Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Pro Opel je do budoucna klíčové spojenectví s PSA

Michal Fokt Michal Fokt 26. 3. 2014 • 19:26
9
Opel se zanedlouho stane jedinou zásadní aktivitou koncernu GM v Evropě, klíčem k úspěchu je ale spojenectví s konkurencí.

Poté, co se z evropského trhu stáhne značka Chevrolet, bude veškerá zodpovědnost za aktivity amerického koncernu v Evropě ležet na značce Opel. A to představuje obrovskou zodpovědnost, protože přestože jde o třetí největší evropskou automobilku, její současná situace není vůbec jednoduchá a je třeba ji výrazně zlepšit, pokud má být pozice GM v Evropě stabilní.

Klíčové ovšem pro značku Opel nebude konkurenci rozdrtit, ale spojit se s ní. Tedy minimálně v případě francouzského koncernu Peugeot-Citroën, jenž bude v příštích letech hrát ve strategii Opelu zásadní roli, jak prozradil Autocaru současný šéf Opelu Karl-Thomas Neumann.

Neumann je ohledně budoucnosti Opelu (jak jinak) optimistický. Očekává už polovině dekády, nejpozději však v roce 2016 návrat k zisku a důvodem k optimizmu je výsledek z roku 2013, kdy Opel zlepšil své výsledky o 50 % a poprvé za posledních 14 let mu neklesl tržní podíl.

Opel musí i nadále snižovat náklady, současně ale i expandovat a zásadní je pro tuto strategii spojenectví s PSA. Ta už v první fázi, týkající se sjednocení logistiky, přinesla oběma stranám úsporu 60 milionů euro. To je však teprve začátek, společnými silami vyvinou hned tři modely s nijak zanedbatelnými tržními podíly - malé a kompaktní velkoprostorové vozy Meriva a Zafira a dodávku Combo Van. Všechny tyto vozy dostanou platformu i motory PSA, avšak aby "bylo jisté, že půjde o Opely", budou použity určité moduly z rüsselsheimské produkce.

Těmito třemi vozy ovšem spolupráce neskončí. Původně bylo v plánu vyrábět společně i malý hatchback, nicméně v tomto případě je pro Opel zajímavější využití platformy GM pro auta této velikosti a tím pádem i motory, převodovky a další díly. Neumann ale připustil, že v několika příštích letech se může počet společných projektů zvýšit.

Vzhledem k tomu, že dosavadní působení značky Chevrolet v Evropě Neumann označil jako "budget", jenž vzhledem k narůstajícímu množství aut se stejnou technikou nešel dohromady s Opelem, charakterizovaným jako "premium", zdá se, že GM nemá v plánu získat pomocí Opelu tržní podíl Chevroletu. Bude se snažit spíše sebrat zákazníky těm "lepším" mainstreamovým značkám a díky prodejní síti Cadillacu, v níž se bude nabízet i Camaro a Corvette, i těm prémiovým. Ale co si budeme povídat, jako "premium" se dneska cítí téměř každý výrobce, snad jediný, kdo byl ochotný se přiznat k orientaci na nižší segmenty trhu, byl Citroën a i ten se pojmu "budgetový produkt" velkou oklikou vyhnul.

Související články

Témata
Avatar - Francuz
28. 3. 2014 13:10
Re: To bude "kvalitka"
Na zaklade akych sousenosti tvrdis ze ta FR technologia nie je kvalitna?
Avatar - Francuz
28. 3. 2014 09:17
Re: Spolupráce s PSA?
Odkial cerpas take informacie ze FR auta su take zle? Co ta k tomu vedie?
28. 3. 2014 08:17
Nebudu hodnotit kvalitu
Nebudu hodnotit kvalitu, ale obě automobilky (PSA i Opel) jsou obchodně globálně na ústupu. Nevím, jestli jim to spojenectvípomůže obrátit vývoj, ale spíš se domnívám, že ne.
27. 3. 2014 09:17
Setri sa...
Výber modelov asi súvisí aj so znižovaním hmotnosti.. Astra bude mať revidovanú platformu Delta + urobia odtucnovaciu kuru. Na Merivu a Zafiru asi nevysli peniaze na vyvoj... resp setria. Navyse Astra je strategicky model.
Zafira asi pouzije platformu z P 308 a Meriva mozno skrateny variant.
Opel aj PSA teraz investovali do novych motorov, takze ja osobne som presvedceny ze pojde skutocne o spolupracu len pri niektorych modeloch. To aj vysvetluje 23 novych motorov :-)
Co sa tyka kvality.. VAG sa mi celkom paci aj ked mam Merivu B.. ale menil by som skor kvoli motorom, hmotnosti a hospodarnosti. Nie kvoli kvalite.. Kazdy ma svoje muchy, netreba si fandit. Hodne zavisi od servisu.
27. 3. 2014 07:23
To bude "kvalitka"
"Kvalitní" Opel se spojí s ještě "více kvalitním" koncernem PSA. Hlavně, ať tam dají tu francouzskou techniku, to budou "skvělá a určitě kvalitní" auta >:D
Články odjinud