Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Aerodynamický skvost Bertone Mantide s technikou Corvette ZR1 čeká na nového majitele

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 13. 10. 2019 • 12:57
25
5
Zobrazit náhledy (25)
Bertone Mantide Bertone Mantide Bertone Mantide Bertone Mantide Bertone Mantide Bertone Mantide Bertone Mantide Bertone Mantide Bertone Mantide Bertone Mantide Bertone Mantide Bertone Mantide Bertone Mantide Bertone Mantide Bertone Mantide Bertone Mantide Bertone Mantide Bertone Mantide Bertone Mantide Bertone Mantide

Bertone Mantide představuje plně funkční koncept, který je jedním z posledních automobilů z návrhářského studia jednoho z nejslavnějších italských designérských domů.

Bertone Mantide se veřejnosti představil poprvé v rámci autosalonu v Šanghaji v dubnu roku 2009 a je dílem týmu designérů, který vedl Jason Castriota, jenž je zodpovědný například za Ferrari P4/5, vycházející z modelu Enzo nebo návrh severoamerického hypersportu SSC Tuatara.

Dvoumístné kupé se při svém představení pyšnilo koeficientem aerodynamického odporu Cd 0,298 a například u aerodynamického přítlaku vozu zmiňoval oficiální materiál Stile Bertone, že je o 30 procent lepší než u nejlepších tehdejších sportovních vozů.

Základem pro Bertone Mantide se stal Chevrolet Corvette šesté generace v provedení ZR1. Na výrobě vozu s kompresorem přeplňovaným osmiválcem o objemu 6,2 l a výkonu 476 kW (647 k) se podílela společnost Danisi Engineering se zkušenostmi s přípravou výkonných vozů pro běžný provoz.

Všechny povrchové panely karoserie byly vyrobeny z karbonu a stejný materiál se v hojné míře uplatnil i v interiéru přístupném vzhůru a vpřed vyklápěnými dveřmi. Při srovnání s Corvettou ZR1, jejíž pohotovostní hmotnost je 1582 kg, má být koncept o 100 kg lehčí.

Bertone Mantide má podle materiálů z roku 2009 údajně dosahovat maximální rychlosti 351 km/h a akcelerovat z 0 na 100 km/h za 3,2 s, zatímco maximální rychlost Corvette ZR1 je okolo 320 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne za 3,4 s.

Stile Bertone údajně na jaře roku 2009 zvažovalo s ohledem na zájem ze strany svých klientů z Asie, Evropy i Ameriky výrobu série deseti vozů. V případě výroby se měla cena jednoho exempláře pohybovat okolo částky dvou milionů amerických dolarů, což bylo podle tehdejšího kurzu zhruba 40,2 milionu Kč.

Bertone Mantide se podle dostupných informací výroby dalších vozů nedočkal a zůstal v jediném exempláři. Ten krátce po dokončení svého turné po světových autosalonech a vybraných motoristických akcích zamířil již koncem minulého desetiletí na severoamerickou půdu a zde jej nyní nabízí k prodeji společnost Autosport Designs, sídlící v New Yorku.

Dvoumístné kupé s karoserií v odstínu Bianco Fuji je stále ve vynikající kondici a za deset od své premiéry při různých příležitostech najel lehce přes 16.000 km. Cenu tohoto výjimečného automobilu prodejce neuvádí a sdělí ji jen skutečně vážným zájemcům o jednoho z posledních zástupců slavného studia Bertone.

Foto: Autosports Design Inc.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Re: Re: Re: Hnůj
| 14. 10. 2019
No, však píšem. Nasrané v hlave. Je mi ťa ľúto, úbožiačik.
Re: Re: Hnůj
| 14. 10. 2019
Tvoje máma.... :-[]
Re: Hnůj
| 14. 10. 2019
Hnoj máš iba ty v hlave. Namiesto mozgu.
Hnůj
| 13. 10. 2019
Zmuchlaná krabice, interier jak plyšák, zmrzlinářský auto. :no:
Bertone
| 13. 10. 2019
Večná škoda Bertoneho a jeho štúdia.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku