Prodej prémiových značek ve světě v červenci 2011: BMW stále ve vedení

BMW si i v červenci udrželo pozici nejprodávanější značky prémiových vozů. Jeho prodej dokonce vzrostl o 7,1 % na 108.721 aut.
Prodeje druhého Audi vzrostly v červenci dokonce o 16 % na 106.000 vozů. Třetí Mercedes zaznamenal nárůst o 2,7 %, prodal tedy v červenci 100.391 automobilů.
Celkový prodej vozů skupiny BMW včetně značek Mini a Rolls-Royce vzrostl a za prvních sedm měsíců letošního roku o 17,9 %, skupina prodala dohromady 962.468 aut. Jen za červenec bylo prodáno 129.094 vozů, což znamená nárůst prodeje o 7,6 %.
Červencový prodej zvedly především modely BMW X3 a X5, kdy prodej X3 stoupl o 193,2 %, na 9.763. Modelu X5 se prodalo 24.196 kusů a prodej tak stoupl o 51,7 %.
Značka Mini v červenci prodala 20.153 vozů a její prodej tak vzrostl o 10,5 %. Díky představení nových modelů vzrostl prodej vozů Mini od začátku roku o 27,1 procent na celkových 162.066 automobilů.
Na pro skupinu největším trhu, ve Spojených státech, se v červenci prodalo 26.120 vozů, tedy o 11,7 procent více než o rok dříve.
Doma v Německu, které tvoří druhé největší odbytiště vozů BMW, vzrostl prodej pouze o 0,8 % na 23.212 vozů. Naproti tomu v Číně, třetím největším odbytišti, prodej za stejnou dobu vyskočil o 36,1 % na 18,858 vozů.
BMW také zvýšila svůj odhad za rok 2011 z 1,5 milionu na 1,6 milionu prodaných vozů.
Audi má v úmyslu převzít pozici BMW jako nejúspěšnějšího výrobce luxusních vozů do roku 2015 a jeho letošním cílem je dosáhnout prodeje 1,2 milionu vozů. Zatím od ledna prodali 758,950 vozů.
Mercedes prohlásil, že prodej značek Mercedes a Smart pravděpodobně překoná loňský prodej 1,35 mil. Prodej značky Mercedes zatím dosáhl 710.922 prodaných vozů, včetně značky smart 774.244 vozů. V červenci se prodalo 108.912 automobilů obou značek.