Příští BMW M3 dostane motor se vstřikováním vody! Jakou bude mít převodovku?
V letošním roce na trh dorazila už sedmá generace BMW řady 3 s interním označením G20. Zatím je její nejvýkonnější verzí 340i, poháněná řadovým přeplňovaným šestiválcem B58 o objemu 3,0 litru s výkonem 285 kW. Komu to nestačí, může si počkat do roku 2020, kdy se má na trhu objevit nová generace tradičního M3, které již krouží testovací kola na okruhu Nürburgringu.
K jejímu pohonu bude sloužit řadový šestiválec s dvojicí turbodmychadel o objemu 3,0 litru označený S58. Jedná se o odvozeninu z motoru B58, jak je patrné z označení a jak je u BMW Motorsport již po léta tradicí.
Některé zdroje uvádějí, že k výkonu 465 koní (342 kW) si motor bude pomáhat také vstřikováním vody do sání. Jistě ale nepůjde o běžně dostupnou vodu, ale o vodu ve formě roztoku vody a metanolu, známého jako MW50. Smyslem toho je ochladit sání, čímž se zvýší objemová účinnost agregátů. Jednoduše řečeno se do něj za stejný čas dostane více vzduchu.
Rovněž se zatím jen spekuluje o případném pohonu všech kol xDrive, který by navíc umožnil odpojit poháněná přední kola. Jenže tyto předběžné informace zase popírá jiná, která říká, že nové M3 bude lehčí než to dosavadní. Z části je to zásluhou zcela nové platformy CLAR (Cluster Architecture). Pokud by však mělo auto pohon všech kol xDrive, bylo by i při použití CLAR velice obtížné dosáhnout nižší hmotnosti než u předchůdce. Přeci jen transfer, přední diferenciál a trojice hnacích hřídelů navíc něco váží.
Otazník se vznáší také nad převodovkou. Mluví se jak o šestistupňové manuální převodovce, tak také osmistupňové samočinné od ZF.