Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

První snímání vozovky uměl Nissan Maxima a ne Mercedes-Benz S65 AMG

Mirek Mazal
Diskuze (1)

Doména luxusního svezení je starší, než se evropská značka snažila namluvit. Žehlení nerovností uměl starý sedan vybavený adaptivními tlumiči ještě před chloubou německé prémie.  

Mercedes-Benz S65 AMG byl v roce 2014 představen prostřednictvím chvály a hrdosti. Aby ne, vlajková loď značky přiblížila nevídané technologie (majetným) smrtelníkům schopným utrácet miliony za prominentní limuzínu. Přetechnizovaný kočár tradičně přivezl nové funkce osobního automobilu, ovšem jedna opěvovaná dovednost nebyla představena úplně poprvé, jak se Němci snažili namluvit.

Tiskové oddělení ze Stuttgartu velkými písmeny připomínalo první použití odpružení v kombinaci s povrchovým snímáním vozovky. Detekce nerovností vázaná k aktivnímu podvozku slibovala excelentní vyhlazení silnic, princip je skvělý, nicméně komfortní myšlenku poprvé realizovali Japonci dávno před Mercedesem. Téměř o 30 let dříve žehlil cesty stejným způsobem Nissan Maxima.

Tisková zpráva z prezentace S65 AMG píše o „sportovním podvozku založeném na MAGIC BODY CONTROL spojeném standardně s ROAD SURFACE SCAN, světově prvním pružením s očima“. Oficiální tisk dále popisuje, že „S65 AMG je standardně vybaven sportovním podvozkem AMG na bázi MAGIC BODY CONTROL“. Nová třída S je prý „prvním vozem na světě, který dokáže předem rozpoznat zvlnění povrchu vozovky“.

Hranatý sedan z Asie fungoval v předstihu pomocí podobného principu. Technologie Super Sonic Suspension čerpala z řady sonarových senzorů monitorujících prostor směru jízdy, dle rozpoznaných nerovností tuhly či měkly tlumiče vybavené třemi stupni tuhosti. Luxusní prvek byl součástí nejvyšších výbav nejen druhé generace maximy. Postupem času pokrokové tlumení doplňovalo vrcholné konfigurace novějších ročníků nissanů, některé modelové řady zamířily i na americký trh, ovšem Super Sonic Suspension zůstal k dispozici jen domácím zákazníkům.

Vyrovnávání výtluků nissanu a mercedesu se liší provedením. Evropský systém používá obrazy dvou kamer, zatímco asijský software dostává informace ze sestavy pěti sonarových senzorů. Skladba elektroniky stejná není, ale výsledek pružení ano, což mercedes opomněl. Nedostatek prošel bez povšimnutí, S65 AMG už se ani nevyrábí a těžko objev faktické chyby změní pověst geniálního teleportu.

Dlouhé vzdálenosti zkracoval šestilitrový vidlicový dvanáctiválec biturbo o výkonu 463 kW (630 koní) a mamutím točivém momentu 1.000 Nm. Celková hmotnost výbavou napěchovaného sedanu činila 2.250 kg, přesto se elegán dokázal rozhýbat z nuly na stovku za 4,3 sekundy, o tom si maxima mohla nechat jen zdát. Opulence za tehdejších 6,2 milionu Kč neměla konkurenci, i když systém maskování nerovností nebyl první na světě.

Mirek Mazal
Diskuze (1)

Doporučujeme

Avatar - Ja Prvni 123
4. 4. 2022 10:14
Neopomněl, na to jsou chytří dost.
Proto mluví o prvním autě s očima. Ten Nissan měl uši.

Jasně, výsledek je víceméně stejný, ale Nissan používal sonary...