Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

První dojmy: Malé SUV Fiat 500X

David Bureš
Diskuze (61)
Fiat rozšiřuje nabídku vozů s označením 500, v Paříži debutuje dlouho očekávané SUV pojmenované 500X.

Rodina Fiatů s číslovkou 500 v názvu čítá již čtyři modely. Hatchback, kabriolet a MPV doplňuje malé SUV, které v nabídce nahradí stávající model Sedici. 500X se s délkou 4,25 metru staví svojí velikostí mezi 500 a 500L.

Design by se mohl označit za okoukaný, vždyť se jedná o několikátou interpretaci stejného retro tématu. Ve skutečnosti to ale malému SUV sluší, určitě je hezčí než poněkud neforemné 500L. Příď je díky svislému řešení velice mohutná, což dále zvýrazňují velká světla – hlavní i mlhová.

Svažující se záď je baculatá, přesně ve stylu originálního hatchbacku. Zadeček je to sice pohledný, vidíme tu ale praktickou nevýhodu – konec auta je špatně viditelný, protože se záď postupně svažuje ještě pod zadním oknem. Zadní světlomety jsou rovněž mohutné, svým tvarem připomínají další aktuální model s retro vzhledem – třetí generaci novodobého Mini.

500X je ten milejší ze dvou bratrů, jeho sourozencem se stejnou technikou je Jeep Renegade. Z toho vyplývá i fakt, že 500X je spíše městské SUV. Automobil bude k dispozici ve dvou verzích. Ryze městskou variantu s jemným vzhledem s minimem plastových dílů doplní o něco drsnější provedení Traction. Ten přiváží drsnější vzhled, i přes plastovou ochranu dolní části karoserie ale 500X dává najevo, že na nezpevněný povrch se mu moc moc nechce.

Zatímco zvenku jsou si modely 500 dost podobné, uvnitř se liší výraznějším způsobem. Na vrchu středového panelu je v oblém rámu uložena obrazovka multimediálního systému (pětipalcová nebo 6,5palcová). Volant má ideální průměr, mohl by však mít o něco tlustší věnec. Tlačítka na volantu i na centrálním tunelu jsou velká, jsou tak dobře po ruce. Skvělá je kulatá hlavice řadicí páky, být hliníková, působila by jak z nějakého starého Ferrari. Před spolujezdcem se objevují hned dvě odkládací schránky.

Tak jako ostatní pětistovky i 500X myslí na styl. Objednat bude možné i kožené čalounění imitující zašlou kůži. Jedná se o zajímavý prvek, zpracování ale působí velice lacině.

Přestože se na Fiat 500X čeká již delší dobu (o premiéře se spekulovalo již před rokem), automobil má před zahájením jeho prodeje ještě co zlepšovat. Pocit z auta výrazně kazilo zpracování, na mysli máme odlupující se dno schránky spolujezdce nebo tenký koberec v zavazadelníku, který působil, jakoby se měl za chvíli rozpadnout.

Video se připravuje ...

David Bureš
Diskuze (61)
5. 10. 2014 20:50
Re: Technické data vs. kecy auto.cz
souhlasím s tímto názorem , ty kecy co tu Bureě předvádí zavádějí Faš nacionalismem, že se bojí terénu ???????? a zajímavé že Jeep ne a přitom je postaven na stejném základu tudíž stejný podvozek, motory a převodovky !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!… A co se týče designu je to hravé hezké, za to nová Fábia to je extra třída která po 13 letech objevila svět , vždyť je to kopie Stila ale to se psal rok 2001 Pane Bureš !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
3. 10. 2014 22:53
Re: staviat vizualne celu znacku
Nabídka Audi však nevznikla tak, že by udělali A4, uspěli s ní a pak ji namnožili. A4, A6 i A8 přišly na trh v jeden rok (A6 byla jen facelift Audi 100). Pokud je tohle podle tebe začátek novodobého Audi, tak začali se třemi modely.

Mimochodem, Passat byl i dříve stavěný na technice Audi (první Passat vycházel z Audi 80 B1). Proto VW Auto Union od Daimleru koupil.
3. 10. 2014 22:15
Re: Jenom pro doplnění.
To je nutnost, uz jen pro ty lidi, pokud to tak fakticky bude.
3. 10. 2014 21:28
Re: Idiotske kecy A.cz
Prečo chceš nasilu v každej informácii vidieť kritiku?
3. 10. 2014 21:23
Re: To nevypadá...
Dizajnovo to ide dovtedy, kým si neuvedomím, že je to opuchnutá päťstovka, a sympatie idú razom dolu. To je jak u nového Mini. Prvé retro super, ostatné deriváty vo mne vzbudzujú až odpor.