Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Přídavné pohony předních kol: Optitrack od Renault Trucks

Ladislav Černý
Diskuze (1)
Renault Trucks postupně rozšiřuje nabídku hydrostatického pohonu o další verze. Nejnověji je k dostání s provedeními 8x4 a 8x2*6.

Již šest let nabízí francouzská firma pohon předních kol pomocí proudu tlakového oleje. Systém Optitrack začínal v tahači Premium Lander Euro V. Následovaly podvozky 4x2, 6x2, 6x4 a tahačů ve verzích 6x4, v současnosti lze již hydrodynamický pohon kombinovat se všemi konfiguracemi, které se ve stavebnictví běžně používají.

Zmáčknutím ovladače na přístrojové desce řidič aktivuje nebo deaktivuje systém pro jízdu vpřed nebo vzad. Optitrack zabírá od nulové rychlosti a vypne se automaticky při překonání hranice 25 km/h. Systém je připojen přes pomocný pohon od motoru a ponechává tak k dispozici další pomocné pohony převodovky. Optitrack doplňuje robotizovaná převodovka Optidriver, kterou jsou sériově vybaveny všechny modely Renault Trucks. Pro optimální bezpečnost je hydraulický pohon předních kol kompatibilní i s hydraulickým retardérem Voith.

Optitrack umožňuje disponovat dočasným pohonem všech kol. Ten zahrnuje všechny jeho výhody pouze tehdy, kdy je opravdu řidič potřebuje. Na rozdíl od klasických 4x4 nedochází ke stálému otáčení hnacích hřídelí na obě nápravy, čímž u Optitracku dochází k velké úspoře hmotnosti vozidla i paliva.

Významnou výhodou Landeru Optitrack s pohonem 4x4 tvoří fakt, že poskytuje stejné pohodlí jako vozidlo pro silniční dopravu. Zejména při zapojení pouze zadní nápravy jde o nižší hlučnost a lepší komfort. Optitrack se dodává jak s přímo řazenou převodovkou, tak automatizovanou Optidriver+, která přináší úsporu paliva, vyšší pohodlí i výkonnost.

Optitrack tvoří alternativu k vozidlům s pohonem všech kol a představuje vhodné řešení v oblasti zásobování staveb. Uplatnění najde i při silniční dopravě s příležitostným využitím pro práci v náročném terénu, což se týká zejména tahačů sklopných návěsů.

Ladislav Černý
Diskuze (1)
13. 3. 2017 09:04
Už třetí článek
na stejné téma v krátké době, ale ani jeden bez chyb. V tomhle například autor napřed pohon nazává správně jako hydrostatický, ale v dalším odstavci je najednou hydrodynamický. Což je docela rozdíl