Prohlédněte si detailně nový Mercedes-Benz G. Známe i podrobné informace o nové generaci legendy
Mercedes-Benz třídy G patří mezi ikony automobilového světa. Legendární offroad se vyrábí od roku 1979 a přestože vypadá pořád tak nějak stejně, od roku 1990 je na trhu jeho druhá generace (tzv. typ 463), která přijela s odlišným podvozkem a interiérem. Nyní se blíží příchod třetí generace, která světu bude odhalena již 15. ledna. Ještě předtím o ní automobilka odhalila množství detailních informací.
Jakožto pravověrný offroad si automobil i nadále uchová vynikající schopnosti v terénu. Automobilka potvrzuje zachování žebřinového rámu, uzávěrky předního, zadního i mezinápravového diferenciálu nebo redukční převodovky. Novinkou však bude nezávislé lichoběžníkové zavěšení vpředu, to je upevněno přímo k žebřinovému rámu bez pomocného rámu, když speciální upevňovací body zajišťují co nejvyšší světlou výšku. Vzadu zůstane tuhá náprava, proti předchůdci však byla také přepracována. Cílem těchto změn byl větší komfort při jízdě na silnici, přece jen velká část zákazníků dnes používá géčko primárně na zpevněných cestách.
Co se týče parametrů, tak automobilka slibuje světlou výšku 241 mm (předchůdce nabízí 235 mm) a brodivost 700 mm, což je o 100 mm více než dosud. Nájezdový úhel má vpředu činit 31°, vzadu 30°, přechodový má hodnotu 26°.
V terénu pomůže také nový jízdní režim G-Mode, který se automaticky sepne při zamknutí některého z diferenciálů nebo zařazení redukce. Tento mód upraví nastavení adaptivního podvozku, řízení, reakce na plyn nebo charakter řazení automatické převodovky. Tou bude mimochodem nový devítikvalt s hydrodynamickým měničem, speciálně upravený pro potřeby G-Wagenu. Má svůj software a širší převodový poměr pro snížení spotřeby paliva.
Spárována bude s šestiválcovými a osmiválcovými motory, převzatými z modernizované třídy S. Vrcholem podle všeho zůstane dvanáctiválcové provedení od AMG.
Pohon všech kol bude neustále sepnutý, standardně bude posílat 60 % točivého momentu na zadní nápravu a zbytek na tu přední. Redukce se nadále spouští pomocí tlačítka, funguje až do rychlosti 40 km/h.
Při jízdě na nezpevněných cestách pomůže také kamerový systém sledující okolí vozidla, který pomocí dynamických čar naznačí šířku automobilu, aby řidič věděl, zda daným místem skutečně projede. Géčko pak zvládne zobrazit i aktuální náklon karoserie nebo třeba kompas.
Spolu s tím Mercedes odhalil také oficiální fotografie zamaskovaných prototypů auta. Ty byly pořízeny během testování na hoře Schöck, která se nachází nedaleko Grazu, tradičním místě výroby Geländewagenu. Nějaké záběry jsme tu už měli, takto detailní ale ještě ne. Na internet navíc unikla i první fotografie odhaleného auta. G-Wagen si každopádně zachová charakteristické designové prvky, ať už hranatou karoserii nebo náhradní kolo na zádi.
Interiér si zachová funkční pojetí, bude však luxusnější než dosud a také prostornější. Zapracovalo se na šířce, pasažéři vzadu mají mít i více prostoru v oblasti kolen. K dispozici pak bude luxusní výbava zahrnující sedadla s pamětí, masážní funkcí, ventilováním nebo nafukovacími bočnicemi, které udrží pasažéry na svém místě. O kvalitní poslech hudby se zase postará audiosystém Burmester s 16 reproduktory.