Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Prodej aut v Evropě (leden-září 2009): Pořadí značek

Prodej aut v Evropě (leden-září 2009): Pořadí značek

Prodej aut v Evropě (leden-září 2009): Pořadí značek Zdroj: acz

Aleš Dragoun
Diskuze (27)
Automobilka z Wolfsburgu zůstává jedničkou v měsíčním i v průběžném celoročním pořadí. Srovnání s minulým rokem mohou být zavádějící, loni touto dobou už velké trhy prudce klesaly.

Měsíční žebříček

V září bylo prodáno přes 155 tisíc nových vozů se dvěma véčky ve znaku, druhé místo patří opět Fordu (135 tisíc) a bronzový je Opel včetně britského Vauxhallu (109,5 tisíce aut). Čtvrtý je Renault (necelých 103 tisíc), jen tito výrobci v devátém měsíci přesáhli magickou hranici sta tisíc kusů.

Pátý Fiat nedosáhl ani 90 tisíc, šestý Peugeot má jen o 916 vozů méně než italský konkurent.

První desítku doplňují Citroën, Toyota, Mercedes-Benz a BMW, Audi je tentokrát mimo.

Evropský trh v září 2009 – Pořadí značek
-Značka/modelProdej [ks]Prodej [ks]Změna [%]Prodej [ks]Prodej [ks]Změna [%]
-Období9/20099/20089/09-9/081-9/20091-9/20081-9/09– 1-9/08
1.Volkswagen155 770133 94616,3%1 241 7551 197 8433,7%
2.Ford135 142114 52018,0%981 446968 3981,3%
3.Opel/Vauxhall109 531103 2056,1%821 872918 659-10,5%
4.Renault102 87685 06420,9%775 757867 584-10,6%
5.Fiat87 86977 40213,5%772 366753 3102,5%
6.Peugeot86 95383 9863,5%737 881799 480-7,7%
7.Citroën76 02268 12111,6%644 710674 929-4,5%
8.Toyota71 41670 0741,9%539 069605 535-11,0%
9.Mercedes-Benz57 94665 273-11,2%441 099541 952-18,6%
10.BMW57 54159 216-2,8%429 639529 718-18,9%

Srovnání se zářím 2008

Prodeje Renaultu ve srovnání s loňskem narostly o 20,9 %, Ford je ve statistice největších nárůstů druhý (+18 %), následuje Volkswagen (+16,3 %), Fiat je čtvrtý (+13,5 %) a přes deset procent má ještě Citroën. V kladných číslech je celkem osm výrobců z Top 10, ztrácejí jen německé prémiovky BMW (-2,8 %) a Mercedes-Benz (dokonce -11,2 %). Loni se touto dobou už začínal projevovat propad poptávky na největších evropských trzích. Pro úplnost proto uvádíme také srovnání s rokem 2007.

Srovnání se zářím 2007

V porovnání s devátým měsícem roku 2007 není současná situace už tak růžová, přesto si většina z devítky značek (před dvěma lety bylo desáté Audi) polepšila. Nejvíce Volkswagen (+15,4 %) před Fiatem (+12,2 %) a Renaultem (+10,4 %). Pádům naopak vévodí Mercedes-Benz (-16,3 %) před Opelem a jeho britským bratrem Vauxhallem (-14,5 %). Poklesy Peugeotu a Toyoty již nejsou tak značné.

Evropský trh v září 2009 – Srovnání značek s rokem 2007
-Značka/modelProdej [ks]Prodej [ks]Změna [%]Prodej [ks]Prodej [ks]Změna [%]
-Období9/20099/20079/09-9/071-9/20091-9/20071-9/09 – 1-9/07
1.Volkswagen155 770135 00015,4%1 241 7551 221 3201,7%
2.Ford135 142127 9355,6%981 4461 002 372-2,1%
3.Opel/Vauxhall109 531128 052-14,5%821 8721 032 989-20,4%
4.Renault102 87693 20210,4%775 757895 084-13,3%
5.Fiat87 86978 28912,2%772 366741 1194,2%
6.Peugeot86 95392 804-6,3%737 881847 254-12,9%
7.Citroën76 02274 3422,3%644 710723 975-10,9%
8.Toyota71 41673 975-3,5%539 069695 410-22,5%
9.Mercedes-Benz57 94669 232-16,3%441 099558 542-21,0%
10.BMW57 541-429 639-

Roční žebříček

Volkswagen je první i celkově od ledna mezi značkami, prodal 1.241.755 vozů, jako jediný se tak dostal přes milion, jak bylo již zmíněno v titulku. Druhý Ford má o 260 tisíc aut méně (přesně 981.446), následují Opel/Vauxhall, Renault, Fiat a Peugeot. Nejmenší rozdíl je mezi čtvrtým Renaultem a pátým Fiatem, jen 3.391 aut. Citroën je již nad hranicí půl milionu, stejně jako Toyota, nejprodávanější japonská značka v Evropě (byť většina produkce pro starý kontinent vzniká právě na něm).

Srovnání s rokem 2008

Meziroční srovnání s rokem 2008 za prvních devět měsíců vypadá nejlépe opět pro Volkswagen, který má +3,7 %. Zatímco v červnu byli ostatní velcí hráči evropského trhu ještě ve ztrátě, třetí čtvrtletí znamenalo výrazné oživení. Do zisku se dostal Fiat (+2,5 %) a také Ford (+1,3 %).

Nejhlubší propad zaznamenali u BMW: -18,9 %, jen o něco lépe je na tom trojcípá hvězda s -18,6 %. Toyota má -11 %, přes deset procent jsou také Renault a Opel/Vauxhall.

Srovnání s rokem 2007

Nejlépe se ve srovnání s rokem 2007 daří Fiatu (+4,2 %) před Volkswagenem (+1,7 %), zbylá sedmička je v minusu. Toyota, Mercedes-Benz a Opel dokonce přes dvacet procent. Není divu, zatímco letos se přes milion prodaných nových aut dostal jen v úvodu zmíněný VW, před dvěma lety to byli celkem tři výrobci, kromě wolfsburských ještě Opel a Ford.

Vstoupit do diskuze (27)