Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

První dojmy: BMW 2 Active Tourer

Aleš Jungmann
Diskuze (12)
BMW s předním pohonem? Před pár lety nesmysl, dnes realita. Jak působí naživo?

Pamatujete na reklamu se zajícem, ve které BMW prohlašuje, že nikdy nebude dělat auta s předním pohonem? No a vidíte, rok se s rokem sešel a my stojíme před první předokolkou od mnichovské automobilky, první z mnoha plánovaných.

Interiér vozu je pětimístný, později ale přibude ale i sedmimístná verze, která už byla zachycena na špionážních snímcích. Základní velikost kufru je 468 l a 1510 l při sklopení zadních sedadel, což na MPV není příliš mnoho. Po jejich sklopení (mimochodem, zadní dělená sedadla jsou posuvná) nevznikne zcela rovná ložná plocha, žádný schůdek se naštěstí nekoná.

Zavazadelník má nejmenší délku 76 centimetrů, směrem vzhůru se tato hodnota rychle snižuje. Výška po plato je 46 centimetrů, šířka mezi podběhy je 101 centimetrů. Nakládací hrana se nachází ve výšce 65 centimetrů nad silnicí. Vůz může mít elektricky ovládané páté dveře, což byl i případ vystaveného exempláře 218d ve výbavě Luxury. Ani v nejvyšší poloze pod nimi však 180 cm vysoký člověk bez nahrbení neprojde, kraje se zastaví ve výšce zhruba 177 cm nad zemí.

Vstup na zadní sedadla je díky rozměrným dveřím pohodlný a pozor si nemusíte dávat ani na hlavu; ani méně flexibilní lidé nebudou mít s nástupem a výstupem problémy. Nad hlavou zůstává, i přes zástavbu panoramatické střechy, stále dostatek místa: figurant vysoký 180 cm měl nad hlavou ještě dobré čtyři centimetry. Na kolena je místa „tak akorát“, zadní strana předních sedadel je plastová, avšak s výrazným vyklenutím v oblasti kolen.

Hrana zadního sedáku je slušných 39 centimetrů nad podlahou, nicméně využitelná délka zadního sedáku (42 cm) trochu kazí celkový dojem. Přesto se dá očekávat poměrně pohodlné cestování i na zadních sedadlech. Také vzhledem k budoucí možnosti pohonu všech kol je na podlaze mezi sedadly vyvýšený středový tunel o výšce zhruba třináct centimetrů.

Za volantem (který oproti „dospělým“ BMW působí trochu laciněji) se cítíte trochu jinak, než v ostatních vozech od BMW. Najednou nejste tolik obklopeni interiérem a necítíte se být „vtaženi do hry“ a to ani v nejnižší poloze sedadla. Z čeho BMW rozhodně neslevilo je kvalita sedadel, která jsou velká a velmi pohodlná. Velké odkládací schránky ve dveřích potěší cestující vpředu i vzadu, poměrně masivní středový tunel natočený k řidiči sice neobtěžuje, nicméně ani nenabízí příliš odkládacích prostor. Schránka na drobnosti nad panelem klimatizace (který je umístěn možná trochu nešikovně před řadicí pákou) by alespoň mohla mít pogumovaný kryt a nikoliv lesklý lak tak, aby se na ni dalo něco při jízdě položit.

Mnichovské MPV je dlouhé 4342 mm, široké rovných 1800 mm a vysoké 1555 mm, přičemž spočívá na rozvoru 2670 mm, což víceméně odpovídá rozměrům konkurenčního Mercedesu třídy B.

V době svého uvedení na trh bude BMW 2 Active Tourer k dispozici se třemi přeplňovanými motory. Základní benzinová verze 218i dostane nový tříválec 1,5 litru s výkonem 100 kW, jenž má v kombinovaném režimu spálit jen 4,9 l na 100 km. Střed nabídky bude tvořit nafta 218d s dvoulitrovým čtyřválcem se 110 kW a 330 N.m. Ten má jezdit za 4,1 l nafty na 100 km, přičemž stovku zvládne za 8,9 s a rychlostní maximum činí 205 km/h.

S benzinovou verzi 225i už můžete nahánět na silnicích Golfy GTI. Přeplňovaný dvoulitr se 170 kW akceleruje z klidu na 100 km/h za 6,8 s a dokáže jet rychlostí až 235 km/h, za což se má odměnit jen šestilitrovou spotřebou. Všechny motory budou zatím sloužit pouze k pohonu předních kol, postupem času ale dojde i na čtyřkolku xDrive a měla by se trochu rozšířit i škála motorizací. Na podvozku je v hojné míře využíváno hliníku, zavěšení předních kol zajistí vzpěry McPherson, vzadu najdeme víceprvkovou nápravu.

Aleš Jungmann
Diskuze (12)
5. 3. 2014 17:42
Re: Jsem zvědavej...
No, chtěl bych mít tvůj optimismus. Ale asi očividně nejsi sám, když s tím BMW vyšlo. :-) A máš pravdu, není to jenom o líbí / nelíbí, ale je to hodně o tom. A možná úplně nejvíc :-) i když je to subjektivní a nemůže se vše líbit každému, tak tady z reakcí vidíš, že toto se nelíbí skoro nikomu. A to už je zarážející. Není moc lidí, kteří by z lásky a důvěry značce si koupili něco, co se jim vzhledově nelíbí. Ty rozměry, to vem čert, jak tady někdo zmiňoval kufr atd. to asi fakt někdo, kdo to bude chtít nebude tolik řešit. Ale ten design!!!
5. 3. 2014 14:16
Re: Jsem zvědavej...
Líbí se mi to podstatně víc, než třeba aktuální 1er (bavím se o vzhledu, ne o pohonu).
Nicméně není to jen o líbí/nelíbí - ono to má veškeré BMW markanty, včetně krátkého předního převisu například, obešel bych se bez toho prolisu na boku, ale to je holt současný designový jazyk BMW.
Jestli chtěli (spíš museli) vstoupit do vod předokolek, udělali to v té nejlepší možné velikosti a s nejlepším možným tvarem, tohle je auto, které otevře svět BMW zájemcům, pro které byla současná ne-HB orientace, vyplývající z klasického uspořádání prostě nepřijatelná.
5. 3. 2014 12:39
Re: Jsem zvědavej...
pošlu ti fotku... 8-s Ale to se nestane. Tobě se to jako líbí????
5. 3. 2014 11:53
Jsem zvědavej...
...jak se budou ti maníci nahoře, co podle nich tohle BMPW nemělo spatřit světlo světa, tvářit, až se 2AT stane tahounem prodejů mnichovské značky :-)
5. 3. 2014 11:27
Re: V porovnání s Mercedesem třídy B...
cele je to skratka zleeee, ale ten pohlad zboku... to nemozu v bmw mysliet vazne!?!? to malo bmw tymto krokom ambiciu zvadzat boj o klienta s automobilovymi skvostami typu fiat multipla?? jednoducho nemozem uverit vlastnym ociam 8-s