Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Premiéra Suzuki XL7: nová velká Grand Vitara

Ondřej Láník
Diskuze (59)
Suzuki je známé spíše svými malými vozy ať už pro silnice či do terénu. V USA však velikost vozu hraje důležitou roli, takže předchozí XL-7 vycházející z prodloužení Grand Vitary, nyní dostává nástupce, který se od současné Grand Vitary podstatně liší.

Suzuki je známé spíše svými malými vozy ať už pro silnice či do terénu. V USA však velikost vozu hraje důležitou roli, takže předchozí XL-7 vycházející z prodloužení Grand Vitary, nyní dostává nástupce, který se od současné Grand Vitary podstatně liší.

Nový model XL7 narostl na 4995 mm celkové délky, na výšku měří 1750 mm a do šířky pak 1835 mm. Rozvor 2857 mm je o 217 mm delší než v případě menší Grand Vitary. Větší karoserie pojme sedm cestujících.

Koncepce pohonu se proti předchůdci změnila. Základ s hnanou jedinou nápravou sází na uspořádání vše vpředu, v případě verzí s pohonem všech kol je zadní náprava zapojována elektronicky ovládanou spojkou. Z lehkého SUV se stal crossover mezi SUV a MPV, který má nezávislé zavěšení všech kol, vpředu modifikované vzpěry McPherson, vzadu čtyřprvkovou nápravu. Světlá výška (přes 20 cm) zůstává nad průměrem osobních vozů.

Standardním agregátem je vidlicový šestiválec vyvinutý koncernem General Motors. Ze zdvihového objemu 3564 cm3 dává tento 24ventilový motor s proměnným časováním 184 kW při 6200 ot./min a 329 Nm při 3200 ot./min. Kombinovaná spotřeba má přitom zůstat ve sférách předchozí generace XL7, která měla pod kapotou motor 2,7 V6.

Tři řady sedadel pojmou až sedm cestujících a nabízí přitom variabilitu běžného MPV. Dvě sedadla pro šestého a sedmého pasažéra lze v případě potřeby zanořit do podlahy. Velkoprostorový automobil připomíná toto pětimetrové Suzuki množstvím odkládacích prostor a čtyřmi 12V zásuvkami v interiéru.

Ondřej Láník
Diskuze (59)