Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Příloha AUTO.CZ - Autosalon Paříž 2004

Ondřej Láník
Diskuze (8)
Podrobné představení novinek více než 50 značek, 1.500 fotografií a 30 videí z pařížského autosalonu Vám přinášíme ve speciální příloze AUTO.CZ.

Voila, půlrok utekl jako voda a máme tu další velký autosalon. Sudé roky se všichni výrobci na podzim slétají do Paříže, která je přeci jen výstavnější a velkolepější metropolí, než sterilní centrum Frankfurtu s mrakodrapy mnoha finančních institucí. Stalo se tradicí, že dvouletý cyklus střídání podzimních autosalonů je vždy využit domácími automobilkami k prezentaci aktuálních novinek. Letos však nebylo příliš jednoznačné, kdo je domácím a kdo hostem. Zejména německé automobilky nerespektovaly zažité zvyky a vyrazily do boje s konkurencí s mnoha prvotřídními novinkami.

Zrychlující se tempo střídání automobilových generací a rozšiřování modelového programu do okrajových segmentů s sebou nese to, co zákazníci přímo zbožňují - nové modely, novinky a studie budoucích sériových automobilů…. Sestavit harmonogram uvedení nových modelů podle kalendáře významných výstav se automobilkám daří stále méně, protože nových aut je zkrátka více než před lety. Podívejme se například na výrobní program nejstarší automobilky na světě – značky Mercedes-Benz. Na začátku osmdesátých let si značka s třícípou hvězdou ve znaku vystačila se čtyřmi řadami (W123-odpovídá dnešní třídě E, W126- třída S, W107 - roadster SL, W460- off-road G), na konci roku 2004 již Mercedesu pomalu dochází písmena abecedy, protože momentálně je v nabídce dvanáct řad (A, C, E, S, CLK, SLK, SL, SLR, CL, M, G, V) a další modely právě přicházejí na trh většinou jako „zakladatelé nové třídy“, „revoluční prostorové koncepty“ nebo jako tzv. „crossovery“ tj. modely které spojují rysy vozů několika různých tříd. To je aktuální pro limuzínu CLS umístěnou kamsi mezi třídy E, S a CL, jiným příkladem je nová třída R, dříve prezentovaná jako GST, nebo Mercedes-Benz B, což je jakési dospělejší áčko. Všechny zmíněné modely jsme viděli v Paříži a seznámit se s nimi můžete v sekci věnované automobilce Mercedes-Benz. Když už jsme, trochu neuctivě, začali nefrancouzským výrobcem zmiňme se o i dalších německých značkách. Prakticky každá přivezla do Paříže něco velkého a tím nemyslíme facelift ve stylu „nový nárazník a hotovo“. Audi například poprvé ukázalo pětidveřové A3 Sportback a výrazně inovovanou řadu A4, BMW přivezlo jedničkovou řadu a desetiválcové M5, Opel třídveřovou Astru a Volkswagen konečnou podobu Golfa GTI.

Domácí automobilky, léta seskupené do dvou automobilových koncernů (Renault a PSA) opět ovládly největší pavilony a pro největší expozice autosalonu připravili téměř v každé modelové řadě nějakou novinku nebo inovaci. Těch skutečně nových vozů bylo také dost. Renault rozšiřuje velkoprostorovou rodinu novým malým modelem Modus, Laguna byla podrobena faceliftu. Peugeot se blýskl dvanáctiválcovým kupé 907, inovovaným modelem 607 a zcela novým 1007, Citroën nabídl publiku nový model C4 a inovovanou řadu C5.

Mnoho z vás v naší virtuální prohlídce asi nejdříve zamíří k domácí značce Škoda Auto, která představila novou Octavii Combi a inovovanou Fabii modelového roku 2005.

Novinky přijely i z Itálie, Japonska a Koreje, ale jejich vyjmenováváním vás už nebudeme zdržovat.

Brány pařížského autosalonu se na serveru AUTO.CZ právě otevírají v rozsáhlé příloze, která kromě podrobných textů obsahuje více než 1500 fotografií, které jsme pořídili přímo na autosalonu dále videa (rekordních 30, pořízené námi na autosalonu, rozměr 512x384 pixelů, délka každého asi minuta), plakáty a již tradiční sekci modelek (fotografie a nově jedno video).

Tuto přílohu najdete kdykoli v levém menu v sekci Autosalony nebo klikněte ZDE.

Ondřej Láník
Diskuze (8)