První Aston Martin One-77 hledá nový domov. Současný majitel na vzácný model především koukal
Raný kousek z omezené série vlajkového Astonu najel minimum kilometrů. Uvnitř má taky speciální výbavu za pořádný peníz.
Aston Martin One-77 zůstává dodnes jedním z nejpůsobivějších počinů britské značky. Vrcholný model v příhodně limitované produkci jen 77 kusů byl ve své době určen pro ty nejvýznamnější klienty automobilky. Možná tedy nepřekvapí, že vůbec první vyrobený exemplář z roku 2011 nakonec skončil v rozsáhlé klimatizované sbírce ve Švýcarsku a v rukách jediného majitele dodnes najel pouhých 528 km.

Minimální nájezd prvotiny z unikátní série Astonu by se však mohl zanedlouho rozšířit. Vůz bude totiž hledat nového majitele v rámci říjnové aukce společnosti Bonhams. Technika i dynamické schopnosti 13 let starého One-77 jsou přitom obdivuhodné i na dnešní poměry. Exkluzivitu si drží například karbonovým monokokem a ručně zpracovanou hliníkovou karoserií. Výroba každého kusu One-77 zabrala u Astonu 2500 hodin práce, oproti standardním cca 200 hodinám u řadových modelů značky.
Vlajkový Aston byl také plný poutavých titulků. Ve své době šlo o nejsilnější a nejrychlejší silniční Aston Martin v historii. Pod kapotou ke všemu sídlil tehdy nejvýkonnější atmosféricky plněný motor v produkci – 7,3litrový V12 ze spolupráce s Cosworthem produkující 760 koní (559 kW) a 750 Nm točivého momentu. Tato síla mířila na zadní kola skrze šestistupňovou automatizovanou převodovku. Maximální rychlost One-77 uváděl výrobce na 354 km/h.
Jedním z unikátních prvků modelu bylo i viditelné, horizontálně umístěné odpružení vpředu pod masivní kapotou a pod proskleným krytem v zadní části interiéru. Nabízený exemplář lakovaný odstínem Bronze Pearl má každopádně navíc i hrstku unikátní prvků výbavy. Kromě volitelné parkovací kamery, 20palcových kol s leštěným povrchem nebo brzdových třmenů ve zlatém odstínu má uvnitř i části ovladačů s povrchem z růžového zlata – tehdy za příplatek 40.000 liber (cca 1,1 milionu korun).
Kompletní servisní prohlídku a vzkříšení stojící techniky k bezproblémovému chodu už provedli před aukcí experti z britské dílny Stratton Motor Company. Nový majitel tak bude mít o starost méně. Cenovky One-77 dnes v aukcích obvykle překračují hranici jednoho milionu eur a ani tento exemplář nebude výjimkou. Společnost Bonhams odhaduje vydražení za 800.000 až 1.200.000 eur (cca 20 až 31 milionů korun). Aukce The Zoute Sale proběhne 6. října v belgickém městečku Knokke-Heist.