Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Citroën C5 Aircross Hybrid 136
Citroën C5 Aircross Hybrid 136
Citroën C5 Aircross Hybrid 136
Citroën C5 Aircross Hybrid 136
42
Fotogalerie

Příští Citroën C5 Aircross bude elektromobilem i plug-in hybridem

Marek Bednář

Nová generace Citroënu C5 Aircross, která by mohla přijít na trh někdy v letech 2025 nebo 2026, dostane techniku nového Peugeotu 3008. Bude jediným citroënem v nabídce s plug-in hybridním ústrojím, protože to v menších modelech podle šéfa značky nedává smysl.

Současný Citroën C5 Aircross je na trhu už od roku 2018 a třebaže před dvěma lety prošel modernizací, brzy začne být čas na zcela novou generaci. O té začínají na svět prosakovat informace, a to skrz britský magazín Autocar, který uvádí to, co se dá odtušit – C5 Aircross přejde na platformu STLA Medium, stejně jako sesterský Peugeot 3008 a Opel Grandland.

To umožní stavbu elektrické verze a jak uvedl Thierry Koskas, šéf značky, elektrické provedení je něco, „co opravdu chceme nabídnout“. K mání však bude také hybridní i plug-in hybridní pohonné ústrojí, stejně jako dosud. Nová C5 Aircross má v budoucnu být jediným citroënem s plug-in hybridem.

„Plug-in hybrid může být odpovědí na některé požadavky, které trh od tohoto auta má,“ komentuje Koskas rozhodnutí toto ústrojí nabídnout. „Je to ale další náklad, protože baterie není malá, takže nemá smysl ho dávat do menších aut,“ dodává.

Video placeholder
Citroën ë-C3 • Citroën

Po stránce techniky samozřejmě zatím není nic potvrzeno, ale můžeme předpokládat parametry zhruba stejné, jako u „třitisíceosmy“. Ta v elektrickém provedení e-3008 nabídne 73- nebo 98kWh baterii, pohon předních nebo všech kol a výkon 157, resp. 235 kW. Teoretický maximální dojezd na jedno nabití je v závislosti na kapacitě baterie 525 nebo 680 km. K mání je také ústrojí označené Hybrid 136, které kombinuje 1,2l tříválec s 48V elektromotorem pro celkový výkon 100 kW a normovanou spotřebu 5,5 l/100 km.

Kdy může nová generace C5 Aircross přijít, je zatím otázkou, ale můžeme odhadovat něco na způsob konce roku 2025 nebo začátku roku 2026. V hierarchii má stát nad zásadně přepracovanou C4, která se má odhalit ještě letos, a tím z C5 Aircross bude zároveň vrcholný model značky poté, co současné C5 X skončí životní cyklus.

„Je to vlajková loď, ale prodává se jich málo. Ne že by byla neúspěšná, tržní podíl je docela dobrý, ale ten segment je úplně malinký,“ vysvětlil skon C5 X Koskas.