Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Prodej prémiových značek ve světě v červenci 2011: BMW stále ve vedení

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (17)
Mnichovská automobilka si i v červenci udržela první místo v prodejních číslech mezi premiovými značky. Za ní jsou v těsném závěsu Audi a Mercedes-Benz.

BMW si i v červenci udrželo pozici nejprodávanější značky prémiových vozů. Jeho prodej dokonce vzrostl o 7,1 % na 108.721 aut.

Prodeje druhého Audi vzrostly v červenci dokonce o 16 % na 106.000 vozů. Třetí Mercedes zaznamenal nárůst o 2,7 %, prodal tedy v červenci 100.391 automobilů.

Celkový prodej vozů skupiny BMW včetně značek Mini a Rolls-Royce vzrostl a za prvních sedm měsíců letošního roku o 17,9 %, skupina prodala dohromady 962.468 aut. Jen za červenec bylo prodáno 129.094 vozů, což znamená nárůst prodeje o 7,6 %.

Červencový prodej zvedly především modely BMW X3 a X5, kdy prodej X3 stoupl o 193,2 %, na 9.763. Modelu X5 se prodalo 24.196 kusů a prodej tak stoupl o 51,7 %.

Značka Mini v červenci prodala 20.153 vozů a její prodej tak vzrostl o 10,5 %. Díky představení nových modelů vzrostl prodej vozů Mini od začátku roku o 27,1 procent na celkových 162.066 automobilů.

Na pro skupinu největším trhu, ve Spojených státech, se v červenci prodalo 26.120 vozů, tedy o 11,7 procent více než o rok dříve.

Doma v Německu, které tvoří druhé největší odbytiště vozů BMW, vzrostl prodej pouze o 0,8 % na 23.212 vozů. Naproti tomu v Číně, třetím největším odbytišti, prodej za stejnou dobu vyskočil o 36,1 % na 18,858 vozů.

BMW také zvýšila svůj odhad za rok 2011 z 1,5 milionu na 1,6 milionu prodaných vozů.

Audi má v úmyslu převzít pozici BMW jako nejúspěšnějšího výrobce luxusních vozů do roku 2015 a jeho letošním cílem je dosáhnout prodeje 1,2 milionu vozů. Zatím od ledna prodali 758,950 vozů.

Mercedes prohlásil, že prodej značek Mercedes a Smart pravděpodobně překoná loňský prodej 1,35 mil. Prodej značky Mercedes zatím dosáhl 710.922 prodaných vozů, včetně značky smart 774.244 vozů. V červenci se prodalo 108.912 automobilů obou značek.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (17)
Avatar - Hammunasakra
11. 8. 2011 02:42
Re: Neskutečné...
Proč by NEpatřila ... vždyť právě TAM probíhá (podle jedné zdejší "odbornice") dotahování audi na BMW (a nikoli v postkomunistické Evropě - i když tam trochu TAKÉ ;-)
Avatar - white label
10. 8. 2011 22:04
Re: Neskutečné...
Jihovýchodní Asie je na Marsu, nebo snad nepatří k celosvětovému trhu? :-)
Avatar - Parda71 (BMWfans)
10. 8. 2011 21:39
Re: Zvláštní čísla
Jasně MB trucks, ale ty tvoří vozidla nad 3,5 tuny. Mezi osobní vozy lze přece i započíst Sprintery a Vita/Viana do 3,5 tuny, což je určitě nemalé číslo. Nebo i tyhle auta se počítají do MB trucks?
10. 8. 2011 14:06
Re: Neskutečné...
Audi celkově zaujímá v USA politiku spíš neutrální. Zato BMW tam vždy bylo hodně agresivní. Uvidíme, kdy do toho šlápnou. Jestli do toho šlápnou.

V USA bych si Audi nekoupil ani náhodou. To, co mi tam BMW nabídlo, z něj dělalo jednoznačného favorita. Cena a služby bezkonkurenční. Smutná realita je, že Evropa Američanům tyhle nabídky dotuje.
Avatar - white label
10. 8. 2011 13:30
Re: Neskutečné...
Audi by taky muselo vyrábět třeba Q7čky v Americe (jako BMW X5ky) a nejen na Slovensku...