Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

První dojmy: Hyundai i20

Jan Mička
Diskuze (237)
Hyundai přivezl do Paříže novou generaci modelu i20. Brousí si zuby na Škodu Fabia, ale upřímně - má na to?

Nová generace vozu Hyundai i20 útočí především designem karoserie a většími rozměry. Tento mix, který samozřejmě podléhá směru Fluidic Sculpture, má za úkol zaujmout evropské zájemce o malý hatchback ve větší míře, než nová generace Škody Fabia. První statické dojmy překvapily, jenže…

Naživo vypadá nová i20 jako zmenšená i30 z Nošovic, trochu „říznutá“ extravagantním Velosterem. Ve srovnání s předchozí generací přídi prospěly výraznější světlomety a šestiúhelníková maska chladiče, doslova revoluci pak představuje ztvárnění sloupku C karoserie s výraznou hranou, která navazuje na decentní křídlo nad oknem pátých dveří. Zezadu se pak připravte na drobný problém s rozpoznáváním – podobnost s i30 je totiž značná.

Hyundai i20 – Srovnání rozměrů s konkurenty
ModelHyundai i20Ford FiestaVolkswagen PoloPeugeot 208
Délka [mm]4035396939723965
Šířka [mm]1734172216821739
Výška [mm]1474149514531460
Rozvor [mm]2570248924702538
Objem zav. prostoru [l]326281280285

Zatímco karoserie narostla do délky i do šířky, výška se zmenšila, aby vůz vypadal dynamičtěji. Nad hlavou zbývá dostatek prostoru i dlouhánům, šířka kokpitu je zcela adekvátní dané třídě (pocit vpředu je podobný jako u Fabie), a díky dostatečně širokým možnostem nastavení volantu si ideální pozici za volantem najdete poměrně rychle. Přehlédnout nejde nový panel klimatizace, samotná středová konzola s novými tlačítky je však pouhou evolucí předchozích pořádků. Drtivá většina dílů interiéru je navíc vyrobena z tvrdých plastů, nikterak výrazné měkčení najdeme pouze v horní části přístrojové desky.

Vzadu už budou mít vyšší postavy velký problém. Při svých 190 centimetrech jsem se zde totiž nevešel jak s koleny, tak hlavou, druhou připomínku však dávám za vinu panoramatickému střešnímu oknu, bez něj zbývá zhruba dvoucentimetrová rezerva. Nástupní prostor je navíc poměrně malý a vystupování rozhodně neusnadňují vysoké prahy. Celkově se vzadu cítíte dost klaustrofobicky, což dále umocňují nízká boční okna.

Hyundai i20 – Srovnání rozměrů s předchozí generací
Generaceod 2014do 2014Rozdíl [mm]
Délka [mm]4035399540
Šířka [mm]1734171024
Výška [mm]14741490-16
Rozvor [mm]2570252545
Objem zavazadelníku [l]32629531

Abych však vůz pouze nehanil, je třeba zmínit pár drobností o zavazadelníku. Ten má objem 326 litrů, dost vysokou nákladovou hranu, velmi skladnou ložnou plochu a od kokpitu jej oddělují opěradla nesouměrně dělená v poměru 3:2. O způsobu jejich sklopení není třeba diskutovat, stejně jako v případě Fabie navíc vznikne zhruba deseticentimetrový schod.

Všimli praktických háčků na nákupní tašky a popruhů na suchý zip, které však nevypadají nikterak věrohodně. Samotná podlážka zavazadelníku by mohla být vyrobena z tvrdšího materiálu, po jejím vyklopení najdete prostor pro plnohodnotné rezervní kolo a povinnou výbavu.

Jan Mička
Diskuze (237)
7. 10. 2014 14:23
Re: Hlavní problém 1.2TSI
nepisal by si to keby tu autor nezatajil informaciu, vec s ktorou Hyundai na salon prisiel a to su nove T-GDI motory. i20 bude mat trojvalec 1.0 T-GDI 88kW 172Nm. Hyundai to ma vsade v tlacovych sporavach a neverim, ze by si to auto nebol na pri i20 salone vsimol.
Avatar - dal
7. 10. 2014 11:09
Re: princezna Fiona vs ropucha
Bla, bla kdyby jsem byl spokojenej neprodával by jsem novou i30 po roce a půl!
Avatar - NSA
7. 10. 2014 07:16
Re: Držák na palubce
Ano máš pravdu...Jen musíš mít mobil který toto zrcadleni ale podporuje. Což nevim zda ocení třeba důchodce který je rád že si z mobilu zavolá/přijme hovor a přečte SMS. :no:
Avatar - tune.lar
6. 10. 2014 20:06
Re: princezna Fiona vs ropucha
Bla, bla, mam 2x i30, prvni i druhou generaci. Kdybyc nebyl pokojen tak snad do druhe generace nejdu :no:
6. 10. 2014 19:21
Re: topperovo blaho
Koukam, ze jsi z tech aut nejakej zmatenej. Mozna sis mel vybrat jinyho konicka. Co je na rohozce praktickeho? Treba cistit hmyz z tech zahybu musi bejt fakt parada. A ze by byla v mode? Je pravda, ze asiati (hlavne Toyota/Lexus) ted delaji docela drzkata auta, ale maska zadneho z nich nepripomina rohozku tolik, jako tohle. Hlavne ze se vsude ohaneji tim, jak jsou dneska hjonde vyvinuty v nemecku nemci pro nemce. A to co pises o skodovce uz je uplna kravina, to nema cenu komentovat.