První dojmy: BMW 2 Active Tourer
Pamatujete na reklamu se zajícem, ve které BMW prohlašuje, že nikdy nebude dělat auta s předním pohonem? No a vidíte, rok se s rokem sešel a my stojíme před první předokolkou od mnichovské automobilky, první z mnoha plánovaných.
Interiér vozu je pětimístný, později ale přibude ale i sedmimístná verze, která už byla zachycena na špionážních snímcích. Základní velikost kufru je 468 l a 1510 l při sklopení zadních sedadel, což na MPV není příliš mnoho. Po jejich sklopení (mimochodem, zadní dělená sedadla jsou posuvná) nevznikne zcela rovná ložná plocha, žádný schůdek se naštěstí nekoná.
Zavazadelník má nejmenší délku 76 centimetrů, směrem vzhůru se tato hodnota rychle snižuje. Výška po plato je 46 centimetrů, šířka mezi podběhy je 101 centimetrů. Nakládací hrana se nachází ve výšce 65 centimetrů nad silnicí. Vůz může mít elektricky ovládané páté dveře, což byl i případ vystaveného exempláře 218d ve výbavě Luxury. Ani v nejvyšší poloze pod nimi však 180 cm vysoký člověk bez nahrbení neprojde, kraje se zastaví ve výšce zhruba 177 cm nad zemí.
Vstup na zadní sedadla je díky rozměrným dveřím pohodlný a pozor si nemusíte dávat ani na hlavu; ani méně flexibilní lidé nebudou mít s nástupem a výstupem problémy. Nad hlavou zůstává, i přes zástavbu panoramatické střechy, stále dostatek místa: figurant vysoký 180 cm měl nad hlavou ještě dobré čtyři centimetry. Na kolena je místa „tak akorát“, zadní strana předních sedadel je plastová, avšak s výrazným vyklenutím v oblasti kolen.
Hrana zadního sedáku je slušných 39 centimetrů nad podlahou, nicméně využitelná délka zadního sedáku (42 cm) trochu kazí celkový dojem. Přesto se dá očekávat poměrně pohodlné cestování i na zadních sedadlech. Také vzhledem k budoucí možnosti pohonu všech kol je na podlaze mezi sedadly vyvýšený středový tunel o výšce zhruba třináct centimetrů.
Za volantem (který oproti „dospělým“ BMW působí trochu laciněji) se cítíte trochu jinak, než v ostatních vozech od BMW. Najednou nejste tolik obklopeni interiérem a necítíte se být „vtaženi do hry“ a to ani v nejnižší poloze sedadla. Z čeho BMW rozhodně neslevilo je kvalita sedadel, která jsou velká a velmi pohodlná. Velké odkládací schránky ve dveřích potěší cestující vpředu i vzadu, poměrně masivní středový tunel natočený k řidiči sice neobtěžuje, nicméně ani nenabízí příliš odkládacích prostor. Schránka na drobnosti nad panelem klimatizace (který je umístěn možná trochu nešikovně před řadicí pákou) by alespoň mohla mít pogumovaný kryt a nikoliv lesklý lak tak, aby se na ni dalo něco při jízdě položit.
Mnichovské MPV je dlouhé 4342 mm, široké rovných 1800 mm a vysoké 1555 mm, přičemž spočívá na rozvoru 2670 mm, což víceméně odpovídá rozměrům konkurenčního Mercedesu třídy B.
V době svého uvedení na trh bude BMW 2 Active Tourer k dispozici se třemi přeplňovanými motory. Základní benzinová verze 218i dostane nový tříválec 1,5 litru s výkonem 100 kW, jenž má v kombinovaném režimu spálit jen 4,9 l na 100 km. Střed nabídky bude tvořit nafta 218d s dvoulitrovým čtyřválcem se 110 kW a 330 N.m. Ten má jezdit za 4,1 l nafty na 100 km, přičemž stovku zvládne za 8,9 s a rychlostní maximum činí 205 km/h.
S benzinovou verzi 225i už můžete nahánět na silnicích Golfy GTI. Přeplňovaný dvoulitr se 170 kW akceleruje z klidu na 100 km/h za 6,8 s a dokáže jet rychlostí až 235 km/h, za což se má odměnit jen šestilitrovou spotřebou. Všechny motory budou zatím sloužit pouze k pohonu předních kol, postupem času ale dojde i na čtyřkolku xDrive a měla by se trochu rozšířit i škála motorizací. Na podvozku je v hojné míře využíváno hliníku, zavěšení předních kol zajistí vzpěry McPherson, vzadu najdeme víceprvkovou nápravu.