Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Prodejci Hyundai žalují zastoupení značky o 78 milionů Kč

redakce AUTO.CZ
Diskuze (19)
Bývalí prodejci vozů Hyundai podali na zastoupení značky v České republice žalobu k rozhodčímu soudu. Žádají zaplatit škodu a dluhy za téměř 78 milionů korun.

Škoda měla vzniknout poté, když firma Hyundai Motor Czech v reklamě oznamovala zákazníkům nižší koncové ceny aut, než za kolik je prodávala dealerům. Rozdíl jim odmítala proplatit. Vyplývá to z dnešního prohlášení 13 prodejců, kteří se k žalobě připojili. Vyjádření Hyundai zjišťujeme.

Proplacení rozdílu mezi pořizovací a inzerovanou cenou se zastoupení Hyundai podle prodejců vyhýbalo například smyšlenými smluvními pokutami a následnými zápočty na základě neochoty podepsat tzv. etický kodex. Etický kodex podle prodejců omezuje jejich nároky na vyplácení prodejních bonusů, na kterých jsou existenčně závislí. Navíc prý zavádí subjektivní hodnocení jednotlivých obchodníků.

Zavedení etického kodexu jako dodatku ke smlouvám vyústilo letos u 17 ze zhruba 60 prodejců k odstoupení od dealerských smluv.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (19)
Avatar - Katikakus
4. 10. 2014 21:45
Re: Trochu jinak
To ale neni odpoved na moji otazku.
Avatar - pallas
3. 10. 2014 05:58
Re: Trochu jinak
znenie tých podmienok, ten tzv. etický kódex, som čítal. Sporná tam bola jedna pasáž, o zárukách dealera voči importérovi. On sa ten kódex určite objaví aj niekde na nete.
Avatar - Katikakus
2. 10. 2014 16:24
Re: Trochu jinak
Ptas se dobre, ale na spatnem miste. Zneni tech podminek neni verejne, takze nevime, v cem presne je problem. Dulezite je, ze Hyundai oznamil, ze chce zredukovat pocet prodejcu a nasledne se jich nekolik postavilo proti podminkam, ktere Hyundai nastolil. Proc nema vetsina prodejcu s novymi podminkami problem?
Avatar - Swordfish76
2. 10. 2014 15:51
Re: Trochu jinak
Tak proti čemu tedy 30% dealerů Hyundai protestuje? Přece všichni z nich nejsou úplně noví na poli projede aut, mnozí z nich prodávají i jiné značky a pokud ty ostatní značky mají podobné podmínky/kodexy, tak to pro takového dealera nemůže tak velké překvapení nebo problém, že to po nich chce i Hyundai. Proč třeba ten kodex nepodepsal ani největší prodejce Hyundai u nás Autopalace Butovice (to je info od jejich prodejce z dnešního rána, kdy jsem se na to přímo zeptal)?
2. 10. 2014 13:17
Re: Trochu jinak
Je mi to líto, ale stále se tu míchá několik pojmů dohromady a ony k sobě nepatří.
Zkusím krátké vysvětlení:
- žádný z dealerů Hyundai neprodává s prodělkem, jen je ten finální propočet vázán na tzv. zpětný bonus(třeba i 4%) a jeho vyplacení je vázáno na určité chování dealerů(etické, technické i obchodní). "Zisk" dealerů se tedy skládá ze dvou položek, přímá sleva proti ceníku při "objednání" + smluvně dohodnutý zpětný bonus. Bonus je vyplácen zpětně, po ukončeném prodeji - měsíčně x kvartálně x ročně. Většina dealerů užívá k financování svých obchodů externí financování, to dojednané importérem(bývá nejvýhodnější). Prvních pár týdnů mají auto bezúročně a teprve potom platí úrok(z dlouhodobě neprodaných aut). A tady je ten "zakopaný pes" - dealeři, aby prodali dostatečný počet vozů dávají slevy zákazníkům prakticky ve stejné výši jako mají sami a jako zisk si počítají jen ten zpětný bonus. Pokud se však dealerovi nepodaří včas auto prodat, musí ještě platit úrok z financování(leasingovky, banky). Jeli dealer "pomalý", může se stát, že o zpětný bonus vlastně přijde neboť stejnou částku zaplatí na úrocích za financování. Stále mu však ještě zbývají provize ze zákaznických pojistek, úvěrů, leasingů ... .
Princip je stejný u všech značek a jen se liší ve využívání systém k motivaci dealerů.
Nemám nic proti, ale ani pro p. Vošického, myslím si však, že se dealerům Hyundai neděje nic extra divného. Znám to i u jiných značek a u některých je to daleko "drsnějších", např. jedna, zde milovaná, dokonce nutí dealery používat "účetní" SW tak, aby kontrolovala jejich zisk online a vždy, když se dostanete do pěkného zisk, tak vám "jako na potvoru" přijde "rozkaz" k nákupu nového nábytků, prospektů, dárků pro zákazníky .... :-)). Zkrátka podobný "kodex" mají již dávno všichni a H/K to teprve zavádí. Zkuste říct třeba Fordu, že budete ve stejném šourůmu prodávat Dacii. >:D