Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Příběh jedné z nejúžasnějších škodovek: Speciál 200 RS vznikl z nadšení!

31. 10. 2022 • 02:30
23
Zobrazit náhledy (23)
Zleva Jiří Motal, Jiří Janeček, ing. Mirko Červený (konstruktér), Jiří Šedivý, Josef Srnský a Jiří Syrovátko, chybí jen Oldřich Horsák Budíky byly použité ze sériového vozu Škoda 110 R kupé, jen v jiném uspořádání S dvoulitrovým motorem o výkonu 163 k dokázala Škoda 200 RS jet rychlostí 210 km/h Sportovní anatomické sedačky z první poloviny sedmdesátých let vypadají dnes archaicky Škoda 200 RS Škoda 200 RS Škoda 200 RS Škoda 200 RS Škoda 200 RS Škoda 200 RS Škoda 200 RS Škoda 200 RS Škoda 200 RS Škoda 200 RS Škoda 200 RS Škoda 200 RS Škoda 200 RS Škoda 200 RS

Ve Škodovce vzniklo během sto dvaceti let mnoho zajímavých závodních speciálů. Jedněmi z nich byly prototypy Škoda 200 RS a 180 RS, které měli tu čest řídit tovární jezdci týmu AZNP Mladá Boleslav – Oldřich Horsák, Ing. Jiří Šedivý a Josef Srnský.

V sedmdesátých letech vládl československým soutěžím Vladimír Hubáček s Renaultem Alpine, který byl v podstatě neporazitelný. A protože škodovákům ležel v hlavě, přemýšleli, jak jej porazit. Až do té doby byla jejich nejvýkonnějším automobilem Škoda 120 S a její základní koncepce také posloužila při konstrukci nového soutěžního automobilu. To znamená s poháněcí soustavou vzadu, motorem za zadní nápravou a chladičem vpředu.

Jízdní vlastnosti i celkovou dynamiku pomáhal při vývoji nového vozu vyřešit samočinný počítač IBM na několika modelových koncepcích podvozku.

Video se připravuje ...

Samotná karoserie kupé Š 110 R doznala řady úprav. Především byla snížena o 150 mm větším náklonem střešních sloupků a čelního skla a poklesem pontonu. Do přídě byl zabudován náporový chladič. Upravené podběhy a blatníky dovolily využít širších pneumatik a zvětšit rozchod vpředu i vzadu. Vlastní karoserie byla vyrobena z tenčích plechů, některé díly jako přední víko a střecha z hliníkového plechu, zadní kapota z laminátu. Součástí nosného systému byl ochranný rám, zasahující až do oblasti čelního okna. Do vpředu umístěného nápravového chladiče se vedla kapalina ocelovými trubkami. Palivová nádrž o objemu 55 litrů byla umístěna rovněž vpředu, nalévací hrdlo pak pod víkem zavazadlového prostoru.

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa bez reklam na 9 webech.

Doporučujeme

Témata