Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Proč došlo ve vedení Ferrari ke změně?

Michal Fokt
Diskuze (4)
Nejnovější informace od Sergia Marchionneho ohledně dalšího směřování značky Ferrari vnášejí stále méně světla do odchodu Lucy di Montezemola. Co když za to mohla formule 1?

Ferrari uspořádalo u příležitosti konce pařížského autosalonu tiskovou konferenci, která byla věnována budoucímu vývoji značky pod novým vedením, když Lucu di Montezemolo střídá šéf FCA Sergio Marchionne. Bohužel ze sdělených informací teď už vůbec není jasné, k čemu vlastně mezi oběma manažery došlo.

Jisté je, že se Marchionne a di Montezemolo nerozchází vůbec v dobrém, zdá se však, že spory nemusely být nutně v oblasti dalšího vývoje značky, jak to různé indicie naznačovaly. Hodně se mluvilo zejména o ztrátě exkluzivity značky kvůli Marchionnem plánovanému navýšení výroby ze současných 7 na 10 tisíc vozů ročně. Nový šéf Ferrari to ovšem nepotvrdil. Jednalo se prý pouze o studii, jak by se situace u Ferrari vyvíjela při navýšení, na současném sedmitisícovém plánu se však nic nemění.

Marchionne je ovšem zkušený manažer i řečník a nechává si pootevřená vrátka - pokud se globální trh zotaví a vzroste poptávka, bylo by nemoudré se jí nepřizpůsobit. Sergio si myslí, že je v pořádku nějaký čas čekat na exkluzivní zboží jako je Ferrari, ale nesmí to být dva roky. Od určitého bodu je čekání "příliš dlouhé" a tím pádem nežádoucí. Současně však upozorňuje, že není zájmem automobilky"dělat z Ferrari Lamborghini".

Marchionne ani nenaznačil, že by vnímal nějaká rozhodnutí Montezemola jako špatná, a tak se ani nedočkáme "žádných významných" odchylek od současného kurzu. Považuje značku Ferrari za tak jednoznačně definovanou (pochopitelně zejména díky dlouholetému působení Lucy ve funkci) a nemá a nemůže na ní mít žádný zásadní vliv změna šéfa. Je prý také třeba rozlišovat exkluzivitu výroby automobilů Ferrari a poskytování technického know-how jiným značkám, které je podle Marchionneho v pořádku. Jedná se pochopitelně o motory Ferrari, které pohání současná Maserati a v budoucnu i Alfy Romeo, což v kontextu výše uvedeného mohla být třecí plocha mezi oběma manažery.

Až překvapivě hodně času však Marchionne věnoval účinkování ve formuli 1. Tam teď Scuderia Ferrari nezažívá dobré časy, Pohár konstruktérů získala naposledy v roce 2008 a Sergio je toho názoru, že Ferrari musí mít v F1 vítězný tým. "Mohu žít s vědomím, že máme určitá období smůly,ale nesmí se stát pevnou součástí značky". A šestiletá mizérie už je něco, co nelze jen tak přehlížet a zdá se, že Montezemolo právě vývoj v F1 podcenil, byť to byl právě on, kdo pověřil Jeana Todta vedením SF a za asistence Schumachera zajistil značce doslova zlatou éru v F1.

Ovšem odejít za této situace z F1 a zaměřit se na vytrvalostní závody, jak se hojně spekuluje, by asi bylo zbabělé a příliš průhledné a nejprve je třeba se vrátit na vrchol. A tak Marchionne teď bude naléhat na Scuderii, aby se současným stavem něco provedla i za cenu toho, že bude nutné v nějakých oblastech zariskovat. O tom Marchionne něco ví, díky risku se Fiatu podařilo převzít kontrolu nad Chryslerem a tím současně zachránit i vlastní existenci.

Michal Fokt
Diskuze (4)
17. 10. 2014 18:45
Re: Prekvapený autor
Už jen chybí příští měsíc zpráva dne: První na webu! Alonso nebude závodit příští rok za Ferrari >:D
17. 10. 2014 18:29
Re: Prekvapený autor
Chtěl jsem napsal úplně to samé ;-) je až zarážející co můžou zdejší "novináři" vyplodit za úvahy. Jedinou omluvou je snad to, že ten článek byl dávno napsán a zapoměli ho tady zveřejnit.