Prodej aut v Japonsku zahájil rok nárůstem
V celém loňském roce se prodej propadl o 7,6 procenta na 3,43 milionu vozů, tedy na nejnižší úroveň za 35 let. Údaje nezahrnují miniautomobily, což jsou vozy s objemem motoru do 660 cm3.
Prodej největší japonské automobilky Toyota Motor se v lednu bez zahrnutí luxusní divize Lexus snížil o 3,6 procenta. Domácí konkurent Nissan Motor ale zvýšil prodej o více než deset procent a Honda Motor dokonce o více než 40 procent. Prodej automobilů dovezených ze zahraničí vzrostl o 5,6 procenta, napsala agentura Reuters.
Prodej aut v Japonsku loni zaznamenal již čtvrtý celoroční pokles za sebou. Automobilky viní z oslabení poptávky řadu faktorů, například klesající populaci, přesun obyvatel do větších měst, nedostatečný zájem mladých lidí či konkurenci ze strany jiného zboží, například televizorů s plochou obrazovkou.