Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Příští generace Fordu Focus by měla mít i verze kupé, crossover a hybrid

Ondřej Chamilla
Diskuze (4)
Nová Astra K už je za dveřmi a Volkswagen vyvíjí Golf osmé generace, Ford s Focusem tedy nesmí zůstat pozadu. Přinese s sebou navíc i mnohem větší počet karosářských variant než doposud.

Velká bitva o krále nižší střední třídy brzy vypukne nanovo. Opel Astra K má být tím nejpokročilejším vozem, který kdy Opel vyrobil a Volkswagen již pomalu vypouští informace o novém Golfu osmé generace. Do toho se nyní ozval Ford, který magazínu Autobild sdělil, že příští Focus přijde v roce 2018 a bude mít hned tři nové verze.

V prvé řadě můžeme očekávat konkurenta pro Volkswagen Scirocco, půjde tedy o třídveřový vůz, s největší pravděpodobností ve stylu kupé. Dříve Ford nabízel variantu kupé-kabriolet, tentokrát se však má jednat o sportovnější automobil, něco ve stylu Pumy, která však vycházela z o třídy menší Fiesty.

Očekávat dále máme rovněž konkurenta pro Octavii Scout či Leon X-perience, tedy variantu s vyšší světlostí podvozku a plastovým bodykitem. Vůz s pravděpodobným označením X-Road má mít pohon všech kol, přičemž záběr na obě nápravy dostane i klasický Focus právě pro boj s vozy koncernu Volkswagen, které tuto možnost nabízejí.

Poslední novou verzí má být Focus Electric s plug-in hybridní pohonem. Pohánět jej má litrový tříválec s výkonem až 110 kW (150 koní) a elektromotor, přičemž cílem je sebrat část prodejů nejen Golfu GTE, ale údajně i Priusu.

V pořadí již čtvrtá generace Focusu údajně rovněž zhubne, a to až 50 kg, což ovšem není zrovna mnoho. Více uvidíme do tří let, až se automobil stane realitou. Počítat samozřejmě můžete i s hatchbackem, kombi a pravděpodobně také sedanem.

Ondřej Chamilla
Diskuze (4)
9. 2. 2015 13:01
Re: Coupe
to jsem nevěděl, dík za info
Avatar - Jethro
9. 2. 2015 10:52
Re: Coupe
Kupé už o Focusu bylo ale v americké verzi.
8. 2. 2015 20:18
Coupe
Na to kupátko jsem zvědavý :yes:
8. 2. 2015 17:08
Hlavně, ať zlepší využití prostoru!
Hlavním problémem současné generace Focusu (poté, co jeho problematický desing výrazně zlepšil facelift) je zoufalé využití obestavěného prostoru. Je třeba navrhnout podstatně prostorově úspornější přístrojovou desku a středovou konzolu a také zvětšit zavazadlový prostor hatchbacku!