Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Prodej aut v době koronaviru? Toyota spouští virtuální showroom

David Bureš
Diskuze (8)

Zákazníci Toyoty si mohou nabízené vozy prohlédnout virtuálně. Prodejce je odprezentuje pomocí videohovoru.

Pandemie koronaviru automobilový průmysl silně zasáhl. Automobilky byly napříč Evropou nuceny pozastavit produkci, ať už z důvodu prevence před dalším šířením onemocnění COVID-19 nebo kvůli nedostatku výrobních komponentů. Zavřely se i jednotlivé prodejny, konkrétně v Česku jsou kamenné showroomy uzavřeny z důvodu nařízení vlády. Automobilky tak hledají jiné cesty, jak klientům vůz prodat.

Logicky sázejí na prodej přes internet. Online prodej aut některé značky spustily již v minulosti, hojně využíván však nikdy nebyl, naprostá většina zákazníků si automobil zkrátka pořád chce osahat na vlastní kůži. V době zavřených kamenných prodejen aut ale jiná možnost není.

České zastoupení značky Toyota proto spustilo online prohlídku vozů přes unikátní virtuální showroom, který funguje na českých webových stránkách značky. Zákazník se prostřednictvím něj objedná k virtuální prohlídce zvoleného modelu a zároveň si vybere konkrétního prodejce. Do formuláře zadá kontaktní údaje a prodejce se mu následně ozve zpět, a to nejpozději do 15 minut. Vybraný vůz zákazníkovi následně odprezentuje prostřednictvím odsouhlasené formy videohovoru. Klient si následně může vůz rovnou objednat, respektive si nechá zaslat konkrétní nabídku.

„Současná situace nás přiměla pružně zareagovat a přijít s novým konceptem, jak rychle a pohodlně uspokojit poptávku po našich vozech. Zájemce o vůz Toyota si jej může za asistence prodejce vybrat z bezpečí svého domova, bezkontaktně a v souladu s aktuálními omezeními vyhlášenými vládou ČR,“ říká k novince generální ředitel Toyota Central Europe-Czech Martin Peleška.

Naopak servis a prodej náhradních dílů může fungovat i nadále. Konkrétně v případě tuzemských servisů značky Toyota však platí striktní dodržování limitu maximálně dvou osob na jednom místě. Pracovníci autoservisu jsou vybaveni rouškami, jednotlivé úkony provádějí v ochranných rukavicích. Před předáním vozu klientovi pak probíhá důkladná dezinfekce a čistění jeho interiéru, dezinfikovány jsou rovněž klíčky od vozu, které jsou následně vloženy do igelitového sáčku. U vybraných servisních partnerů je pak rovněž možné si nechat dovézt automobil na smluvené místo.

David Bureš
Diskuze (8)

Doporučujeme

Avatar - R32
3. 4. 2020 18:25
Predaj?
Predaj (teda objednávka) je asi najmenší problém. Ja mám objednanú Toyotu od konca januára a nakoľko stoja závody nikto nevie povedať kedy auto príde...
Avatar - iudex
3. 4. 2020 15:51
Re: Internetový predaj
Tak to sa môže líšiť podľa okresu, ja som našiel v utorok termíny na štvrtok (zo dňa na deň sa nedá, až obdeň), asi 7 voľných.
Ad "objednávam sa stále": to si predajca?
Avatar - iudex
3. 4. 2020 15:11
Re: Internetový predaj
Je otázka, či by sa v prípade kúpy auta online nevzťahovala na takýto predaj smernica o predaji na diaľku, teda aj s právom odstúpiť od zmluvy do 14 dní bez uvedenia dôvodu. ;-)
Avatar - xxc
3. 4. 2020 15:11
Re: Internetový predaj
Objednávam sa stále, ale termíny neboli k dispozícii a pár dní trvalo, kým som zistil, čo sa deje a ako na to (striehnuť na termín okolo polnoci). A samozrejme ma na prvý krát nezobrali :-)
Avatar - JirkaV8
3. 4. 2020 12:57
Re: Internetový predaj
Koupě není problém, ale výběr. U ojetiny je to pak bez reálu zcela zajíc schovaný v pytli. :D