Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes Beltbag: Další z nových airbagů pro zadní sedadla

David Bureš
Diskuze (0)
Beltbag už používalo tři roky staré demonstrační vozidlo Mercedes-Benz ESF 2009.

Do sériové výroby míří nafukovací popruh bezpečnostních pásů, který Mercedes-Benz označuje jako Beltbag. Jako první má tento airbag použít model luxusní třídy, kterým s největší pravděpodobností bude nová generace třídy S (W222).

Nafukovací bezpečnostní pásy budou použity na zadních sedadlech. Na těch předních použity nebudou, jejich funkce zde zastanou běžné airbagy. Jejich hlavním úkolem je totiž ochránit hrudní koš cestujících v případě čelního nárazu.

Airbagy se nafouknou v případě, kdy senzory zaznamenají závažný čelní náraz. Plynový generátor nafoukne vícevrstvý popruh se švy na suchý zip na takřka trojnásobek jeho původní šířky. Větší plocha následně lépe rozprostře sílu působící na sedadla cestujícího a tím sníží riziko jeho zranění.

Beltbag lze použít stejným způsobem jako běžný bezpečnostní pás. Mercedes říká, že jeho výhodou je také to, že je i díky velmi měkkým okrajům pohodlný na nošení.

Nafukovací bezpečnostní pásy zřejmě více ocení zákazníci na trzích mimo Evropu. Automobilka totiž tvrdí, že zadní sedadla jsou zákazníky mimo starý kontinent využívána více než těmi evropskými.

Vývoj tohoto airbagu automobilka naznačila již studií ESF 2009. Nová generace třídy S však nebude prvním sériovým vozem, který bude nafukovacími bezpečnostními pásy vybaven. Airbagy v pásech už používá Ford Explorer nebo Lexus LFA, v příštím roce budou k dispozici také pro novou generaci Fordu Mondeo.

Již dříve Mercedes oznámil, že zadní sedadla nové generace třídy S budou používat aktivní spony bezpečnostních pásů. Ty se při otevření zadních dveří vysunou a rozsvítí, aby na sebe upozornily. V případě hrozící srážky se naopak zasunou, aby tak při nehodě snížily možnost podklouznutí cestujícího pod pásem.

David Bureš
Diskuze (0)