První oficiální fotografie SLK 55 AMG a interiéru
Druhá generace „baby SL“, jejíž předchůdkyně našla 308 tisíc kupců a přispěla k masivní renesanci roadsterů v polovině devadesátých let, se představí již za několik dní na ženevském autosalonu a my Vám přinášíme další oficiální fotografie, mj. zachycující špičkovou verzi SLK 55 AMG.
Novinka naroste proti stávajícímu modelu z roku 1996, spočívajícímu na podlahové plošině již roky nevyráběné předchozí třídy C, o několik cm do všech směrů a protáhne si rozvor o 30 mm. Styling se nepokrytě inspiroval top-modelem SLR, se zádí, připomínající spíše aktuální SL třídu.
Interiér byl kompletně přepracován a hojně využívá kontrastu chromových prvků na černém pozadí. Kožené čalounění je k dispozici v šesti barevných odstínech, interiérové panely pak ve dvanácti. Přepracovaná skládací pevná střecha vario-roof s možností dálkového ovládání nyní ubere o 63 l méně místa zavazadlovému prostoru (300/202 l při složené střeše) a ke složení jí stačí 22 sekund. Ve výbavě figurují mj. sportovní sedačky s hořčíkovým rámem (pro AMG vylepšené), minimálně 16“ litá kola (pro SLK 350 17“ a pro AMG 18“ s nestejně velikými pneumatikami vpředu/vzadu), ESP + ASR, panevropská DVD navigace, speciální „hlavohruďové“ airbagy, bixenonové natáčecí světlomety, systém COMAND, automatická klimatizace Thermatic, případně Thermotronic se senzorem slunečního záření a znečištěného vzduchu a premiérově systém AIRSCARF, který ofukuje krky cestujících teplým vzduchem přímo z opěrek hlav a umožňuje jim užívat si jízdy se staženou střechou bez následků na zdraví. Provedení AMG se odlišuje také výkonnými brzdami vpředu s odvrtávanými kompozitovými kotouči, air-kitem, sportovním pérováním, čalouněním Nappou, speciálním volantem a sekvenčním řazením AMG SpeedShift s tlačítky na volantu pro standardně montovanou převodovku 7G-tronic.
Nejvýznamnější novinkou bude premiérová montáž osmiválce, a to hned AMG 5,5 L o výkonu 265 kW a kroutícím momentu 510 Nm, který zrychlí s pomocí 7G-tronicu na stovku za 4,9 s. Nově bude na výběr též šestiválec 3,5 L (200 kW/350 Nm) s variabilním časováním sacích i výfukových ventilů a zrychlením 0-100 km/h za 5,6 (5,5) (se 7G-tronicem), o kterém jsme podrobně informovali zde. Základ nabídky bude tvořit kompresorový čtyřválec 1,8 L (120 kW) s šestistupňovou ručně řazenou skříní.
O kompletní bezpečnostní výbavě je zbytečné hovořit, základní ceny (bez regionálních daní) byly stanoveny na 33.524 € za SLK 200 Kompressor, 43.384 € za SLK 350 a 63.974 € za SLK 55 AMG. Prodej bude zahájen 27.3.2004, do vydání tiskové zprávy 12.2. t.r. měl výrobce na stole přes 7.000 závazných objednávek.