Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Proslulé koncepty Alfa Romeo B.A.T. 5, 7 a 9d na prodej jedině pohromadě

Mirek Mazal Mirek Mazal 24. 10. 2020 • 19:09
103
11
Zobrazit náhledy (103)
Alfa Romeo Berlina Aerodinamica Tecnica Alfa Romeo Berlina Aerodinamica Tecnica Alfa Romeo Berlina Aerodinamica Tecnica Alfa Romeo Berlina Aerodinamica Tecnica Alfa Romeo B.A.T. 5 Alfa Romeo B.A.T. 5 Alfa Romeo B.A.T. 5 Alfa Romeo B.A.T. 5 Alfa Romeo B.A.T. 5 Alfa Romeo B.A.T. 5 Alfa Romeo B.A.T. 5 Alfa Romeo B.A.T. 5 Alfa Romeo B.A.T. 5 Alfa Romeo B.A.T. 5 Alfa Romeo B.A.T. 5 Alfa Romeo B.A.T. 5 Alfa Romeo B.A.T. 5 Alfa Romeo B.A.T. 5 Alfa Romeo B.A.T. 5 Alfa Romeo B.A.T. 5 Alfa Romeo B.A.T. 5 Alfa Romeo B.A.T. 5 Alfa Romeo B.A.T. 5 Alfa Romeo B.A.T. 5 Alfa Romeo B.A.T. 5 Alfa Romeo B.A.T. 5 Alfa Romeo B.A.T. 5 Alfa Romeo B.A.T. 5 Alfa Romeo B.A.T. 5 Alfa Romeo B.A.T. 5 Alfa Romeo B.A.T. 5 Alfa Romeo B.A.T. 5 Alfa Romeo B.A.T. 5 Alfa Romeo B.A.T. 7 Alfa Romeo B.A.T. 7 Alfa Romeo B.A.T. 7 Alfa Romeo B.A.T. 7 Alfa Romeo B.A.T. 7 Alfa Romeo B.A.T. 7 Alfa Romeo B.A.T. 7 Alfa Romeo B.A.T. 7 Alfa Romeo B.A.T. 7 Alfa Romeo B.A.T. 7 Alfa Romeo B.A.T. 7 Alfa Romeo B.A.T. 7 Alfa Romeo B.A.T. 7 Alfa Romeo B.A.T. 7 Alfa Romeo B.A.T. 7 Alfa Romeo B.A.T. 7 Alfa Romeo B.A.T. 7 Alfa Romeo B.A.T. 7 Alfa Romeo B.A.T. 7 Alfa Romeo B.A.T. 7 Alfa Romeo B.A.T. 7 Alfa Romeo B.A.T. 7 Alfa Romeo B.A.T. 7 Alfa Romeo B.A.T. 7 Alfa Romeo B.A.T. 7 Alfa Romeo B.A.T. 7 Alfa Romeo B.A.T. 7 Alfa Romeo B.A.T. 7 Alfa Romeo B.A.T. 7 Alfa Romeo B.A.T. 7 Alfa Romeo B.A.T. 7 Alfa Romeo B.A.T. 7 Alfa Romeo B.A.T. 7 Alfa Romeo B.A.T. 9d Alfa Romeo B.A.T. 9d Alfa Romeo B.A.T. 9d Alfa Romeo B.A.T. 9d Alfa Romeo B.A.T. 9d Alfa Romeo B.A.T. 9d Alfa Romeo B.A.T. 9d Alfa Romeo B.A.T. 9d Alfa Romeo B.A.T. 9d Alfa Romeo B.A.T. 9d Alfa Romeo B.A.T. 9d Alfa Romeo B.A.T. 9d Alfa Romeo B.A.T. 9d Alfa Romeo B.A.T. 9d Alfa Romeo B.A.T. 9d Alfa Romeo B.A.T. 9d Alfa Romeo B.A.T. 9d Alfa Romeo B.A.T. 9d Alfa Romeo B.A.T. 9d Alfa Romeo B.A.T. 9d Alfa Romeo B.A.T. 9d Alfa Romeo B.A.T. 9d Alfa Romeo B.A.T. 9d Alfa Romeo B.A.T. 9d Alfa Romeo B.A.T. 9d Alfa Romeo B.A.T. 9d Alfa Romeo B.A.T. 9d Alfa Romeo B.A.T. 9d Alfa Romeo B.A.T. 9d Alfa Romeo B.A.T. 9d Alfa Romeo B.A.T. 9d Alfa Romeo B.A.T. 9d

Tři futuristické koncepty byly výjimečně k vidění sólo, o to více se tetelí bohatí sběratelé nad šancí koupit všechny tři kusy najednou. O dalším působišti sci-fi prototypů se rozhodne na konci měsíce pod taktovkou snad nejznámější aukční síně.

Známá aukční společnost RM Sotheby's ve spolupráci s oddělením Sotheby's Fine Art Division radostně oznamuje další úchvatnou nabídku prodávaného umění. Populární dražební dům se specializací na lukrativní automobily dostál své tradici a do světa posílá tři exempláře značky Alfa Romeo.

Alfa Romeo Berlina Aerodinamica Tecnica Concepts označuje trojici pojízdných uměleckých děl. Neuvěřitelně tvarované sochařské předměty skutečně jezdí, i když by mohly být celou dobu jen vystaveny v muzeu umění. Uznávaný design je zásluha karosářského studiu Bertone, kde vytvořili nádherné čtyřkolové ozdoby autosalonů v Turíně z let 1953, 1954 a 1955. Myšlenku futuristických tvarů přinesl Franco Scaglione.

Okouzlující trio je považováno za klíčovou sbírku konceptů automobilového průmyslu 20. století. Italové se zasloužili o víc než jen o designové studie, dokončením prototypů bylo ukázáno vrcholné umění světového designu v použitelné formě. Kdysi nemyslitelné křivky byly účinnou ukázkou progresivního tvarového inženýrství a pokročilé aerodynamiky. Přestože byly unikáty navrženy na skromném podvozku silničních vozů Alfa Romeo, stačil rozvor i rozchod kol unést realizovanou fantazii svébytných návrhářů.

Radikální linie a sci-fi podoba dělá ze všech aut netradiční podívanou a samozřejmě toužebné sběratelské předměty. Ikony svérázného automobilového designu budou nabízeny špičkovými dražiteli v rámci večerního prodeje současného umění Sotheby's v New Yorku. Šance předložit vozy Alfa Romeo B.A.T. je životní příležitost, uznal Rob Myers, předseda aukčního podniku. Sběratelé mají tučným písmem poznačeno datum 28. října, to se rozhodne o B.A.T. 5, B.A.T. 7 a B.A.T. 9d.

B.A.T. 5 (1953)

První z konceptů Berlina Aerodinamica Tecnica. Franco Scaglione začal vytvářet vizuálně poutavý design, který absolutně maximalizoval proudění vzduchu okolo karoserie. Ústupky aerodynamice nakonec vytvořily vůz velkolepého dramatu. Stejně jako u dalších derivátů byl podvozek původem z Alfy Romeo 1900, přestože samotná automobilka zůstala relativně nezúčastněná v procesu navrhování šílené placky o hmotnosti 1100 kilogramů.

Výstupem z čtyřválcového motoru spojeného s pětistupňovou manuální převodovkou byl výkon okolo 100 koňských sil, nicméně postavení u země a minimální odpor vzduchu zajistily maximální rychlost blížící se 200 km/h. Součinitel odporu vzduchu byl vypočítán na neuvěřitelně nízkých 0,23 Cd, pohledem na nestandardní tvarování se snadno věří nízké hodnotě koeficientu.

B.A.T. 7 (1954)

Poté, co koncept B.A.T. 5 splnil účel, začala příprava šokovat podruhé. Práce postupně formovaly nástupce, který v aktualizované verzi navázal na první edici. Scaglione byl vyzván, aby zdůraznil typické vlastnosti modelu. Poslechl zúžením předních přívodů vzduchu, snížením kapoty a prodloužením koncových ploch. Zůstalo zakrytování zadní nápravy a široké boční větrací otvory.

Koeficient odporu výsledného designu byl úžasně snížen na 0,19 Cd, což nemá konkurenci. Změřené číslo je nižší než u mnoha návrhů supersportů 21. století, přitom se stále pohybujeme v roce 1954 bez testování v aerodynamickém tunelu nebo pomocí počítače. 

B.A.T. 9d (1955)

Konečně se Alfa Romeo začala více zajímat o konstrukční proces, což bylo do značné míry motivováno snahou udělat B.A.T 9d vizuálně ohromujícím s praktickým využitím designu ve výrobě. Scaglione zmenšil ploutve prototypu, aby se zlepšila viditelnost vzad. Na přední masce je vidět poprvé typická trojúhelníková mřížka, což zdůrazňuje identitu vozu z dílny Alfy Romeo. Poslední ze tří studií se ukázal být vrcholem sady B.A.T. Nejnovější kus je uznáván za dokonalou kombinaci formy i funkce, kterou se nepodařilo nikomu napodobit.

Související články

Témata
Avatar - Stejsn
26. 10. 2020 08:27
Pane Mazale,
tipnu si: Google translator? ;-\
25. 10. 2020 22:30
Re: Nádhera :-)
Ano, je opravdu mrazivé si uvědomit, že nebýt velkorysého Marshallova plánu, i zbídačelá poválečná západní a jižní Evropa se mohla propadnout do chřtánu komunismu a koncem 80. let by pak byla v podobném marasmu, v jakém tehdy byly (a částečně stále jsou) postkomunistické země. Díky, pane Marschalle, díky Ameriko! :-) :yes:
25. 10. 2020 22:26
Re: Nádhera :-)
Vystihl jsi to parádně! Kéž by si toto mohli přečíst všichni lidé dobré vůle po celé Evropě!!! :-O :-O :-O
Avatar - lyon667
25. 10. 2020 15:53
Re: Nádhera :-)
Nejironičtější je, že i historicky jsou mezi těmi největšími propagátory komunismu právě oni "od reality odtržení přechytralí bezdůvodně sebevědomí spratci". Koneckonců sám autor komunistického manifestu byl celoživotní vyžírka, netušící nic o pojmu práce.

A jelikož tahle lůza sama nic nezmůže, najde si dle svého smyšleného konceptu tříd jinou, početnější skupinu vhodnou k manipulaci a její silou pak svoje zvrhlosti prosazuje. Před 100 lety to byli dělníci, dneska minority libovolného typu, zpravidla čím horší, tím lip.
25. 10. 2020 11:59
Re: Nádhera :-)
Itálie byla po válce na sra*ky a lidi prostě chtěli tu zemi vybudovat znovu a jinak.... Materiální kapitál ze "západu" a lidský kapitál, který měla Itálie vlastní (inženýři z Alfy a z jiného průmyslu většinou válku přečkali a mohli pak být dál aktivní), se prostě spojily a vytvořili hospodářský zázrak prvních dvaceti let po válce....

Bohužel v sedmdesátých letech se začal prosazovat socialismus a dál to známe....

Jinak i v Československu se ještě určitou dobu po roce 1948 jelo navzdory komoušům z předválečné tradice (třeba Jawa), ale samozřejmě to postupně taky vyhaslo a dospělo až do toho totálního úpadku sedmdesátých a osmdesátých let....

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud