Než tohle Lukáši, tak to o rally raději nepište vůbec.
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
22. 1. 2013 11:26
Re: Rally jen, když se zadaří Polu
O rally je mezi čtenáři malý zájem, to je důvod, proč jsme z ní udělali okrajové téma

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku