Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

První dojmy: Hyundai i20

Jan Mička Jan Mička 2. 10. 2014
11
237
Zobrazit náhledy (11)
Hyundai i20 Hyundai i20 Hyundai i20 Hyundai i20 Hyundai i20 Hyundai i20
Hyundai přivezl do Paříže novou generaci modelu i20. Brousí si zuby na Škodu Fabia, ale upřímně - má na to?

Nová generace vozu Hyundai i20 útočí především designem karoserie a většími rozměry. Tento mix, který samozřejmě podléhá směru Fluidic Sculpture, má za úkol zaujmout evropské zájemce o malý hatchback ve větší míře, než nová generace Škody Fabia. První statické dojmy překvapily, jenže…

Naživo vypadá nová i20 jako zmenšená i30 z Nošovic, trochu „říznutá“ extravagantním Velosterem. Ve srovnání s předchozí generací přídi prospěly výraznější světlomety a šestiúhelníková maska chladiče, doslova revoluci pak představuje ztvárnění sloupku C karoserie s výraznou hranou, která navazuje na decentní křídlo nad oknem pátých dveří. Zezadu se pak připravte na drobný problém s rozpoznáváním – podobnost s i30 je totiž značná.

Hyundai i20 – Srovnání rozměrů s konkurenty
ModelHyundai i20Ford FiestaVolkswagen PoloPeugeot 208
Délka [mm]4035396939723965
Šířka [mm]1734172216821739
Výška [mm]1474149514531460
Rozvor [mm]2570248924702538
Objem zav. prostoru [l]326281280285

Zatímco karoserie narostla do délky i do šířky, výška se zmenšila, aby vůz vypadal dynamičtěji. Nad hlavou zbývá dostatek prostoru i dlouhánům, šířka kokpitu je zcela adekvátní dané třídě (pocit vpředu je podobný jako u Fabie), a díky dostatečně širokým možnostem nastavení volantu si ideální pozici za volantem najdete poměrně rychle. Přehlédnout nejde nový panel klimatizace, samotná středová konzola s novými tlačítky je však pouhou evolucí předchozích pořádků. Drtivá většina dílů interiéru je navíc vyrobena z tvrdých plastů, nikterak výrazné měkčení najdeme pouze v horní části přístrojové desky.

Vzadu už budou mít vyšší postavy velký problém. Při svých 190 centimetrech jsem se zde totiž nevešel jak s koleny, tak hlavou, druhou připomínku však dávám za vinu panoramatickému střešnímu oknu, bez něj zbývá zhruba dvoucentimetrová rezerva. Nástupní prostor je navíc poměrně malý a vystupování rozhodně neusnadňují vysoké prahy. Celkově se vzadu cítíte dost klaustrofobicky, což dále umocňují nízká boční okna.

Hyundai i20 – Srovnání rozměrů s předchozí generací
Generaceod 2014do 2014Rozdíl [mm]
Délka [mm]4035399540
Šířka [mm]1734171024
Výška [mm]14741490-16
Rozvor [mm]2570252545
Objem zavazadelníku [l]32629531

Abych však vůz pouze nehanil, je třeba zmínit pár drobností o zavazadelníku. Ten má objem 326 litrů, dost vysokou nákladovou hranu, velmi skladnou ložnou plochu a od kokpitu jej oddělují opěradla nesouměrně dělená v poměru 3:2. O způsobu jejich sklopení není třeba diskutovat, stejně jako v případě Fabie navíc vznikne zhruba deseticentimetrový schod.

Všimli praktických háčků na nákupní tašky a popruhů na suchý zip, které však nevypadají nikterak věrohodně. Samotná podlážka zavazadelníku by mohla být vyrobena z tvrdšího materiálu, po jejím vyklopení najdete prostor pro plnohodnotné rezervní kolo a povinnou výbavu.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Hlavní problém 1.2TSI
MajoX
| 7. 10. 2014
nepisal by si to keby tu autor nezatajil informaciu, vec s ktorou Hyundai na salon prisiel a to su nove T-GDI motory. i20 bude mat trojvalec 1.0 T-GDI 88kW 172Nm. Hyundai to ma vsade v tlacovych sporavach a neverim, ze by si to auto nebol na pri i20 salone vsimol.
Avatar - dal
princezna Fiona vs ropucha
dal
| 7. 10. 2014
Bla, bla kdyby jsem byl spokojenej neprodával by jsem novou i30 po roce a půl!
Avatar - NSA
Držák na palubce
NSA
| 7. 10. 2014
Ano máš pravdu...Jen musíš mít mobil který toto zrcadleni ale podporuje. Což nevim zda ocení třeba důchodce který je rád že si z mobilu zavolá/přijme hovor a přečte SMS. :no:
Avatar - tune.lar
princezna Fiona vs ropucha
tune.lar
| 6. 10. 2014
Bla, bla, mam 2x i30, prvni i druhou generaci. Kdybyc nebyl pokojen tak snad do druhe generace nejdu :no:
topperovo blaho
XTad
| 6. 10. 2014
Koukam, ze jsi z tech aut nejakej zmatenej. Mozna sis mel vybrat jinyho konicka. Co je na rohozce praktickeho? Treba cistit hmyz z tech zahybu musi bejt fakt parada. A ze by byla v mode? Je pravda, ze asiati (hlavne Toyota/Lexus) ted delaji docela drzkata auta, ale maska zadneho z nich nepripomina rohozku tolik, jako tohle. Hlavne ze se vsude ohaneji tim, jak jsou dneska hjonde vyvinuty v nemecku nemci pro nemce. A to co pises o skodovce uz je uplna kravina, to nema cenu komentovat.