Prodej aut ve světě v polovině roku 2011: BMW a Audi před Mercedesem
BMW
Mnichovská automobilka je letos nejúspěšnější jako samostatná značka i jako celý koncern. BMW letos prodalo 689 tisíc aut (+17,8 %), celá skupina pak 833 tisíc aut a motorek (+19,7 %). Součástí úspěšné statistiky je i historický rekord 142 tisíc prodaných Mini.
Mini velmi pomohl příchod nového modelu Countryman. Z pololetních 142 tisíc totiž malé SUV představuje plných 40 tisíc. Další růst automobilka očekává v souvislosti s připravovaným Mini Coupé.
Samotnému BMW dělá velkou radost model X3. S novou generací se za půl roku zdvojnásobily prodeje na 53 tisíc kusů.
I tradičním modelům se daří. Řada 5 se v pololetí chlubí 159 tisíci prodanými kusy (+91 %), řada 7 pak má za sebou nejúspěšnější první pololetí za celou historii (31.764 ks, +3,4 %).
Všechny hlavní regiony vykázaly růst prodejů o více než 10 %. Stále vede Evropa, která tvoří víc než polovinu prodejů, v Asii už ale BMW prodává více aut než v Americe.
Největším trhem je Německo (150 tisíc ks), následováno USA (144 tisíc ks) a Čínou (122 tisíc ks). Tyto údaje zahrnují značky BMW, Mini i Rolls-Royce.
Audi
Druhá z bavorských automobilek prodala letos rekordních 653 tisíc aut (+17,7 %). Audi za tahouna prodejů označuje řady A1 a A8, doma v Německu pak také A7 Sportback. Konkrétní čísla však nejsou k dispozici.
Pro zbytek roku Audi předpokládá další zrychlení růstu, a to díky nové generaci kombi A6 Avant a příchodu kompaktního SUV Q3.
Nejvíc aut letos Audi prodává v Číně – za první půlrok 141 tisíc ks. Doma v Německu je to 125 tisíc ks, třetím nejdůležitějším trhem je Velká Británie s 57 tisíc ks. V USA Audi na BMW značně ztrácí, zatím tam letos prodalo jen 55 tisíc aut.
Mercedes-Benz
Tím třetím je letos Mercedes, který ale láme prodejní rekordy – má za sebou prodejně nejúspěšnější první pololetí, druhé čtvrtletí i červen. Mercedesy letos našly 610 tisíc nových majitelů, Smarty dalších 55 tisíc.
Třída S se letos prodala zatím v 36 tisících exemplářích, což z ní činí nejprodávanější pětimetrovou limuzínu na světě. Mercedes tvrdí, že stejné postavení náleží i faceliftované třídě C, přesná čísla však nejsou k dispozici.
Velmi se daří stuttgartským SUV. Třída GLK má +43 %, třída R +68 % a evergreen třídy G +60 %. Růstu prodejů dosáhla i třída M, která je na trhu posledním rokem a čeká na nástupce.
V roce 2011 by Mercedes chtěl celosvětově prodat 1,3 milionu aut.
Největším trhem je po půl roce Německo (123 tisíc ks), následuje USA (111 tisíc ks) a Čína (92 tisíc ks).