Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

První dojmy: Citroën C6 (Ženeva živě)

Ondřej Láník Ondřej Láník 2. 3. 2005 • 15:02
32
33
Zobrazit náhledy (32)
Citroën C6 Citroën C6 Citroën C6 Citroën C6 Citroën C6 Citroën C6 Citroën C6 Citroën C6 Citroën C6 Citroën C6 Citroën C6 Citroën C6 Citroën C6 Citroën C6 Citroën C6 Citroën C6 Citroën C6 Citroën C6 Citroën C6 Citroën C6 Citroën C6 Citroën C6 Citroën C6 Citroën C6 Citroën C6 Citroën C6 Citroën C6
Nový velký Citroën je svůj. Bez 9 centimetrů pětimetrový automobil je přímým pokračovatelem modelu CX, jakoby se nikdy žádné XM ve výrobě neobjevilo. Jaké dojmy máme z prvního statického setkání?

Nový velký Citroën je svůj. Bez 9 centimetrů pětimetrový automobil je přímým pokračovatelem modelu CX, jakoby se nikdy žádné XM ve výrobě neobjevilo. Neobvyklá architektura karosérie s obrovským rozvorem 2,9 m, dlouhým předním a malým zadním převisem, se odvolává do období slávy hydropneumatických modelů z padesátých až osmdesátých let.

Při prvním setkání s Citroënem vás upoutá velká délka. Vždyť C6 vlastně přebírá úlohu vlajkové lodi koncernu PSA, tedy minimálně co se rozměrů a techniky týče. Nový Citroën měří 4,91 m, kdežto Peugeotu 607 ke stejné metě několik milimetrů schází. Citroën nabízí vedle nezbytných doplňků této třídy (vyspělá samočinná klimatizace, natáčecí xenonové světlomety, dešťový senzor, úplná bezpečnostní výbava), také některé neobvyklé, které jsou zatím Peugeotům zapovězeny. Z menších vozů francouzské značky je převzat systém varující řidiče před opuštěním jízdního pruhu, poprvé ve francouzském sériovém voze je možno dokoupit průhledový displej, unikátní je také kombinace nejnovějšího aktivního hydropneumatického podvozku, jehož přední náprava je tvořena dvojitými trojúhelníkovými rameny a zadní víceprvkovou konstrukcí.

Na stánku Citroënu jsme prozkoumali dva vystavené kusy nového C6. Nástup na zadní sedadla je umožněn rozměrnými bočními dveřmi, které díky velkému rozvoru nepotřebují obvyklé vykrojení obloukem zadního blatníku. Automobil bude pravděpodobně otypován jako pětimístný, ale tvarování zadní lavice je spíše orientováno na maximum komfortu dvou cestujících. Řidič má před sebou konvenční tříramenný volant. Designéři si ale pohráli s uspořádáním přístrojové desky. Před volantem zůstala řidičova informační základna v moderním designu nízké štěrbiny s digitálními přístroji. Přístrojové desce ale dominuje uprostřed umístěný vikýř, jehož plocha je z velké části vyplněna barevnou multifunkční obrazovkou. Středová konzola je bohužel jen variací na známé komponenty z C5 resp. Peugeotu 407, podobně jako páčky pod volantem. Cé šestka je ale originál, což potvrzují bezrámová okna v obou párech bočních dveří a praktické i krásné výplně dveří s uzavíratelnými schránkami půlkruhového tvaru.

Variabilita není kupodivu silnou stránkou Citroënu C6. V novodobé historii značky nevídané uspořádání zádě ve stylu sedan nerozvíjí původní myšlenku modelu CX, novými prvky jsou také tvary koncových světel, která současně prostorově profilují zadní čelo. Z CX si designéři půjčili netradičně klenuté zadní okno, které je vlepeno do karosérie a nevyklápí se s víkem zavazadlového prostoru. Jeho objem nelze zvětšit sklopením zadních sedadel, připraven je jen malých průchod pro lyže. Víko sahá až k půlkruhové hraně klenutého okna, součástí víka je samočinně vysouvaný záďový spoiler.

Citroën C6 je jedním z nejvýraznějších automobilů dnešní automobilové produkce, takže se k němu brzy vrátíme podrobným představením a v nejbližším možném termínu bude následovat také pravidelný redakční test.




Po návratu z Ženevy zveřejníme tradiční rozsáhlou přílohu věnovanou Ženevskému autosalonu. (přes 1000 fotografií, videa, podrobný přehled novinek)

Témata

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku